Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä mä saan melkein 4v pojan yökuivaksi????

Vierailija
09.05.2007 |

päiväkuiva on ollut 2,5 vuotiaasta, mutta vaippa vielä öisin ja aina on täynnä pissaa. aamuisin ei mitään kiirettä sen pois ottamisessa. Ihan ninku se tykkäis siitä. Housuvaippoja käyttää ja ite laittaa ja ottaa pois.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten herätät pissalle alkuyöstä kun itse olet menossa nukkumaan. Vuoraa sänky muovitetulla froteella. Kyllä se siitä oppii, muutama vahinko saattaa tulla.

Oliko tämä provo????

Vierailija
2/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole itellä ollut rahkeita herätellä sitä ku meillä pieni vauvakin. Jossain välis herätin parikin kertaa yössä, mutta silti aamulla vaipassa pissaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kunnon vaippoja ja unohda koko juttu. Lapsi saattaa yhtäkkiä oppia kuivaksi itsekseen tai sitten jossain vaiheessa hälytinpatjan tai lääkkeiden avulla.

Meillä on syksyllä 6 täyttävä yökastelija ja ajattelin, että syksyllä ehkä lähdetään asiaa hoitamaan jos ei siihen mennessä opi.

Vierailija
4/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin kestää vaan pidempään, siis jotain hormonia ei erity riittävästi. Mun 3,5v. pojalla on vielä yövaippa (tosin se on nyt jäämässä pois) enkä mä tuosta ole ollut mitenkään huolissani, oppii ajallaan sitten kun on kypsä.

Vierailija
5/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on yli 5v niin voitte saada minirin lääkettä ja hälytinpatjan jos ei yökastelu ole loppunut. Sitä ennen asia ei ole ongelma!

Vierailija
6/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v asti " saa" kastella öisin, sen jälkeen puhutaan yökastelijasta. Ja sitten mietitään lääkitys tai hälytin.

Voithan sä kokeilla ottaa vaipan pois, jos jaksat joka aamu pyykätä.

Ja jos hän on yökastelija, voi olla ettei hän edes yöllä herää pissoihinsa. Joten löydät lapsen aamulla märästä sängystä.

Vierailija
7/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenelle tämä on vielä epäselvää? lääkäriltä löytyy sitten apuja ja lääkitystä.

Vierailija
8/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoinen pissasi vaippaan AINA yöllä kun sen laitoin. Kun oli 2,5v otin vaan vaipan pois. Sanoin että nyt saat nämä alushousut, jos yöllä tulee hätä niin mennään potalle. Pari viikkoa herätin noin puolen yön aikaan pissalle, sitten luovuin siitäkin. Ja KERTAAKAAN ei ole kastellut nukkuessaan. Kerran on hiljattain päivällä huosut kastuneet kun oli niin leikin hurmossa että unohti mennä ajoissa vessaan.

Eikö sitä muka tule herkemmäksi jos vain ottaa sen vaipan pois? Ja jos vahinko sattuu niin herkemmin jatkossa herää pissahätään? Oikeasti?

Vierailija
9/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos lapsi ei ole vielä kypsä, niin se ei onnistu.

Vierailija
10/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin olisi poika vieläkin yövaipoissa jos niitä en olisi ottanut pois! Ja korostan sitä että poika pissasi joka yö vaipan täyteen mutta silti on nyt yökuiva. Kokeilkaa edes!

Vierailija
11/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta jos lapsi ei ole vielä kypsä, niin se ei onnistu.

Vierailija
12/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttö ollut päiväkuiva 1v5kk lähtien. Nyt on 3v3kk ja vaippa on yön jälkeen todella märkä. Kaipa tuo jossain vaiheessa on myös yökuiva. En itse ota tuosta mitään stressiä ennen sitä viittä vuotta.

Esikoinen oli sekä päivä- että yökuiva noin kahden vuoden kieppeissä.

Poika on nyt 8,5kk ja vaippa on ollu öisin ihan kuiva jo pari kuukautta. Voi tosin olla, että tämä asia muuttuukin. Saa nähdä.

Vierailija
13/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eiköhän se tosiaan ole niin, että joillain se onnistuu (on kypsä) ja silloin meninki on just toi - vaippa pois, ja suunnilleen parin yön päästä on kuiva... ja jos se ei onnistu (eli kastelee eikä edes herää yms), niin sitten vaippa kehiin. turha lasta on kiusata ja antaa sen nukkua pissasessa sängyssä. jos ei ole kypsä. kokeiltu on kaikki.

eli ei sitä noin vaan kaikissa tapauksissa tempaista veks.

