Synnyttäjät joutuvat jatkossa maksamaan ylimääräistä 275,2 euroa hoitopäivämaksujen lisäksi, jos joudutaan tekemään sektio
erikoissairaanhoitoon on tulossa uusi leikkaus- ja toimenpidemaksu, joka olisi 275,2 euroa hoitopäivämaksun lisäksi. Nykyisin erikoissairaanhoidossa maksetaan hoitopäivistä, eikä valtaosalle toimenpiteistä ole erillistä maksua.
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Sektiotahan ei suositella ensisijaisen synnytystapana? Alatiesynnytyksessä vauva saa immuniteettisuojan, mutta sektiossa ei?
Eikö sitä vastasyntunyttä voisi hieroa aidin alapäätä vasten niin saisi ne terveysbakteerinsa siitä?
Täällä taitaa suurin osa synnyttäjistä olla toimeentuloasiakkaita. Eivät he itse joudu maksamaan terv.hoitomaksuja.
"Syntyvyys vähenee. Naisille suunnitellaan armeijan käymistä pakolliseksi."
Tänä vuonna syntyvät tyttövauvat joutuvat 18-vuotiaana armeijaan. Ansiosidonnaista leikattiin eikä lapsia ole varaa tehdä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.
Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi?
Itseasiassa tiistaina sektio ja keskiviikkona kotiin, kotiuduin vuorokauden sisällä sektiosta. Ei kai siellä montaa yötä olla normaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Minulle tehty kolme suunniteltua sektiota ja kotiin laitettiin vuorokauden sisään leikkauksesta. Eipä olisi kummoinenkaan kustannus.
Ei sektion jälkeen todellakaan saa kotiuttaa saman vuorokauden aikana. Valehtelet, miksi?
En valehtele. Illalla jalkeilla, aamupalan jälkeen kotiin.
Kahdesta vuorokaudesta maksoit
Ei sillä merkitystä. Yhden olin.
Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut
Eihän antanut, hitaampikin tajuaa että vuorokauden sisällä tarkoittaa 24h sisällä, voi siinä yö välissä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti nyt kukaan ei ala vaatia sektiota sillä perusteella, että mielestään maksaa sen itse.
Juuri olin tulossa kommentoimaan, että kai sen nyt sitten myös saa paremmin kuin ennen? Luulisi, että näin on.
Voi höpö, toi maksu ei kata kuluja alkuunkaan jos sitä kuvittelet. Samoilla perusteilla saa ku ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
No sitten pitää varata moinen summa.
Jos synnyttää 20-vuotiaana, riittää että pistää siihen mennessä hurjat 3,8 senttiä säästöön joka päivä.
Joo toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli oliko sulla jokaisena kertana aamulla sektio, yön yli sairaalassa ja seuraavana aamuna kotiutus? Annoit ymmärtää kuin olisit saman päivän aikana kotiutunut
Eipä tuossa minusta sellaista annettu ymmärtää.
Kuten huomasit, niin alkuperäisessä kommentissa lukee vuorokauden sisällä. Vasta tämä kyselijä puhuu samasta vuorokaudesta. Nehän voi olla kaksi täysin eri asiaa.
vrt. vuoden sisällä tai saman vuoden sisällä.
Mutta sitähän se on, kun ei osata lukea.
-eri
Puhuttiin maksuista. Ja hän siis vähätteli maksun suuruutta puhumalla alle vuorokaudesta. Kuitenkin tuolloin hänen tapauksessa tulee kaksi sairaalapäivää, ei yhtä. Ei mitään merkitystä sillä oliko nyt 23 h vai 25 h.
Itse et siis oikein osaa tulkita lukemaasi.
Maksu on vähäinen kun sairaalassa ollaan alle vuorokausi/ suunniteltu sektio.Ei edelleenkään mene keston mukaan vaan kalenteripäivien. Voit mennä vaikka klo 23.30 ja olla tunnin ja silti maksat 2 vrk.
Niin? Olin alle vuorokauden. En ole sanonut mitään siitä, minkä mukaan maksu menee. Miksi jankkaat? Mikä ongelma? Vaurioiduitko alatiesynnytyksessä?
Lopettaisitko nyt. Suunnitellusta sektiosta kotiudutaan AIKAISINTAAN 3 vuorokauden kuluttua.
No minut kotiutettiin seuraavana aamuna. Omakannassakin tämä lukee x3.
Siinä nyt vaan pääsee niin paljon helpommalla ja lisäksi sairaalasta vapautuu nopeasti paikka seuraavalle, joka haluaa alatiesynnyttää. Hänelle sitten laitetaan oxitosiinnia suoneen. Synnytys alkaa tästä parin vuorokauden sisään ja kestää 40 tuntia, toipuminen kuukausitolkulla ja kaikki ei näköjään toivu koskaan.Näkee kyllä, että sulla on nuo synnytyshommat vähän hakusessa. Et selvästikään ole ollut edes sektiossa. Kunhan trollailet.
Miten sen selvästi näkee??
