Mikä paistinpannu kestää?
Hermo menee hajoaviin pinnotteisiin. Suosittele mikä teillä on kestänyt enemmän kuin vuoden tai kaksi?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valurautapannu
Sellaista ei vain käytä enää kuin mummo 96v. Käykö se enää edes nykyaikaiselle liedelle. Ei se auta kuin ostaa aina tarjouksesta vuoden välein uusi.
"Valurauta, teräsemali ja erikoispohjalla varustettu ruostumaton teräs tai alumiini toimivat induktioliedellä."
Marttojen sivuilta löytyi, valurauta käy edelleen kaikille liesille.
Terveisin 44v valurautamummo, voi olla, että 90+ vuotiaana pitää vaihtaa emaliin, kunnon valurautapannut on painavia, jaksankohan enää tuon ikäisenä nostella niitä.
Onneksi nuorempi polvi käyttää alumiinisia teflonpannuja. Naapurin pilleripää hakkasi toisen samanmoisen paistinpannulla. Sai vain naaman turvoksiin. Valurautapannulla olisi tullut päästä 2 kissankuppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlssä myytävät Ernesto tai Silvercrest-merkkiset pannut. Edullisia, mulla kesti 10 € maksanut Ernesto yli kaks vuotta. En ole varma saako tuota Ernestoa jostain Lidlstä, toista saa kyllä.
Alumiinia, aiheuttaa Alzheimeria. Hienopa on tulevaisuutesi.
Millä tavalla se alumiini tulee sieltä pinnoitteen läpi?
Alumiinia irtoaa käytännössä vain happamiin ruokiin ja juomiin kun pidempään keitellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlssä myytävät Ernesto tai Silvercrest-merkkiset pannut. Edullisia, mulla kesti 10 € maksanut Ernesto yli kaks vuotta. En ole varma saako tuota Ernestoa jostain Lidlstä, toista saa kyllä.
Alumiinia irtoaa käytännössä vain happamiin ruokiin ja juomiin kun pidempään keitellään.
Mutta millä tavalla se tulee sieltä pinnoitteen lävitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöt ensin pinnoitteen ja sitten alumiinia.
Pinnoitetta tulee ruokaan vaikka pannussa ei näy jälkeäkään. Se kuluu pikkuhiljaa ohuemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuanlaitosta kiinnostuneen kannattaa sijoittaa n. 300 euroa harrastukseensa. 100 euroa pannuun, 100 euroa veitseen ja 100 euroa leikkuulautaan. Muuta ei juuri tarvita ja välineet ovat elinikäiset.
Tuulipukukansa saa tietenkin ostaa uusia 30 euron Tefal-pannuja Prisman Tupla-bonus päiviltä niin paljon kuin haluaa.
Hyvin nuo halvemnatkin veitset hommansa hoitaa. Liippa ja teroitusrauta ovat veitsitukin vieressä.
Kyllä. Lähinnä pyrin korostamaan sitä, että kannattaa kerran satsata kunnon välineisiin, niin ei tarvitse sitten vauva-palstalla kysellä "mikä paistinpannu kestää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinnoitetta tulee ruokaan vaikka pannussa ei näy jälkeäkään. Se kuluu pikkuhiljaa ohuemmaksi.
Väärinkäytettynä mikä tahansa keittiötyöväline on vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse väärinkäyttää. Riittää että sekoitat vaikka puulastalla niin pinnoitetta irtoaa aina mukaan.
Valurauta, hiiliteräs ja ruostumaton teräs. Unohda pinnoitetut pannut.
Ei hiiliteräspannu mitään pohjaan polta. Pitää opetella käyttämään niitä.
Hiiliteräspannu on ikuinen. Kun ensin tekee huolella rasvanpolton niin ei tartu. Kaikki pinnoitetut pannut voi heittää mäkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hiiliteräspannu on ikuinen. Kun ensin tekee huolella rasvanpolton niin ei tartu. Kaikki pinnoitetut pannut voi heittää mäkeen.
Itse en tehnyt edes polttoja. Aloin vain paistelemaan reilummassa öljyssä ja vähitellen tullut hyvä tarttumaton pinta.
Onko jollakin kokemusta keraamisesta paistinpannusta? Sitä oon itse pidempään harkinnut. Keraaminen veitsi ollut jo kauan käytössä ja on ollut erittäin toimiva. Vähän on lohjennut kärjestä, että voisi uuden sellaisenkin jossain kohtaa ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin veitsi ja paistinpannu. Kummallakin on tapettu ihmisiä ja veikkaan, että jälkimmäisessä tapauksessa se oli valurautapannu.
Valurautapannu pihveille ja räiskäleille. Lisäksi SwissDiamondin pinnoitettu pannu munakkaille ja kastikkeille. On kestänyt jo kymmenen vuotta hyvänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tehnyt edes polttoja. Aloin vain paistelemaan reilummassa öljyssä ja vähitellen tullut hyvä tarttumaton pinta.
Meillä on kaksi hiiliteräspannua (eri kokoa). Ensimmäiseen tehtiin huolellisesti kaikki rasvapoltot sun muut ja toinen otettiin suoraan käyttöön. Ilman polttoa tuli parempi pinta.
Rosteripannu on hyvä valinta ja käy kaikkeen paistamiseen - tarvitsee vaan pientä harjoitusta ja muistaa se, että vähempi lämpö riittää. Omassa keittiössä paistelen rosterilla sekä hiiliteräksellä ihan sitten oman fiiliksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Rosteripannu on hyvä valinta ja käy kaikkeen paistamiseen - tarvitsee vaan pientä harjoitusta ja muistaa se, että vähempi lämpö riittää. Omassa keittiössä paistelen rosterilla sekä hiiliteräksellä ihan sitten oman fiiliksen mukaan.
Paistele vaikka persees. Istu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla keraaminen kahdeksan vuotta ja uudempi keraaminen viisi vuotta
Minulla on myös keraamisia pannuja Lidlistä. Ikää varmaan noin 10 vuotta.
Hyvin nuo halvemnatkin veitset hommansa hoitaa. Liippa ja teroitusrauta ovat veitsitukin vieressä.