Synnyttäjät joutuvat jatkossa maksamaan ylimääräistä 275,2 euroa hoitopäivämaksujen lisäksi, jos joudutaan tekemään sektio
erikoissairaanhoitoon on tulossa uusi leikkaus- ja toimenpidemaksu, joka olisi 275,2 euroa hoitopäivämaksun lisäksi. Nykyisin erikoissairaanhoidossa maksetaan hoitopäivistä, eikä valtaosalle toimenpiteistä ole erillistä maksua.
Kommentit (243)
Ap ei huomannut, että myös epiduraali on toimenpide, joten käytännössä jokainen synnyttäjä saa lisämaksun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sektion saavia isokin joukko? Enemmän tämä korotus koskee varmaan esim tekonivelleikkauksia. Potilasmäärät on jotain ihan eri luokkaa kuin sektiot. Tuskin sektion saava edes laskee lapselleen hintaa, saako sektion halvemmalla vai joutuuko maksamaan muutaman kympin lisää.
Ensisynnyttäjistä noin joka neljäs j o u t u u sektioon, sitä ei saada, siihen joudutaan kun tilanne on yleensä hengenvaarallinen joko äidille tai vauvalle.
Muutenkin tuo toimenpidemaksu on jotain aivan törkeää, kun miettii vaikka onnettomuuteen joutunutta, jolle joudutaan tekemään jopa kymmeniä leikkauksia.
Tällähän ajetaan sitä että ihmiset alkaisivat konkurssin peloissaan ostaa vakuutuksia yksityisiltä firmoilta. Agenda etenee suunnitelman mukaisesti.
Onneksi en enää tee lapsia. Olin sektion jälkeen 3 viikkoa sairaalassa. Oli ihan tarpeeksi iso lasku jo sillon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.
Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi?
Kirjoittaja on joko tyhmä tai tahallaan yrittää lietsoa yhteiskunnallista vastakkainasettelua.
Ihan akateeminen ihminen olen, tuskin kovin tyhmäkään. Kerron vain, miten minun kohdallani on toimittu. Siihen en voi ottaa kantaa, mikä on laillista tai mikä ei.
Ehkä kiireellisen- ja hätäsektion jälkeen kotiutetaan myöhemmin? Niistä minulla ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tekoälyltä, missä maissa synnyttäminen on halvinta. Se vastasi, että Meksikossa, Malesiassa ja Argentiinassa. Siellä voi alatien saada edullisimmillaan 3000 dollarilla. Joten en näkisi tuota suomalaista sektiomaksua kuitenkaan mitenkään tavattoman kalliina.
Jaa. No mulle taas tekoäly vastasi samaan kysymykseen että halvinta on Suomessa ja muissa pohjoismaissa. Kohta siis enää vain muissa pohjoismaissa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se on kun kroonisesti- ja vakavasti sairaita hyysätään.
Jos kaikki aikuiset maksaisivat itse omat terveydenhuoltomenonsa, voisi lapsiin liittyvä terveydenhuolto olla maksutonta, ei tarvitsisi hakea säästötoimia muista asioista ja veroja voitaisiin laskea. Sairaudet johtuvat kuitenkin suurimmaksi osaksi omista valinnoista.
Nykysysteemistä hyötyy vain selkeä vähemmistö ja lopulta se näivettää koko Suomen.
Tämä on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun rahastus on alkanut niin aivan varmasti vuosittain näitä nostetaan.
Mielestäni tässä on kyseessä onnistuneesti kohdistuva korotus. Miksi lapsettomat ja miehet osallistuisivat näihin kuluihin ?
Lapsettomat osallistuu verojamaksaessaan noihin kuluihin. Ei synnyttäjä maksa synnytyksen kuluja kokonaan
Kyse on nimenomaan sairaalallaskuun tulevasta maksusta, sen synnyttäjä maksaa.
Synnyttäjä siellää sairaalassa oli, ei lapseton henkilö. Sairaalalasku oli paljon isompi, jos synnyttäjä maksaisi synnytyksen kustannukset kokonaan. Kumma, ettei pientä osaa käyttämästään palvelusta olla valmiita maksamaan
Se maksetaan jo veroina. Mihin helvettiin kaikki verovarat oikein tuhlataan kun tärkeimpiin asioihin ei riitä?
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys nousuun nostamalla erikoissairaanhoidon maksuja? Mitä seuraavaksi, maksullinen neuvola?
Jos jää tuon takia lapsi syntymättä tähän maailmaan, niin ehkä se on parempi niin. Lapsen elättäminen on kallista puuhaa.
Kotisynnytykset taitaa kyllä lisääntyä. Siinä on isot riskit sekä äidille että vauvalle, mutta monelle nuo ylimääräiset sataset on niin iso raha, että ottavat mieluummin riskin. Eihän sitä edes varmuudella tiedä etukäteen tuleeko jotain komplikaatioita, ja niiden vuoksi joutuisikin olemaan sairaalassa vaikka viikon. Ei kaikilla ole tuosta vaan sellaisia rahoja. Varsinkin kun ajoitus on juuri siinä kohtaa kun tulot tippuu äitiyslomalle jäämisen myötä.
Mikkelin keskussairaalassa voi synnyttää maksutta. Tämä ainakin vuonna 2026.
Tuon maksun voisi laittaa mukavussektioiduille. Kiireellinen- ja hätäsektio olisi ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.
Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi?
En valehtele. Illalla jalkeilla, aamupalan jälkeen kotiin.
Kahdesta vuorokaudesta maksoit
Ei sillä merkitystä. Yhden olin.
Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut
Eipä tuossa minusta sellaista annettu ymmärtää.
Kuten huomasit, niin alkuperäisessä kommentissa lukee vuorokauden sisällä. Vasta tämä kyselijä puhuu samasta vuorokaudesta. Nehän voi olla kaksi täysin eri asiaa.
vrt. vuoden sisällä tai saman vuoden sisällä.
Mutta sitähän se on, kun ei osata lukea.
-eri
Puhuttiin maksuista. Ja hän siis vähätteli maksun suuruutta puhumalla alle vuorokaudesta. Kuitenkin tuolloin hänen tapauksessa tulee kaksi sairaalapäivää, ei yhtä. Ei mitään merkitystä sillä oliko nyt 23 h vai 25 h.
Itse et siis oikein osaa tulkita lukemaasi.
Maksu on vähäinen kun sairaalassa ollaan alle vuorokausi/ suunniteltu sektio.Ei edelleenkään mene keston mukaan vaan kalenteripäivien. Voit mennä vaikka klo 23.30 ja olla tunnin ja silti maksat 2 vrk.
Niin? Olin alle vuorokauden. En ole sanonut mitään siitä, minkä mukaan maksu menee. Miksi jankkaat? Mikä ongelma? Vaurioiduitko alatiesynnytyksessä?
Siinä tapauksessa sinulle on sattunut hoitovirhe.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys nousuun nostamalla erikoissairaanhoidon maksuja? Mitä seuraavaksi, maksullinen neuvola?
Seuraavaksi lätkäistään vauvoille syntynyt-vero ja synnyttäjille synnytysvero. Vauvoille vero alkaa kerryttää heti ensi henkäisystä viivästyskorkoa 10% jne.
Ai, perhana Orpo ja Purra saattavat lukea palstaa ja saada ideoita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut
Kuten huomasit, niin alkuperäisessä kommentissa lukee vuorokauden sisällä. Vasta tämä kyselijä puhuu samasta vuorokaudesta. Nehän voi olla kaksi täysin eri asiaa.
-eri
Puhuttiin maksuista. Ja hän siis vähätteli maksun suuruutta puhumalla alle vuorokaudesta. Kuitenkin tuolloin hänen tapauksessa tulee kaksi sairaalapäivää, ei yhtä. Ei mitään merkitystä sillä oliko nyt 23 h vai 25 h.
Maksu on vähäinen kun sairaalassa ollaan alle vuorokausi/ suunniteltu sektio.Ei edelleenkään mene keston mukaan vaan kalenteripäivien. Voit mennä vaikka klo 23.30 ja olla tunnin ja silti maksat 2 vrk.
Niin? Olin alle vuorokauden. En ole sanonut mitään siitä, minkä mukaan maksu menee. Miksi jankkaat? Mikä ongelma? Vaurioiduitko alatiesynnytyksessä?
Minkälainen? Minä tai lapseni emme vammautuneet. Hoitovirhehän tarkoittaa sitä, että potilaalle jää hoidon seurauksena fyysistä haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kiinosta maksaa niin revi se mukula perseen kautta ulos.
Helppohan se on miehenä sanoa.
No miehillä on aina salainen toive se sträppäri perseessä. ..
Onko laittomilla maassaoleskelijoilla edelleen ilmainen terveydenhuolto? Lisätään maksuja vaan lapsille ja synnyttäjille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Minkälainen? Minä tai lapseni emme vammautuneet. Hoitovirhehän tarkoittaa sitä, että potilaalle jää hoidon seurauksena fyysistä haittaa.
Jonkinlainen aivovaurio sinulle on tullut, kun päivät mennyt sekaisin. Olet ilmeisesti maannut taju kankaalla teholla. Ketään ei kotiuteta alle vuorokausi sektiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sankarini!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensisynnyttäjänä?
Jokaisen kolmen kohdalla. Myös silloin.Ei pitäisi olla mahdollista, että olit alle vuorokauden. Mikä sairaala?
Porvoon trollisairaala.
Kirjoittaja on joko tyhmä tai tahallaan yrittää lietsoa yhteiskunnallista vastakkainasettelua.