Synnyttäjät joutuvat jatkossa maksamaan ylimääräistä 275,2 euroa hoitopäivämaksujen lisäksi, jos joudutaan tekemään sektio
erikoissairaanhoitoon on tulossa uusi leikkaus- ja toimenpidemaksu, joka olisi 275,2 euroa hoitopäivämaksun lisäksi. Nykyisin erikoissairaanhoidossa maksetaan hoitopäivistä, eikä valtaosalle toimenpiteistä ole erillistä maksua.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.
Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi?
En valehtele. Illalla jalkeilla, aamupalan jälkeen kotiin.
Kahdesta vuorokaudesta maksoit
Ei sillä merkitystä. Yhden olin.
Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut
Eipä tuossa minusta sellaista annettu ymmärtää.
Kuten huomasit, niin alkuperäisessä kommentissa lukee vuorokauden sisällä. Vasta tämä kyselijä puhuu samasta vuorokaudesta. Nehän voi olla kaksi täysin eri asiaa.
vrt. vuoden sisällä tai saman vuoden sisällä.
Mutta sitähän se on, kun ei osata lukea.
-eri
Puhuttiin maksuista. Ja hän siis vähätteli maksun suuruutta puhumalla alle vuorokaudesta. Kuitenkin tuolloin hänen tapauksessa tulee kaksi sairaalapäivää, ei yhtä. Ei mitään merkitystä sillä oliko nyt 23 h vai 25 h.
Itse et siis oikein osaa tulkita lukemaasi.
Maksu on vähäinen kun sairaalassa ollaan alle vuorokausi/ suunniteltu sektio.Ei edelleenkään mene keston mukaan vaan kalenteripäivien. Voit mennä vaikka klo 23.30 ja olla tunnin ja silti maksat 2 vrk.
Niin? Olin alle vuorokauden. En ole sanonut mitään siitä, minkä mukaan maksu menee. Miksi jankkaat? Mikä ongelma? Vaurioiduitko alatiesynnytyksessä?
Siinä tapauksessa sinulle on sattunut hoitovirhe.
Minkälainen? Minä tai lapseni emme vammautuneet. Hoitovirhehän tarkoittaa sitä, että potilaalle jää hoidon seurauksena fyysistä haittaa.
Jonkinlainen aivovaurio sinulle on tullut, kun päivät mennyt sekaisin. Olet ilmeisesti maannut taju kankaalla teholla. Ketään ei kotiuteta alle vuorokausi sektiosta.
No ei kyllä valitettavasti pidä paikkaansa. -14, -18 sekä -19 kotiutettiin. Minkä minä sille mahdan? Ärsyttääkö, kun kaikki ei joudu kärsimään synnytyksestä sitten minkäänlaista kipua? Ei tarvitse istua uimarenkaalla. Ei tarvitse mennä jälkitarkastukseen, koska ei ole mitään tarkastettavaa - kaikki on mennyt hyvin, koska asia on tehty hyvin.
Eikä ulosteet karkaile mihinkään, vaikka saanut kolme lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.
Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi?
Ensisynnyttäjänä?
Jokaisen kolmen kohdalla. Myös silloin.Ei pitäisi olla mahdollista, että olit alle vuorokauden. Mikä sairaala?
Porvoon trollisairaala.
Naistenklinikka. Sijaitsee Helsingissä. Itsekin olen siellä syntynyt, samoin puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut
Kuten huomasit, niin alkuperäisessä kommentissa lukee vuorokauden sisällä. Vasta tämä kyselijä puhuu samasta vuorokaudesta. Nehän voi olla kaksi täysin eri asiaa.
-eri
Puhuttiin maksuista. Ja hän siis vähätteli maksun suuruutta puhumalla alle vuorokaudesta. Kuitenkin tuolloin hänen tapauksessa tulee kaksi sairaalapäivää, ei yhtä. Ei mitään merkitystä sillä oliko nyt 23 h vai 25 h.
Maksu on vähäinen kun sairaalassa ollaan alle vuorokausi/ suunniteltu sektio.Ei edelleenkään mene keston mukaan vaan kalenteripäivien. Voit mennä vaikka klo 23.30 ja olla tunnin ja silti maksat 2 vrk.
