Mitä ostaa Ikeasta? Eka reissu tulossa ja netistä olen koittanut katsella, mutta olisiko ideoita?
Kommentit (2)
Kalustepuolella esim. kirjahyllyjä saa puuviilutettuna samaan hintaan kuin muissa liikkeissä melamiinihyllyjä. Halpa on usein huonoa, kannattaa katsoa esim. laatikoiden liukujen tai kaapin saranoiden laatu. Parhaat ovat todella hyviä hinta-laatusuhteeltaan, tosihalvalla saa sitten kyllä hintaa vastaavaa laatua.
Keittiöosastolta voi tarttua kaikenlaista mukaan. Siellä on ihan perustarvikkeita, mutta myös kaikenlaisia erikoisempiakin viritelmiä. Oma suosikkini on n. 40 x 60 cm kokoinen pannunalustaritilä, joka minulla on lieden vieressä. Siihen on hyvä nostaa kattila suoraan liedeltä.
Sama astiapuolella. Juhliin saa halvalla perusastioita, jopa halvemmalla kuin vuokraamalla. Laatu on tietysti mitä on, mutta 70 sentin lautaselta ei kovin paljoa tarvitse vaatiakaan. Isot paketit lautasliinoja ovat hyvälaatuisia, jos vain värit miellyttävät.
Tekstiiliosasto ei minulle kolahda lainkaan. Kova tungos sielläkin yleensä on, joten niistäkin varmaan moni pitää. Valaisimetkin ovat etupäässä sellaisia, että en niitä halua kotiini. Ikean valaisimissa on hyvin mietitty energiansäästölamppujen sopiminen, joten jos haluaa toimia ekologisesti, niin sieltä saa niin erilaisia edullisia energiansäästölamppuja kuin valaisimiakin, joihin niitä voi käyttää.
Säilytyslaatikkopuolella on kaikenlaista niin tilapäiseen kuin pysyvämpäänkin varastointitarpeeseen. Halvimmat pahvilaatikot ratkaisevat hyvinkin äkillisen paniikkisiivoustilanteen, mutta eivät ne juurikaan käyttöä kestä. Sitten on myös kalliimpia ja kestävämpiä ratkaisuja.
Krääsäosastolla kannattaa pitää varansa. 2 euroa kynttilänjalasta ja 4 euroa lyhdystä, pari valokuvakehystä ja vähän kesäisiä puutarhakoristeita, ehkä muutama viherkasvi ja yhtäkkiä huomaat kassalla maksavasi kymmeniä euroja ihan " tyhjästä" . Kannattaa siis kelata ostokset vielä läpi ennen kassaa ja karsia turhat heräteostokset pois :)
Mulla jää sieltä aina käteen servettejä. Sitten jotakin ihan tällaista tavallista pientä, kuten kattilaa, lasten henkareita, kukkapurkkeja... Parit pussilakanasetit olen ostanut ja verhoja muutamatkin, tyynyjä pari ja lapsille jotakin pientä kivaa. Jostakin syystä sieltä jää aina jotakin mukaan vaikka mitään tarvetta ei olisikaan! Ja olen ollut ihan tyytyväinen, muiden mielipiteistä en ole kiinnostunut! :)