Synnyttäjät joutuvat jatkossa maksamaan ylimääräistä 275,2 euroa hoitopäivämaksujen lisäksi, jos joudutaan tekemään sektio
erikoissairaanhoitoon on tulossa uusi leikkaus- ja toimenpidemaksu, joka olisi 275,2 euroa hoitopäivämaksun lisäksi. Nykyisin erikoissairaanhoidossa maksetaan hoitopäivistä, eikä valtaosalle toimenpiteistä ole erillistä maksua.
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en enää tee lapsia. Olin sektion jälkeen 3 viikkoa sairaalassa. Oli ihan tarpeeksi iso lasku jo sillon.
Siinhän tulisi jo maksukatto avuksi.
Muualla maailmassa sektio (ja helposti normisynnytys myös) maksaa jotain sata tonnia. Siihen nähden vajaat kolme sataa kuulostaa melko kohtuulliselta vai mitä. Kyseessä on kuitenkin iso operaatio.
Olen sitä mieltä että jos et ole halukas/kykene tuon vertaa omasta pussista laittamaan niin millä hlvetillä kuvittelet elättäväsi lasta seuraavat 18+ vuotta. Pikkasen pitäisi suunnitella elämää eteenpäin, etenkin jos aikoo lisääntyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.
Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi?
En valehtele. Illalla jalkeilla, aamupalan jälkeen kotiin.
Kahdesta vuorokaudesta maksoit
Ei sillä merkitystä. Yhden olin.
Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut
Eipä tuossa minusta sellaista annettu ymmärtää.
Kuten huomasit, niin alkuperäisessä kommentissa lukee vuorokauden sisällä. Vasta tämä kyselijä puhuu samasta vuorokaudesta. Nehän voi olla kaksi täysin eri asiaa.
vrt. vuoden sisällä tai saman vuoden sisällä.
Mutta sitähän se on, kun ei osata lukea.
-eri
Puhuttiin maksuista. Ja hän siis vähätteli maksun suuruutta puhumalla alle vuorokaudesta. Kuitenkin tuolloin hänen tapauksessa tulee kaksi sairaalapäivää, ei yhtä. Ei mitään merkitystä sillä oliko nyt 23 h vai 25 h.
Itse et siis oikein osaa tulkita lukemaasi.
Maksu on vähäinen kun sairaalassa ollaan alle vuorokausi/ suunniteltu sektio.Ei edelleenkään mene keston mukaan vaan kalenteripäivien. Voit mennä vaikka klo 23.30 ja olla tunnin ja silti maksat 2 vrk.
Niin? Olin alle vuorokauden. En ole sanonut mitään siitä, minkä mukaan maksu menee. Miksi jankkaat? Mikä ongelma? Vaurioiduitko alatiesynnytyksessä?
Lopettaisitko nyt. Suunnitellusta sektiosta kotiudutaan AIKAISINTAAN 3 vuorokauden kuluttua.
No minut kotiutettiin seuraavana aamuna. Omakannassakin tämä lukee x3.
Siinä nyt vaan pääsee niin paljon helpommalla ja lisäksi sairaalasta vapautuu nopeasti paikka seuraavalle, joka haluaa alatiesynnyttää. Hänelle sitten laitetaan oxitosiinnia suoneen. Synnytys alkaa tästä parin vuorokauden sisään ja kestää 40 tuntia, toipuminen kuukausitolkulla ja kaikki ei näköjään toivu koskaan.Näkee kyllä, että sulla on nuo synnytyshommat vähän hakusessa. Et selvästikään ole ollut edes sektiossa. Kunhan trollailet.
Miten sen selvästi näkee??
En ole ollut kuin kolmesti. Montako kertaa itse olet ollut? Vai onko tämä joku tabu, että suunniteltu sektio on miellyttävä kokemus ja siitä toipuminen nopeaa.Onhan se miellyttävä kokemus, kun ei itse tarvitse muuta tehdä, kuin makoilla leikkauspöydällä ja muut tekevät työn. Sen takia onkin hyvä, että siitä veloitetaan ekstraa. Ei se lääkäri ja leikkaussalihoitajat ilmaisia ole.
Itse oksensin 2 päivää täyttä huutoa ja lapsi vietiin teholle jonne pääsin kolmantena päivänä pyörätuolissa saatettuna. Oli hyvin miellyttävä kokemus. Ja lääkäri oli joka päätti että leikataan.
Vierailija kirjoitti:
Kotisynnytykset taitaa kyllä lisääntyä. Siinä on isot riskit sekä äidille että vauvalle, mutta monelle nuo ylimääräiset sataset on niin iso raha, että ottavat mieluummin riskin. Eihän sitä edes varmuudella tiedä etukäteen tuleeko jotain komplikaatioita, ja niiden vuoksi joutuisikin olemaan sairaalassa vaikka viikon. Ei kaikilla ole tuosta vaan sellaisia rahoja. Varsinkin kun ajoitus on juuri siinä kohtaa kun tulot tippuu äitiyslomalle jäämisen myötä.
Eiköhän se kätilön palkkaaminen kotisynnytykseen tule kalliimmaksi. Vai kuvitteletko, että kätilö ilmaiseksi tulee kotiin hoiamaan synnytyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.
Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi?
En valehtele. Illalla jalkeilla, aamupalan jälkeen kotiin.
Kahdesta vuorokaudesta maksoit
Ei sillä merkitystä. Yhden olin.
Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut
Eipä tuossa minusta sellaista annettu ymmärtää.
Kuten huomasit, niin alkuperäisessä kommentissa lukee vuorokauden sisällä. Vasta tämä kyselijä puhuu samasta vuorokaudesta. Nehän voi olla kaksi täysin eri asiaa.
vrt. vuoden sisällä tai saman vuoden sisällä.
Mutta sitähän se on, kun ei osata lukea.
-eri
Puhuttiin maksuista. Ja hän siis vähätteli maksun suuruutta puhumalla alle vuorokaudesta. Kuitenkin tuolloin hänen tapauksessa tulee kaksi sairaalapäivää, ei yhtä. Ei mitään merkitystä sillä oliko nyt 23 h vai 25 h.
Itse et siis oikein osaa tulkita lukemaasi.
Maksu on vähäinen kun sairaalassa ollaan alle vuorokausi/ suunniteltu sektio.Ei edelleenkään mene keston mukaan vaan kalenteripäivien. Voit mennä vaikka klo 23.30 ja olla tunnin ja silti maksat 2 vrk.
Niin? Olin alle vuorokauden. En ole sanonut mitään siitä, minkä mukaan maksu menee. Miksi jankkaat? Mikä ongelma? Vaurioiduitko alatiesynnytyksessä?
Lopettaisitko nyt. Suunnitellusta sektiosta kotiudutaan AIKAISINTAAN 3 vuorokauden kuluttua.
No minut kotiutettiin seuraavana aamuna. Omakannassakin tämä lukee x3.
Siinä nyt vaan pääsee niin paljon helpommalla ja lisäksi sairaalasta vapautuu nopeasti paikka seuraavalle, joka haluaa alatiesynnyttää. Hänelle sitten laitetaan oxitosiinnia suoneen. Synnytys alkaa tästä parin vuorokauden sisään ja kestää 40 tuntia, toipuminen kuukausitolkulla ja kaikki ei näköjään toivu koskaan.Näkee kyllä, että sulla on nuo synnytyshommat vähän hakusessa. Et selvästikään ole ollut edes sektiossa. Kunhan trollailet.
Miten sen selvästi näkee??
En ole ollut kuin kolmesti. Montako kertaa itse olet ollut? Vai onko tämä joku tabu, että suunniteltu sektio on miellyttävä kokemus ja siitä toipuminen nopeaa.Onhan se miellyttävä kokemus, kun ei itse tarvitse muuta tehdä, kuin makoilla leikkauspöydällä ja muut tekevät työn. Sen takia onkin hyvä, että siitä veloitetaan ekstraa. Ei se lääkäri ja leikkaussalihoitajat ilmaisia ole.
Itse oksensin 2 päivää täyttä huutoa ja lapsi vietiin teholle jonne pääsin kolmantena päivänä pyörätuolissa saatettuna. Oli hyvin miellyttävä kokemus. Ja lääkäri oli joka päätti että leikataan.
Kommenttini liittyi mukavuussektioon. Juurihan tuo yksi kehui, miten mukava ja helppo sektio on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten pitää varata moinen summa.
Jos synnyttää 20-vuotiaana, riittää että pistää siihen mennessä hurjat 3,8 senttiä säästöön joka päivä.
Miten ja mistä vauvat ja pikkulapset säästää?
Lisäksi muuten tulee sairaalapäivämaksut joka on jatkossa n. 80 € per päivä ja tuo tuplana jos vauva joutuu olemaan valvonnassa eri osastolla.
Viikko sairaalassa 500 eurolla on edelleen halpa. Ameriikassa puhuttais kymmenistä tuhansista helposti. Siellä saattaa pelkkä parin tunnin tiputus maksaa parisen tonttua eli donaa.
Samaan aikaan kovasti puhutaan että jo nuorten opiskelijoiden pitäisi tehdä lapsia. Millä rahalla?
Mulla sairaalamaksu oli muuten 21 päivää. Viikko ennen synnytystä, viikko jälkeen ja viikko vauvasta (raskausmyrkytys).
Nykyhinnoilla olisi yli 1500 € (ja mahdollisesti toimenpiteet/leikkaus päälle). Ja turha puhua jenkeistä, siellä on palkatkin eri tasoa ja usein työnantaja kustantaa sairauskuluvakuutukset.