Vierailija:

Mullakin olisi poika vieläkin yövaipoissa jos niitä en olisi ottanut pois! Ja korostan sitä että poika pissasi joka yö vaipan täyteen mutta silti on nyt yökuiva. Kokeilkaa edes!

Vierailija
14/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla esikoinen pissasi vaippaan AINA yöllä kun sen laitoin. Kun oli 2,5v otin vaan vaipan pois. Sanoin että nyt saat nämä alushousut, jos yöllä tulee hätä niin mennään potalle. Pari viikkoa herätin noin puolen yön aikaan pissalle, sitten luovuin siitäkin. Ja KERTAAKAAN ei ole kastellut nukkuessaan. Kerran on hiljattain päivällä huosut kastuneet kun oli niin leikin hurmossa että unohti mennä ajoissa vessaan.

Eikö sitä muka tule herkemmäksi jos vain ottaa sen vaipan pois? Ja jos vahinko sattuu niin herkemmin jatkossa herää pissahätään? Oikeasti?

Hormonitoiminnan kypsymättömyyteen liittyy myös se, että laimeaa pissaa erittyy paljon eikä lapsi herää pissahätään.

Vierailija
15/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on oppinut yökuivaksi ihan itsestään, kun vaippa on jätetty pois. yksi tytär kasteli sänkynsä lähes koka yö, kunnes hiukan yli viisivuotiaana oppi kuivaksi kertaheitolla ilan mitään erityiskeinoja. Oli ilmeisen kypsä vasta silloin. nyt meillä lähes 5-v käyttää yövaippaa, koska sänky kastuu lähes joka yö, jos vaippaa ei ole. Poika itse ei herää, vaik sänky olisi märkä. On kokeiltu sitäkin, että herätetään pissalle ennen kuin menemme itse nukkumaan, mutta sekään ei aina auta. Kaikkeahan voi kokeilla, mutta olen sitä mieltä, et lapsi oppii kuivaksi, kun on sen aika. Tylsähän se on sitä pissapyykkiä pestä, mut yleensä ohimenevä vaiva. Kolmevuotias meillä herää itsekseen pissalle öisin, joten todella yksilöllistä tuo kuivaksi oppiminen. Tsemppiä vaan ap!

Vierailija
16/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinkahan monella näistä jotka sanovat " otin vaan vaipan pois eikä ole enää pissannut yöllä" on lapsella oikeasti ollut jo valmius yökuivuuteen mutta ovat tottuneet vaan siihen vaippaan pissaamaan...

Meillä ainakin tyttö pissasi ihan vaan siitä syystä aamulla herättyään vaipan täyteen kun hänellä nyt vaan sattui olemaan se vaippa. Jos onnistui (yökuivaksi kypsyi ennen kuin suostui kunnolla potalle) tytön saamaan pissalle heräämisen jälkeen vaippa säilyi kuivana.

Minäkin siis voisin viisastella että juu meidänkin tytöllä oli melkein joka aamu vaippa täynnä pissaa kunnes jätin vaipan kylmästi pois...

Vierailija
17/17 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuinkahan monella näistä jotka sanovat " otin vaan vaipan pois eikä ole enää pissannut yöllä" on lapsella oikeasti ollut jo valmius yökuivuuteen mutta ovat tottuneet vaan siihen vaippaan pissaamaan...

Meillä ainakin tyttö pissasi ihan vaan siitä syystä aamulla herättyään vaipan täyteen kun hänellä nyt vaan sattui olemaan se vaippa. Jos onnistui (yökuivaksi kypsyi ennen kuin suostui kunnolla potalle) tytön saamaan pissalle heräämisen jälkeen vaippa säilyi kuivana.

Minäkin siis voisin viisastella että juu meidänkin tytöllä oli melkein joka aamu vaippa täynnä pissaa kunnes jätin vaipan kylmästi pois...

Ei kai kukaan viisastele tässä? Kunhan kehotettiin kokeilemaan jotain mitä vielä ei oltu kokeiltu. Ja mullekin oli ihan uutta tietoa toi että on normaalia pitää yövaippaa vielä noin 5-vuotiaalla.

Kurjaahan se on jos ei tuossa iässä ole yökuiva mutta kai siihen sitten apua saa kun aika tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi