Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haasta ennakkoluulosi, kysy sivistysporvarilta

Vierailija
23.04.2026 |

Vastaan asiallisiin kysymyksiin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielitaitosi?

Vierailija
2/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kielitaitosi?

Molemmat kotimaiset, englanti, ranska, espanja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen kokemus?

Vierailija
4/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että olet olemassa (kuolivat sukupuuttoon vähän aikaa sitten). 

Vierailija
5/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälinen kokemus?

Olen asunut ulkomailla lapsena ja nuorena ja työskentelen osittain ulkomailla. Ap

Vierailija
6/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatteko kirjallisuutta ym vähemmän liikuntapainotteista mutta hyödyllistä? Lapset lukioon ja yliopistoon, ammattikoulu ja AMK suljettu pois suunnitelmista? Puhelinliittymä Elisalta? 

Vierailija
7/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö enemmän oopperasta vai baletista?

Vierailija
8/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielitaitosi?

Molemmat kotimaiset, englanti, ranska, espanja.

Listalta unohtui vielä latina, mutta en pysty lukemaan sitä ilman sanakirjaa. Ap

Vierailija
9/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö enemmän oopperasta vai baletista?

Oopperasta. Ap

Vierailija
10/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastatteko kirjallisuutta ym vähemmän liikuntapainotteista mutta hyödyllistä? Lapset lukioon ja yliopistoon, ammattikoulu ja AMK suljettu pois suunnitelmista? Puhelinliittymä Elisalta? 

Lukutoukka olen kyllä ollut, samoin lapsuudenperheeni, mutta myös liikuntaa olen harrastanut todella paljon. Lapsi on käynyt yliopiston ja on jo työelämässä. Ap

Vierailija
11/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälinen kokemus?

Olen asunut ulkomailla lapsena ja nuorena ja työskentelen osittain ulkomailla. Ap

Tyhjästä on paha venyttää...

Vierailija
12/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutoukka olen kyllä ollut, samoin lapsuudenperheeni, mutta myös liikuntaa olen harrastanut todella paljon. Lapsi on käynyt yliopiston ja on jo työelämässä. Ap

Oliko lapsesi tai sinun yliopisto joko osittain (joiltain jaksoiltaan) tai kokonaan ulkomainen? Jos oli, oliko Euroopan ulkopuolella? Sinua koskeva osuus johtuu siitä, että ilmoitit työskenteleväsi osin ulkomailla.

Vierailija
13/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ennakkoluulot pitäisi haastaa?

Vierailija
14/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko lapsesi tai sinun yliopisto joko osittain (joiltain jaksoiltaan) tai kokonaan ulkomainen? Jos oli, oliko Euroopan ulkopuolella? Sinua koskeva osuus johtuu siitä, että ilmoitit työskenteleväsi osin ulkomailla.

Ei kummankaan. Ap

Vierailija
15/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan porvarien poliittisista mielipiteistä stereotypioita, mutta kiva, jos näin ei olekaan oikeasti ja olemme kaikki kuin yhtä perhettä. Ap

Vierailija
16/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä tuntuu olevan porvarien poliittisista mielipiteistä stereotypioita, mutta kiva, jos näin ei olekaan oikeasti ja olemme kaikki kuin yhtä perhettä. Ap

Voiskohan tuohon väliinkin jäädä jotakin. Vaikkapa se, että palstalla ei ole mitään konsensusta vaikkapa politiikasta.

Vierailija
17/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kummankaan. Ap

Eli sinun osaltasi osin ulkomainen urapolku on ponnistanut kotimaisella koulutuksella. Onko ponnisteluissasi ollut kuinka suuri merkitys tuolla sukusi tai ainakin lapsuuden perhekuntasi sivistysporvari- tai jopa akateemisella taustalla? Käsittääkseni sivistysporvarius ja (palstalla irvistelty) akateemisuus eivät välttämättä ole synonyymejä.

Vierailija
18/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinull tweed-asu?

Vierailija
19/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kummankaan. Ap

Eli sinun osaltasi osin ulkomainen urapolku on ponnistanut kotimaisella koulutuksella. Onko ponnisteluissasi ollut kuinka suuri merkitys tuolla sukusi tai ainakin lapsuuden perhekuntasi sivistysporvari- tai jopa akateemisella taustalla? Käsittääkseni sivistysporvarius ja (palstalla irvistelty) akateemisuus eivät välttämättä ole synonyymejä.

Ala jolla tällä toimin ei itse asiassa liity mitenkään koulutuksiini, joita on useampia. Olen tehnyt elämässäni tosi monenlaisia juttuja ja toiminut useissa ammateissa. Siksi minulla ei ole yhden alan urapolkua tai urakehitystä kuten monilla ystävilläni. Sivistysporvarius liittyy minusta siihen kiinteästi eli se on kannustanut tekemään asioita, joissa voi oikeasti kehittää itseään ja säilyttää kiinnostuksen elämään ja työhön. Kukaan ei ole asettanut odotuksia sille mitä pitäisi tehdä, opiskella jne. Ehkä siitä on syntynyt myös luotto, että pärjään kyllä. Sivistysporvariuteen kuuluu myös se, ettei kaikkea voi mitata rahalla, vaikka se kiistatta on yksi tärkeistä mittareista, jolla voi mitata onnistumista osassa asioista. Esimerkiksi yrittäjän oma persoona on usein se mistä lisähinta tulee, luotettavuus ja tuotteen laadukkuus lähtee brändistä käsin. Ap

Vierailija
20/26 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinull tweed-asu?

Taitaa olla kaksi vintage-hametta, toinen skottiruutuinen ja toinen ruskea, mutta ei kokonaista asua. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi