Kuinka imettävä äiti voi oikeesti nauttia seksistä??
Mulla 3 viikkoinen poika ja hän on täysi imetyksellä.
Nyt ollaan muutamia kertoja miehen kanssa harrastettu seksiä ja eipä tuosta tunnu tulevan mitään.
Tissit vuotavat niin ettei mikään suoja pidä sitä maidon tuloa ja muutenkin pitäis olla rintsikat päällä koko ajan. Se tuntuu luonnottomalta, ja en voi vaan rentoutua.
Kuinka oikeesti muut pystyvät tuohon, mielenkiinnosta kyselen:)
Tämä taitaa olla tätä koko imetysaika......
Kommentit (11)
ihan pari-kolme kertaa viikossa touhuttiin koko 10 kk kestäneen imetyksen ajan, eikä mitään ongelmaa ollut. : ) Itseasiassa muhkeat rinnat tekivät minulle vain entistä seksikkäämmän olon. Tosin noin pian synnytyksen jälkeen ei meilläkään kyllä seksiä harrastettu, enkä tajua miksi sinunkaan pitäisi jos ei se tunnu luontevalta.
mutta parin-kolmen kuukauden jälkeen olo on jo kummasti tasaantunut.
3 vkoa synnytyksestä on todella lyhyt aika, suurimmalla osalla on tuossa vaiheessa vielä jälkivuotoa ja paikat kipeinä eikä seksi käy mielessäkään. Noihin aikoihin on myös melkoinen estrogeenivaje vielä päällä, ja siksikin voi olla ettei seksi innosta. Minusta ainakin tuntuu, että jos todella olisit valmis seksiin ja haluaisit sitä, ei joku maidon tippuminen rinnoista tai rintaliivit voisi olla noin kamala asia. Mutta tämä nyt tietenkin on vain minun näkemykseni.
ja edelleen suihkuaa maitoa, jos ilman rintsikoita. Tai täytyy olla imettänyt just, silloin ei lennä maito. Sama homma suihkussa ja saunassakin, joka kerta lentää kaaressa maitoa.
Pari-kolme kuukautta menee pian, ja sitten et enää huomaa rinnoissasi mitään omituista. Kysyntä ja tarjonta kohtaavat toisensa siinä vaiheessa (siis maidon : )), eikä rinnat ole enää koko ajan pinkeinä.
MUlla jälkivuoto on loppunut jo viikko sitten ja mitään parsittavaa alakerrassa ei ollut, joten ihan senkin takia seksi onnistuu ja haluttaa.
Eli vaikka vastaukset ovat hyvinkin seksivastaisia, sain tarvittavan tiedot, että ehkä se maidon tulo tasaantuu tästä.
JA maitoa ei tule vain vähän, vaan aikalailla paljonki ja se kastelee joka paikan.
ap
jos haluja oikeasti on, niin kai sitä seksiä voi harrastaa tilapäisesti rintaliivit päälläkin? Ei tarvi laittaa beessejä Citymarket-tissiliivejä.
Pidä vaan ne liivit päällä niin hyvin sujuu ja muutaman viikon päästä sitten ei enää tarvitse liivejäkään. =)
Me harrastettiin seksiä kummankin synnytyksen jälkeen melko pian, noin 1-2vkon kuluttua. Tosin takana oli sectio. No, aiheeseen.. Rinnat vuotaa paljonkin ensimmäiset pari kuukautta, toisilla enemmän, joillain ei lainkaan. Kyllä se siitä.
Ja jos seksi maistuu nyt jo (synnytystavasta riippumatta) niin hyvä vaan :)
Mies olisi ollut valmis odottelemaan, mutta itseppähän sitä kerjäsin. Voihan se olla sitten etten ole oikeasti vielä valmis, eikä kyllä enään huvitakkaan kun en siitä alun jälkeen nautikkaan, tai siis en voi rentoutua.
Halusin vaan tietää että onko se aina tälläistä vai ei. Ehkä olemme sitten vaan aikaisin liikkeellä.
ap
Minä imetin molempia lapsia vuoden, seksi aloitettiin vasta 6 viikkoa synnytyksestä kun siihen asti oli paikat hellänä ja jälkivuotoakin. Imetys ei kyllä koskaan muodostunut ongelmaksi, saattoihan sitä maitoa vähän sieltä tipahtaa etenkin jos rintoja kovasti puristeli tai muuten kosketteli, mutta ei kai siihen nyt aikuinen ihminen kuole? Ja miksi ne rintsikat ovat niin kauhistus sinulle? Osta seksikkäät rintaliivit (minä en koskaan edes omistanut imetysliivejä) ja sullo tissisi niihin. Kai se mies sinusta nyt muutakin löytää kuin etuvarustuksen?