Niin? Olin alle vuorokauden. En ole sanonut mitään siitä, minkä mukaan maksu menee. Miksi jankkaat? Mikä ongelma? Vaurioiduitko alatiesynnytyksessä?
Siinä tapauksessa sinulle on sattunut hoitovirhe.
Minkälainen? Minä tai lapseni emme vammautuneet. Hoitovirhehän tarkoittaa sitä, että potilaalle jää hoidon seurauksena fyysistä haittaa.
Jonkinlainen aivovaurio sinulle on tullut, kun päivät mennyt sekaisin. Olet ilmeisesti maannut taju kankaalla teholla. Ketään ei kotiuteta alle vuorokausi sektiosta.
No ei kyllä valitettavasti pidä paikkaansa. -14, -18 sekä -19 kotiutettiin. Minkä minä sille mahdan? Ärsyttääkö, kun kaikki ei joudu kärsimään synnytyksestä sitten minkäänlaista kipua? Ei tarvitse istua uimarenkaalla. Ei tarvitse mennä jälkitarkastukseen, koska ei ole mitään tarkastettavaa - kaikki on mennyt hyvin, koska asia on tehty hyvin.
Eikä ulosteet karkaile mihinkään, vaikka saanut kolme lasta.
Ei ketään kotiuteta sektion jälkeen alle vuorokaudessa, vaikka ei minkäänlaisia kipuja olisikaan. Kiukuttelu ja leuhkiminen ei muuta sitä faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Lopettaisitko nyt. Suunnitellusta sektiosta kotiudutaan AIKAISINTAAN 3 vuorokauden kuluttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sankarini!
Olin silti. Ei se sinun vänkäämisellä miksikään muutu se historia.
Hyvä, niin ehkä vältetään turhatsektiot
Vierailija kirjoitti:
tuohan on melkein ilmaista suuresta leikkauksesta.
Miten se on "ilmaista"? Suomalaiset maksavat vuosittain valtiolle pelkästään veroja lähes 84 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Lopettaisitko nyt. Suunnitellusta sektiosta kotiudutaan AIKAISINTAAN 3 vuorokauden kuluttua.
No minut kotiutettiin seuraavana aamuna. Omakannassakin tämä lukee x3.
Siinä nyt vaan pääsee niin paljon helpommalla ja lisäksi sairaalasta vapautuu nopeasti paikka seuraavalle, joka haluaa alatiesynnyttää. Hänelle sitten laitetaan oxitosiinnia suoneen. Synnytys alkaa tästä parin vuorokauden sisään ja kestää 40 tuntia, toipuminen kuukausitolkulla ja kaikki ei näköjään toivu koskaan.
Mikseivät suomalaiset lisäänny? Sukupuutto uhkaa kuten persut huutavat
Oikeastaan synnytyksen hinta yhteiskunnalle on moninkertainen, myös alatiesynnytyksen, joten älkää synnyttäjät valittako.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys nousuun nostamalla erikoissairaanhoidon maksuja? Mitä seuraavaksi, maksullinen neuvola?
Neuvola on muutenkin turha normaaleille ja asioista selvää ottaville tuleville vanhemmille. Neuvolassa voisi aivan hyvin olla yksi ohjauskerta ilmaiseksi virtsatestiin, verenpaineen mittaamiseen ja painon mittaamiseen ja avohoitona sikiön sydänäänteen kuunteluun. Muun voisi laittaa videoina tai ohjekirjoina luettavaksi. Jos on jokin vakava perussairaus, niin sitten voisi olla käyntejä lääkärillä (näissä ei mikään terveydenhoitaja/kätilö) osaa muutenkaan auttaa.
Lastenneuvolakin on suurimmaksi osaksi turha valveutuneille vanhemmille.
Minua kyllä ihmetyttää kovasti, miksi sanotaan että Suomessa synnytys on ilmaista. No, ei todellakaan ole. Minulle kolahti 600 euron lasku ja synnytys oli täysin normaali ilman komplikaatioita. Naurettava väite. Todellisiin kustannuksiin verrattuna synnytys maksaa synnyttäjälle vähän, mutta ilmainen se ei todellakaan ole. Sillä rahalla ostaa vauvalle jo paljon vaippoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuohan on melkein ilmaista suuresta leikkauksesta.