Sinäkin olet unohtanut maksukaton. Otapa selvää asioista ennen kuin kirjoittelet.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kannatan neuvolan palvelujen karsimista. Totta kai haetaan rokotteet ja nämä, mutta on järjetöntä käyttää perheeseen työaikaa noin 1-1,5h kerta parin kuukauden välein vauvavuonna
Jo ennen raskauden aikana ja vauvan syntymän jälkeen tapaamiskerroilla tuli milloin mitäkin lippua ja lappua täytettäväksi ja kun en niitä kokenut tarpeelliseksi tehdä, sitten yritettiin keskustelututtaa väkipakolla mm parisuhteen tilasta, oman mielen tilasta, vauvaan liittyvistä huolenaiheista. Kerroin jokaisella kerralla että nyt ei ole mitään mielen päällä ja kaikki hyvin, mutta ei sitä kukaan koskaan kuunnellut. Sanottiin, että "en minä voi teitä vielä päästää" vain että päästäisiin sitten tuntia myöhemmin toteamaan, että "no joo ette te tunnu mitään tarvitsevan." Ymmärrän että seassa on perheitä ja lapsia, jotka tarvitsevat apua ja tukea, mutta eiköhän nämä ole huomattava vähemmistö. Valtaosa on aivan normaaleja perheitä joilla on terveet lapset. Aivan järjetöntä rahan haaskoota.
Mikhän möly siitä olisi noussut, jos säästötoimjenpiteenä oltaisiin ilmoitettu, että neuvolapalveluita vähennetään?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos äiti kuolee leikkauspöydälle, niin veloitetaanko maksu vauvalta?
Kuolinpesä saa laskun.
Aika vähältä kuulostaa leikkaushinnaksi.
Ei niitä lapsia nyt niin montaa kuitenkaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos synnyttää 20-vuotiaana, riittää että pistää siihen mennessä hurjat 3,8 senttiä säästöön joka päivä.
Entäs ne sata muuta asiaa, joita tämä toistaitoinen hallitus on korottanut? Ymmärrätkö että vaikka ne ovat pieniä summia päiväkohtaisesti monista niistä kasvaa kestämäntön summa yhteensä?
Eiväthän nämä ymmärrä. Omia palkkioita on kiva nostaa ja kansan eläkekassat ryöstää. Kun pankkitili pullottaa niin on helppo ihmetellä miksi kellään ei olisi varaa lnäihin jatkuviin maksujen korotuksiin.
Luoja, miten vähällä järjellä oikeisto taloutta hoitaa. Kuin pikkulapsi joka auttaa siivoamisessa kaatamalla tuhkapesän lattialle.
Me työssäkäyvät maksamme nämä korotukset omista ansioistamme. Te muitten maksamilla verorahoilla loisivat kitisette ja märisette joka asiasta.
Oikein, jospa tuo vähentäisi turhia leikkauksia. Nykyajan naikkoset pelkäävät kipua niin paljon, että kaikki menee leikkaukseen.
Jenkeissä saat helposti maksa 27520 $
No miksi sen sektio pitäisi maksattaa veronmaksajilla? Täällä on totuttu siihen, että hoito ei maksa paljon mitään. Korkea aika alkaa siirtää kustannuksia niille, jotka niitä palveluja käyttää.
Jos tuo maksu pelottaa niin parempi jättää lapset tekemättä
Keisarinleikkauksen todelliset kustannukset valtiolle on n. 5000 e. Joten aika mitätön summa siihen nähden.
Nykyisessä tilanteessa, kun halukkuus lasten tekoon on muutenkin vähentynyt ei kannattaisi ainakaan valtion taholta lisätä vauvan hankkimisen kustannuksia vaan pikemminkin päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvästi hyvinvointivaltio!
Hyvinvointi kuuluu nytkin vain terveille ja hyvätuloisille. En mielelläni sano tätä, mutta rakas isänmaani on muuttunut kylmäksi ja kovaksi kansalaisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ja mistä vauvat ja pikkulapset säästää?
Lisäksi muuten tulee sairaalapäivämaksut joka on jatkossa n. 80 € per päivä ja tuo tuplana jos vauva joutuu olemaan valvonnassa eri osastolla.
Kauheaa.
Entäs ne sata muuta asiaa, joita tämä toistaitoinen hallitus on korottanut? Ymmärrätkö että vaikka ne ovat pieniä summia päiväkohtaisesti monista niistä kasvaa kestämäntön summa yhteensä?
Eiväthän nämä ymmärrä. Omia palkkioita on kiva nostaa ja kansan eläkekassat ryöstää. Kun pankkitili pullottaa niin on helppo ihmetellä miksi kellään ei olisi varaa lnäihin jatkuviin maksujen korotuksiin.
Luoja, miten vähällä järjellä oikeisto taloutta hoitaa. Kuin pikkulapsi joka auttaa siivoamisessa kaatamalla tuhkapesän lattialle.