Viimeisimmät hankinnat!
- 42-tuuman kotiteatteri
- matka Phukettiin
- käytetty Volvo V70
Jään odottelemaan kateellisten purkautumisia. Ihanaa kun ukko tienaa!!!!
Kommentit (26)
Vierailija:
Harmi, ettette pystyneet parempaan, käy ihan vähän sääliksi.Miehelle kannattaa vihjaista, että esim. IBM on tällä hetkellä rekrytoimassa ihan laajalla skaalalla, kenties siippasi löytäisi sieltä itselleen jotakin paremmin palkattua? Toi neljä vuotta vanha Volvo pistää eniten silmään...
t. pahapaha uraäiti
Ei todellakaan käy kateeksi kaltaistasi ihmistä. Pitää tulla tänne näykkimään muita heidän ostoksistaan. On kai se jokaisen oma asia, jos ostaa käytetyn volvon. Sä varmaan kauhistuisit, kun kerron että meillä on 17v vanha auto ja vielä paljon paljon vanhempi remontoimaton talo ja lapset kulkee kirpparivaatteissa. Mutta tämä on miedän elämäntapa ja en kaipaa mitään naljailuja toisenlaista elämää viettäneiltä.
-mikä ala?
-mitkä tavoitteet?
-ja erityisesti: miksi ura on niin tärkeä?
Enhän minä suinkaan arvostele täällä KAIKKIEN (tai sinun) valintoja ja hankintoja, vaan tässä tapauksessa tämän Tarja Tallaajan, joka halusi tehdä ihan oman aloituksen heidän viimeaikaisista hankinnoistaan sillä oletuksella (ilmeisesti!), että ne olisivat jotenkin ainutlaatuisen hienoja ja kadehtittavia.
Omista elämänarvoistani en paljastanut yhtään mitään, joten haukut nyt vähän väärää puuta.
t. pahapaha uraäiti
Olohuoneessa on jo topfield ja 42" plasma-tv. Ihanaa tämä nykyaika.. ;p
Elämää minimikotihoidontuella, mutta niin ihanaa! :) Mä en ole kateellinen kenellekään!
Miehelle housut golffia varten, lapsen isoäidille iso suklaakonvehtirasia, pari punaviinipulloa Alkosta, ruokaostokset ruokakaupasta.
Tämän viikon sisällä myös:
minulle kosmetiikkaa noin satasella
minulle mustat ballerinat kesäksi
lapselle kiikarit retkeilykaupasta
Isompi hankinta eilen vaaville pinnasänky + lipasto vaatteille ja pikkutavaroille.
Vierailija:
-mikä ala?
-mitkä tavoitteet?
-ja erityisesti: miksi ura on niin tärkeä?
Ala: Markkinointijohto
Tavoitteet: viihtyä työssäni, oppia uutta, säilyttää tasapaino työn ja muun elämän välillä
Uran tärkeys: en itse asiassa ole sanonut uran olevan NIIN tärkeä, muttei toisalta käy kieltäminen, etteikö se olisi ainakin jonkin verran korostuneessa asemassa. Nautin työstäni ja olen siinä hyvä, siinä ehkä suurimmat syyt. AV:n määritelmien mukaan jo tämä riittää tekemään minusta huonomman äidin -menihän lapseni jo 1-vuotiaana päiväkotiinkin!
t. pahapaha uraäiti
Niin suuri numero pitää nostaa, kun ostaa tavallisia asioita/tavaroita.
" köyhä" ihminen iloitsee noista tolla tavalla, varakkaalle ne on ihan normaali juttuja mitä ostetaan.
Phuketiin en menisi vaikka maksettaisiin. Seuraava matkamme on Englantiin ystävien luo ja sitä seuraava Yhdysvaltoihin samoin ystävien luo.
Autoa emme tarvitse kun asumme ydinkeskustassa. Saa vapaasti kadehtia.
Ja kotiteatteri on tarpeeton. Meillä tehdään itse, ei katsella, kun toiset tekee. Musiikkia, teatteria ja kirjallisuutta löytyy ihan omasta takaa.
en tarviis ap:n turhakkeita, me ostettiin just maalaisleipää että saatiin aamukahvit juotua.
isompi ostos oli tuplarattaat, joilla on enemmän käyttöä ku telkkarilla ja autolla
rikkaat eivät koreile tai mainosta ostamisiaan tai hankintojaa, vaikka ne olisi miljoonien arvoisia, koska se on heille aivan normaali juttu...
köyhät taas koreilevat vaikka 130e reimoista, koska luulevat, että ovat ainoita joilla niitä on varaa ostaa.
tai kehuvat kuinka on varaa ostaa volvo v70, turbo, remmiahdettu, jalopuu ratti jne. ja tietenkin automaattivaihteistoinen... totuus on se että jokaisella työtä tekevällä ( ei riipu tuloista ) on nykyään varaa ostaa ko. auto osamaksulla, koska yleensä edellinen auto menee käsirahana ja loppu summa 5- 6 vuoden osareilla.
ja jos ei edellinen auto riitä käsirahaa, niin moni autoliike mainostaa esim. 1% käsirahalla.
ja monet köyhät repivät se käsirahan vaikka perseestään, jotta saavat sen " kaikkien ihaileman " volvon, audin tai bemarin..
ennen tulot/ rahan määrä korrelisoi auton merkkiin ja vuosimalliin, nykyään niillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
-maitoa, kahvia, pakastevihanneksia
-neule, farkut ja kaksi T-paitaa Seppälästä
-lapselle välikausihanskat
Ihanaa, ettei koko elämä pyöri rahan ympärillä!
Ruohonjuuresta hamppusaippuaa, -toffeeta, -suklaata ja -pöytätabletit.
Meillä ukko ei tienaa sen enempää kuin minäkään. Eli aika vähän.
- televisio on vain 29 tuumanen vanhahko Sony. Mutta hyvä ja riittävä meidän olkkariin.
- lomamatka on varattu Suomen Kuusamoon, hieno mökki, ihan työsuhde-etuna, melkein ilmanen. Lapset on aivan innoissaan.
- autot ostettu käytettynä, mutta nekin molemmat turvallisia ja hyviä.
Ja ne viimeisimmät hankinnat: ruokaa ja postimerkkejä.
Volvo on vain neljä vuotta vanha ja TURBO! Ei taida teillä olla varaa. ja Phukettiin mennään JUmbolla!
Valintasi ovat todella keskiluokkaisia. Phuketissa ei ole yhtikäs mitään ja kotitetteri on vain ... no joo ja Volvolla en ikuna ajaisia, ainakaan niin kauan kuin autojakin on vielä saatavilla. Sorry!