En ole ollut kuin kolmesti. Montako kertaa itse olet ollut? Vai onko tämä joku tabu, että suunniteltu sektio on miellyttävä kokemus ja siitä toipuminen nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys nousuun nostamalla erikoissairaanhoidon maksuja? Mitä seuraavaksi, maksullinen neuvola?
Kiitos ideasta!
-terv:kokoomus ja persut-
Lakkautetaan nyt vaan se kehitysapu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytys on Norjassa julkisen terveydenhuollon piirissä asuville ja siellä työskenteleville pääsääntöisesti ilmainen. Raskaudenaikaiset tarkastukset, synnytys sairaalassa ja jälkitarkastukset kuuluvat julkisen palvelun piiriin, eikä niistä aiheudu merkittäviä kuluja.
Ja omalääkärille pääsee viiden arkipäivän sisällä kiireettömissä asioissa.
Saksassa sama
Vierailija kirjoitti:
tuohan on melkein ilmaista suuresta leikkauksesta.
Totta, mutta jos ei yksinkertaisesti ole rahaa, niin sitten ei vain voi synnyttää, lapsi on vaan pidettävä sisällä loppuun saakka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano että tuo on hyvä juttu, mutta olen sitä mieltä että lapsen kasvattaminen jo itsessään on niin kallista että jos jo tuo vajaa 300 euroa aiheuttaa ongelmia perheelle niin sitten ollaan turvattomilla vesillä jo muutenkin. Perheellä pitäisi olla varaa tuohon toimenpidemaksuun. Jos ei ole niin todelliset ongelmat ovat vasta edessä päin.
Samaa mieltä. Signaali on aivan väärä jos samalla halutaan syntyvyyden nousevan, mutta suhteutettuna kaikkiin muihin lapsesta koituviin kuluihin niin tuo on todella vähän.
Miksiköhän tämäkin kommentti saa alapeukun? Onko peukuttaja sitä mieltä että maksu on positiivinen merkki syntyvyyden kannalta vaiko kenties sitä mieltä että tuo 272 maksu lapsesta koituviin muihin kuluihin on paljon?
Onhan se paljon kun siinä alussa on niin paljon muitakin kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa sairaalan vuorokausimaksu 0 €, samoin lääkärikäynnit halpoja ja jokaisesta syntyvästä lapsesta synnytysraha.
Tiedän kun asun Ruotsissa.
Me asumme Suomessä, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten huomasit, niin alkuperäisessä kommentissa lukee vuorokauden sisällä. Vasta tämä kyselijä puhuu samasta vuorokaudesta. Nehän voi olla kaksi täysin eri asiaa.
-eri
Puhuttiin maksuista. Ja hän siis vähätteli maksun suuruutta puhumalla alle vuorokaudesta. Kuitenkin tuolloin hänen tapauksessa tulee kaksi sairaalapäivää, ei yhtä. Ei mitään merkitystä sillä oliko nyt 23 h vai 25 h.
Maksu on vähäinen kun sairaalassa ollaan alle vuorokausi/ suunniteltu sektio.Ei edelleenkään mene keston mukaan vaan kalenteripäivien. Voit mennä vaikka klo 23.30 ja olla tunnin ja silti maksat 2 vrk.
Niin? Olin alle vuorokauden. En ole sanonut mitään siitä, minkä mukaan maksu menee. Miksi jankkaat? Mikä ongelma? Vaurioiduitko alatiesynnytyksessä?
Lopettaisitko nyt. Suunnitellusta sektiosta kotiudutaan AIKAISINTAAN 3 vuorokauden kuluttua.
Siinä nyt vaan pääsee niin paljon helpommalla ja lisäksi sairaalasta vapautuu nopeasti paikka seuraavalle, joka haluaa alatiesynnyttää. Hänelle sitten laitetaan oxitosiinnia suoneen. Synnytys alkaa tästä parin vuorokauden sisään ja kestää 40 tuntia, toipuminen kuukausitolkulla ja kaikki ei näköjään toivu koskaan.Näkee kyllä, että sulla on nuo synnytyshommat vähän hakusessa. Et selvästikään ole ollut edes sektiossa. Kunhan trollailet.
En ole ollut kuin kolmesti. Montako kertaa itse olet ollut? Vai onko tämä joku tabu, että suunniteltu sektio on miellyttävä kokemus ja siitä toipuminen nopeaa.
Sinun synnytyskokemuksesi ei liity mitenkään aiheeseen.
Jokainen voi itse valita haluaako leikkauksen vai ei. Nykymeno on seurausta koko ajan kasvavasta luxustukipummieliitin kasvusta. Miljoona Kelan tukia nostavaa laiskurielättää niistää 11 miljardin edestä tukia vuosittain. Voi kun kelaloiset painuisivat vttuun Suomesta niin tämä maa voisi olla hyvä paikka elää.
En leikkaa ennen kuin 275,2 euroa on maksettu tililleni. T: Kirurgi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri
Onhan se miellyttävä kokemus, kun ei itse tarvitse muuta tehdä, kuin makoilla leikkauspöydällä ja muut tekevät työn. Sen takia onkin hyvä, että siitä veloitetaan ekstraa. Ei se lääkäri ja leikkaussalihoitajat ilmaisia ole.
Kuolinpesä maksaa laskun.