Miten se on "ilmaista"? Suomalaiset maksavat vuosittain valtiolle pelkästään veroja lähes 84 miljardia.
Usein ne ovat vain eri ihmisiä ne verojen maksajat kuin ne synnyttäjät. Edelleinen tarkoitti, että ilmaista synnyttäjille.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
No minut kotiutettiin seuraavana aamuna. Omakannassakin tämä lukee x3.
Siinä nyt vaan pääsee niin paljon helpommalla ja lisäksi sairaalasta vapautuu nopeasti paikka seuraavalle, joka haluaa alatiesynnyttää. Hänelle sitten laitetaan oxitosiinnia suoneen. Synnytys alkaa tästä parin vuorokauden sisään ja kestää 40 tuntia, toipuminen kuukausitolkulla ja kaikki ei näköjään toivu koskaan.
Näkee kyllä, että sulla on nuo synnytyshommat vähän hakusessa. Et selvästikään ole ollut edes sektiossa. Kunhan trollailet.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys nousuun Paska Petterin hienolla hallitusohjelmalla. 👹
Ettekö te Tilaan kaiken kiinasta -ihmiset tätä halunneet? Ihannoimassanne kiinassa ei ole sosialiturvaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys nousuun nostamalla erikoissairaanhoidon maksuja? Mitä seuraavaksi, maksullinen neuvola?
Neuvola on muutenkin turha normaaleille ja asioista selvää ottaville tuleville vanhemmille. Neuvolassa voisi aivan hyvin olla yksi ohjauskerta ilmaiseksi virtsatestiin, verenpaineen mittaamiseen ja painon mittaamiseen ja avohoitona sikiön sydänäänteen kuunteluun. Muun voisi laittaa videoina tai ohjekirjoina luettavaksi. Jos on jokin vakava perussairaus, niin sitten voisi olla käyntejä lääkärillä (näissä ei mikään terveydenhoitaja/kätilö) osaa muutenkaan auttaa.
Lastenneuvolakin on suurimmaksi osaksi turha valveutuneille vanhemmille.
Aivan samaa mieltä! Koko neuvolan voisi ajaa sellaisenaan alas ja tarjota palvelua jollain muulla konseptilla vain erityistarpeisille vanhemmille. Aivan älytöntä rahan hukkaa ylläpitää ”palvelua”, jonka arvo asiakkaalle on olematon.
Pelkosektiosta pitäisi veloittaa todelliset kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan, muutamien satasten vuoksi, jätä lapsia tekemättä, jos lapsia haluaa.
Että ajatuksena "Sain lapsen ja samalla päädyin ulosottoon. Kun ei ollut varaa maksaa satasia synnytyksestä, jotka olivat ruokarahani, päätin syödä ennemmin". Pian voidaan lehdistä lukea tuollaisia.
Pillu ulisee! Synnytä ne äpä rät ja ole hiljaa. :D
Jokainen fiksu ihminen jättää tässä maassa lapset tekemättä.
Saadaan sitten tilalle niitä teidän suosikkeja.
Jos idiootit pääsee valtaan, ne tekevät idioottimaisia päätöksiä. Sitä saa mitä tilaa.
Onneksi jätin lapset tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Sektiotahan ei suositella ensisijaisen synnytystapana? Alatiesynnytyksessä vauva saa immuniteettisuojan, mutta sektiossa ei?
Pyysin pelkotilojen ja sydänvaivojen takia sektiota. Ei myönnetty. Vauva joutui teholle, koska oli synnytyskanavassa aivan liian kauan. Minkä ihmeen suojan, olet ihan imbesilli.
Ja monta muutakin hyvää asiaa...mm. nesteet puristuu synnytyskanavassa keuhkoista pois. Sektiossa jäävät hiukan keuhkoihin.
Kyllä tässä nyt hyvinvointivaltio puretaan samalla, kun verot eivät laske.