Kuinka monta lasta sinun mielestäsi on ainoa oikea määrä? 0, 1, 2 vai useampi?
Mun mielestä 2.
Ilman lasta/lapsia olisi tietysti helpompaa, mutta koska halusin lapsia, halusin nimen omaan 2.
Yksi olisi liian vähän, lapsi olisi kokoajan jotenkin yksin ja itsekseen. Toki kavereita löytyis perheen ulkopuolelta, mutta sekin vaatisi jatkuvasti vaivaa sopia jotain "leikkitreffejä" toisten lasten kanssa.
2 on juuri sopiva, on sisarus ja leikkikaveri kokoajan lähellä.
3 tai enemmän olis liikaa, mulla hajoais totaalisesti pää semmosella porukalla ja yksi lapsi jäisi aina porukan ulkopuolelle.
Kommentit (22)
Niin monta lasta kuin itse haluaa ja pystyy elättämään omilla ansioillaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta joku 3-4 voisi olla maksimi mihin saa tukia, että jos haluaa tuosta enemmän, niin tulisi 100% elättää omilla tuloilla.
Vähintään 1, minusta hyvä kun jotkut tekevät enemmän lasia, itsellä on 2.
Niin monta, että on vähintään yksi tyttö ja yksi poika. Vielä pitää jatkaa kun in neljä tyttöä vasta.
Olipa taas idioottimainen aloitus.
sossuloisille, mt-vikaisille, nisteille ja juopoille 0 kpl
Jo pelkästään ilmaston kannalta ajatellen 0.
Kolme oli minulle, työssäkäyvälle naiselle sopiva määrä. En olisi vain jaksanut suuremman lapsimäärän kanssa ruuhkavuosia. Miehelleni olisi riittänyt 1 - 2 lasta.
Tällainen perhe mahtuu vielä tavalliseen autoon. Talossamme 5 huonetta ja keittiö, joten kaikille lapsille on vielä omat huoneet.
Harrastuksetkin olisi vieneet tolkuttomasti rahaa, jos lapsia olisi ollut enemmän. Olisi tarvittu enemmän huoltajia kuin kaksi työssäkäyvää vanhempaa. 😆
leikkikaveri on hyvä lapsella olla. mutta elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan.
5 on sopiva määrä. Kaikki eri miehille ja elareilla mennään. Kaikki miehet on sikoja.
T: ympäritatskattu täytenaama Kouvolasta
Nolla, yksi, pari- kolme ihan miltä itseltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta joku 3-4 voisi olla maksimi mihin saa tukia, että jos haluaa tuosta enemmän, niin tulisi 100% elättää omilla tuloilla.
tämän varaan rakennetaan elämää? kun nyt vaikka lakimuutoksia tulee, ja saatkin tukia vain yhdestä lapsesta vähemmän, annatko sen ylimääräisen pois?
Vierailija kirjoitti:
AINOA OIKEA ???
Niiin. Kuinka monta lasta juuri sinä halusit/haluaisit saada? Ap
Mä olisin halunnut monta lasta, mutta yksi mulle suotiin. Ei ollut oma valinta. On monia syitä miksi näin kävi. Monet itkut olen tämän vuoksi itkenyt. Nyt on liian myöhäistä koska täytän kesällä 47.
Vierailija kirjoitti:
leikkikaveri on hyvä lapsella olla. mutta elämä ei aina mene suunnitelmien mukaan.
Niin, aina ne ei edes leiki keskenään.
Minulle ainoa oikea määrä on kaksi. Ja kaksi lasta meillä onneksi onkin. Muiden lapsimääristä en tiedä eikä kiinnostakaan.
0. -vela