Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Hallitus loi uuden tuen hyvätuloisille: Rahallinen tuki siivoojan hankkimiseen

Vierailija
23.04.2026 |

https://yle.fi/a/74-20222011

Pääasia että piikayhteiskunta palautetaan. Tukiin on varaa kun tuettava on rikas.

Kommentit (324)

Vierailija
161/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole hyvä.  Eikö siivoojille haluta töitä?

Ei silloin kun sitä järjestää "väärä" puolue 

Vierailija
162/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole hyvä.  Eikö siivoojille haluta töitä?

Tai remontti- ja rakennusalan yrityksille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaksikäsiPetturi : Tärkeintä on että Suomen Köyhiltä Leikataan.

Vierailija
164/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurihan te umisitte, että työt lähtee kun kotitalousvähennys laski. Että pienituloisilta viedään, byääää. Nyt kun summaa nostetaan, se onkin taas hyvätuloisille annettu lahja? Olette te kyllä säälittävää sakkia. Mikään ei koskaan ole hyvä. 

Vierailija
165/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ  VALEHTELE

Tuota voi käyttää kaikki joilla on tarve ja varaa. Ei tarvi olla mitenkään rikas.

Diagnosoimaton alzheimer on sellainen, että tuollaiset asiat eivät tule hoidetuksi. 

Toisekseen, köyhien näkökulmasta se on rikas jolla on varaa siivoojaan.

Kokeile joskus vaikka kirjallisuuden lukemista, niin opit näkemään asioita muustakin kuin omasta tutusta vinkkelistä.

Vierailija
166/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalousvähennys vähentää pimeitä töitä. Kirjanpitäjänä teen useita 1-4 henkilöä työllistäviä pikkufirmoja, joitten asiakkaat hakevat kotitalousvähennystä siivouksesta, remonteista tai vaikka vintille villanpuhalluksesta joka eristää lämpöä. Sillä oikeasti on työllistävä vaikutus.

Muuten nämäkin tyypit olisi kortistossa ja tekisivät kuutamokeikkaa.

Vierailija
167/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset osta siivousta vaan säästävät työttömyyden tai sairauden varalle.

Vierailija
168/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun palkka on noin 22e/h ja meillä käyvä siivooja ottaa 43e/h. Sis. Alv. 
Että ei hän minua köyhempi piika ole. Työllistää ja elättää itsensä kulujen jälkeenkin.

Ei tuo palkka siivoojalle mene vaan yrityksen omistajalle.

Jokaisen, joka kotona makaa kannattaa miettiä tuota veloitustuntia 

Kannattaisiko kuitenkin hilata se perse ylös sieltä penkistä. Käyt ostamassa ikkunanpesuvälinnet ja pari rättiä. veloitus yli 40 euroa/ tunti

Siivooja tarvitsee myös auton.

Ei kaupungeissa, siivousvälineet voidaan jättää siivouspaikalle ja ikkunanpesuun et todellakaan tarvitse pakettiautollista tavaroita. Joukkoliikenne tuntematon käsite?

Vierailija
169/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ei hän minua köyhempi piika ole. Työllistää ja elättää itsensä kulujen jälkeenkin.

Paras pysyäkin palkkatöissä jos ymmärrys siitä miten tuntihinta muodostuu on tuota tasoa.

Vierailija
170/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet työikäiset asuvat vuokralla eivätkä teetä remontteja. Korkeintaan mietitään millaisia siivousaineita ostetaan.

Vierailija
171/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkareille kotiapulaisia kaukoidästä. Pitää vaan niillekin jotain maksaa, kurjaa kun ei saa ilmaistyöntekijöitä. 

Vierailija
172/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko kuitenkin hilata se perse ylös sieltä penkistä. Käyt ostamassa ikkunanpesuvälinnet ja pari rättiä. veloitus yli 40 euroa/ tunti

Ei kaupungeissa, siivousvälineet voidaan jättää siivouspaikalle ja ikkunanpesuun et todellakaan tarvitse pakettiautollista tavaroita. Joukkoliikenne tuntematon käsite?

Kaupunki ainakin edellyttää siivoojilta oman auton käyttöä. Ei siivouskohteet ole välttämättä lähekkäin ja joihinkin kaupungin osiin kulkee linja-auto kerran tunnissa.

Vierailija
173/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu rakennepa siivousyritys tosiaan joukkoliikenteen varaan. Katsotaan paljonko joudut laskuttamaan pysyäksesi pinnalla kun puolet työpäivästä menee bussissa istuksimiseen ja keikkaa ei voi siltikään myydä kuin asiakkaille jotka asuu pysäkin vieressä.  Oletko tosiaan noin tyhmä vai trollaatko vain?

Vierailija
174/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tullut harvinaisen selväksi ettei keskimääräinen köyhä ymmärrä mistään mitään. Tällä juuri kannustetaan ostamaan palveluita yrityksiltä. Se mahdollistaa lisää töitä. Ei hyvä ihme miten typerää sakkia ettei sitäkään vähää kykene hahmottamaan. Ainoa mihin kapasiteetti riittää on hyvätuloisten kadehtiminen. Viis siitä saadaanko työpaikkoja, kunhan ei hyvätuloinen sitten vaan hyödy euroakaan, niin!!! 

Vierailija
175/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aina on joku ongelma minkä takia ei kannata tehdä töitä? Mun siivooja veloittaa sen hyvän tuntiliksan lisäksi kilometrikorvaukset. Ja niistä en saa kotitalousvähennystä.

Vierailija
176/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuka vidun köyhä muka palkkaa siivoojaa oli tuki tai ei. Köyhä siivoaa itse kämppänsä ja rikkailla on hovipalvelijat.

Pienituloisetkin tarvivat joskus putkimiestä, katon paikkaajaa, kiukaan asentajaa, jne. 

Kyllä tämä on aivan kaikille. Minä vastikään ostin uuden pyykkikoneen kun vanha hajosi. Sen asennuksen voin vähentää, kone on minulle liian painava siirrellä ja asentaa. 

Vierailija
177/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurihan te umisitte, että työt lähtee kun kotitalousvähennys laski. Että pienituloisilta viedään, byääää. Nyt kun summaa nostetaan, se onkin taas hyvätuloisille annettu lahja? Olette te kyllä säälittävää sakkia. Mikään ei koskaan ole hyvä. 

Ei sillä ole sinänsä väliä mitä tehdään vaan kuka tekee, koska suuri osa äänestäjistä ei joka tapauksessa ymmärrä mistä milloinkin päätetään. 

Vierailija
178/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tullut harvinaisen selväksi ettei keskimääräinen köyhä ymmärrä mistään mitään. Tällä juuri kannustetaan ostamaan palveluita yrityksiltä. Se mahdollistaa lisää töitä. Ei hyvä ihme miten typerää sakkia ettei sitäkään vähää kykene hahmottamaan. Ainoa mihin kapasiteetti riittää on hyvätuloisten kadehtiminen. Viis siitä saadaanko työpaikkoja, kunhan ei hyvätuloinen sitten vaan hyödy euroakaan, niin!!! 

Ihmiset ostaa nykyään pelkkää ruokaa.

Vierailija
179/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan palkkaamiseen on aina saanut kotitalousvähennystä.

Vierailija
180/324 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras pysyäkin palkkatöissä jos ymmärrys siitä miten tuntihinta muodostuu on tuota tasoa.

Sanoin että kulujen jälkeen. Lukutaito olisi hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi