Nämä asiakasmaksut nousevat: Hammashoito, terveyskeskuskäynnit, uusi maksu sairaaloihin
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei menoja saa laskettua, on kasvatettava tuloja. Vasemmistolaisille tämä on tietysti järkyttävä uutinen.
Öööö, käsititköhän nyt vähän väärin sen, mitä nyt tehdään.
Sinä tässä et ymmärrä.
Valtio antaa vähemmän rahaa. Se sama raha otetaan asiakkailta.
Menot eivät laske, tulot (asiakkailta) nousevat
Tuloja kasvatetaan bisneksillä, ei ihmisten verotuksella.
Pitäis poistaa hammas joka vaivannut yli vuoden. En voi syödä sillä puolella enää. Puuttuu iso pala. Aiemmin yksi poistettiin vaiheessa kun oli enää juuri jäljellä. Kun einole vara nyt niin jatkossa vähemmän. En saa tukia kun vaivoina purkukuntoinen Talo tontteineen ja kukaan ei huoli sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä käyn hammaslääkärissä epassilla kuten ennenkin. Muuten pidän huolta itsestäni etten joudu käymään julkisessa terveydenhuollossa vaan työnantajan tarjoama työterveys riittää.
Lopettakaa se karkin, limun, pullan, pizzan, mäkkärin ynnä muun kuolintarvikkeen mässäys niin ei tarvitse sairastaa. Ottakaa vastuu itsestänne!
Minulla tuli mykoplasmasta keuhkokuume ja meni viikko sairaalassa. Sairaalamaksu oli kuukauden tulot työttömälle.
Siinä vahvistui se käsitys, että ei tosiaankaan ole välittävä Suomi. Harkinnanvaraista toimeentulotukea ei saa, koska avopuoliso tienaa sen verran, joka kuitenkin on vähän.
En muutenkaan ymmärrä miksi hän olisi velvoitettu maksamaan minulle tuollaisia summia.
Minäkään en saa mitään tukia, koska puoliso tienaa ja asumme omistusasunnossa. Aivan kuin puolison pitäisi maksaa toisen sairaskulut. Ihmettelin tätä ääneen että eihän toisella ole velvollisuutta maksaa toisen sairauskuluja, ihan hullua! Ei ne Kelassa välitä. Käskivät miehen toimittaa tiliotteet. Mieheni ei suostunut, vaikka työtön on itsekkin. En tiedä miten pärjäämme, jos joutuu sairaalaan. Olen jo anonut että maksan pienissä erissä terveydenhoitomaksuja. Siihen onneksi suostuivat Pohteella. Ihan kuin maksaisin velkaa iäisyyden. Ja nyt ne nostavat maksuja.
Mun mielestäni on itsestäänselvä juttu, että jos puolisolla on varaa niin hän maksaa toisen sairaanhoitokuluja (joissa on maksukatto) ennen kuin haetaan toimeentulotukea. Lomamatkaa ei parisuhteessa tarvitse maksaa toisen puolesta, mutta sairaalahoidot kyllä.
Nyt sitten ihmiset välttelevät sairaanhoitoon menemistä viimeiseen asti, kunnes kuolla kupsahtavat. Ei ole minulla varaa maksaa sairaanhoitoa, jos joudun sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei menoja saa laskettua, on kasvatettava tuloja. Vasemmistolaisille tämä on tietysti järkyttävä uutinen.
Sinä tässä et ymmärrä.
Ja palvelumaksuilla.
Uimahalliin maksetaan sisäänpääsymaksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä käyn hammaslääkärissä epassilla kuten ennenkin. Muuten pidän huolta itsestäni etten joudu käymään julkisessa terveydenhuollossa vaan työnantajan tarjoama työterveys riittää.
Lopettakaa se karkin, limun, pullan, pizzan, mäkkärin ynnä muun kuolintarvikkeen mässäys niin ei tarvitse sairastaa. Ottakaa vastuu itsestänne!
Minulla tuli mykoplasmasta keuhkokuume ja meni viikko sairaalassa. Sairaalamaksu oli kuukauden tulot työttömälle.
Siinä vahvistui se käsitys, että ei tosiaankaan ole välittävä Suomi. Harkinnanvaraista toimeentulotukea ei saa, koska avopuoliso tienaa sen verran, joka kuitenkin on vähän.
En muutenkaan ymmärrä miksi hän olisi velvoitettu maksamaan minulle tuollaisia summia.
Minäkään en saa mitään tukia, koska puoliso tienaa ja asumme omistusasunnossa. Aivan kuin puolison pitäisi maksaa toisen sairaskulut. Ihmettelin tätä ääneen että eihän toisella ole velvollisuutta maksaa toisen sairauskuluja, ihan hullua! Ei ne Kelassa välitä. Käskivät miehen toimittaa tiliotteet. Mieheni ei suostunut, vaikka työtön on itsekkin. En tiedä miten pärjäämme, jos joutuu sairaalaan. Olen jo anonut että maksan pienissä erissä terveydenhoitomaksuja. Siihen onneksi suostuivat Pohteella. Ihan kuin maksaisin velkaa iäisyyden. Ja nyt ne nostavat maksuja.
Mun mielestäni on itsestäänselvä juttu, että jos puolisolla on varaa niin hän maksaa toisen sairaanhoitokuluja (joissa on maksukatto) ennen kuin haetaan toimeentulotukea. Lomamatkaa ei parisuhteessa tarvitse maksaa toisen puolesta, mutta sairaalahoidot kyllä.
Minkä ihmeen takia, jos molemmat ovat vähävaraisia niin pitäisi maksaa avopuolison sairaanhoitokuluja? Nehän ovat henkilökohtaisia. Entä jos molemmat sairastuvat? Minusta sairaanhoitokulut ovat henkilökohtaisia ja tulot pitäisi huomioida vain siltä kuka sairastaa. Ennen vanhaan ei saanut edes työttömyyspäivärahaa, jos toinen oli töissä. Tympeää olisi puolisolle antaa terveyskeskusmaksu. Ja ne kun eivät aina ole mitään pieniä. Eri asia jos edes toinen olisi hyväpalkkaisessa työssä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt sitten ihmiset välttelevät sairaanhoitoon menemistä viimeiseen asti, kunnes kuolla kupsahtavat. Ei ole minulla varaa maksaa sairaanhoitoa, jos joudun sairaalaan.
Niin? Jokainen kuolee aikanaan.
Jos on köyhä loinen niin on vain kuormittamassa yhteiskuntaa. Usko pois, et ole mitenkään arvokas jäsen kun kokonaisuutta katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoitusvastike ei ole meno toimeentulotessa eli rahaa lääkkeisiin jne sinulla riittää.
Sun pitää maksaa rahoitusvastike putkiremontista, mutta tt-tuessa se lasketaan sulle lääkäri- ja lääkerahaksi, koska se ei ole meno toimeentulotuessa.
Eli ajoissa myydä asunto ja mennä vuokralle. Jos sairastuu, vakavasti niin pois työelämästä ja tttuelle niin ei tarvitse stressata. Ulosottoon laskee vaan sit menemään, näin pärjää.
Vuokra-asunnon asumistuessa on nykyään varallisuusraja eli sun pitää ensin käyttää asunnon myynnistä saatuja rahoja.
Tietenkin.
Ei ennen ollut, tuli voimaan 2025.
Ja potkulaki tuli voimaan tämän vuoden tammikuussa. Ja kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta myös julkisella.
Näin on, uusi normaali. Siksi pitää ennakoida.
Vierailija kirjoitti:
Voihan kenelle tahansa tulla syöpä. Ei saa omistusasuntoon yleistä asumistukea.
Tää ollutkin outoa, että yhteiskunta maksaa omistusasunnon lainaa ja muita menoja. Ja asunnon omistaja voi käyttää säästyneet fyrkat johonkin pikkukivaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tässä et ymmärrä.
Ja palvelumaksuilla.
Uimahalliin maksetaan sisäänpääsymaksua.
Tarkotin vähän isompia bisneksiä. Isot velat vaatii isot tulot.
Tuloja voi lisätä tekemällä enemmän vientiä, kasvattamalla korkeamman arvon palveluita ja houkuttelemalla investointeja aloille, joissa osaaminen on tasokasta. Isot vientiyhtiöt, tunnetut kuluttajabrändit ja kansainvälistyminen on esimerkkejä tuloja tuottavista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Siirryimme pahoinvointivaltioon viimeistään nyt. Että teki pahaa katsoa orpoa ja purraa eilen illalla Yleltä.
En katso niitä ohjelmia enää. On aika vaipua omaan kuplaan.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ne huomioineet että laskutan veroilmoituksen täyttämisestä, myös yhteydenpidosta julkisen sektorin eri toimijoihin.
Tätä mä oon aina miettiny, että kun ihminen ei voi laskuttaa mistään vaan häntä aina laskutetaan. Odotetaan, että ihmiset tekee kaiken ilmaiseksi. Onhan sekin työaikaa.
Asiakasmaksujen korotuksilla EI saada kaavailtuja säästöjä sillä korotusten takia pienituloisille/köyhille myönnetään entistä enemmän tukia.
Eipä tarvitse käyttää enää mitään terveydenhoitopalveluita kun ei ole varaa. Tappakaat saatana taudit sitten, toivon vaan että levitän ensin jonkun inhottavan epidemian koko yhteiskuntaan...
Vierailija kirjoitti:
Käyn yksityisessä hammaslääkärissä ja työterveys hoitaa kaikki lääkärintarkastukset. Varmasti kaikilla suurituloisilla on sama homma.
Te suurituloiset nuolette toistenne saastaisia perseitä (usein kirjaimellisestikin) ja samalla tuhoatte jokaisen valtion talouden. Kyllä, suurituloiset sen aina tekevät, eivät köyhät.
Ja ainakin kokoomuksessa vielä unelmoidaan, että tänne saataisiin tuhansia ulkomaalaisia vuosittain "työvoimaksi". Todellisuudessa suurin osa heistä ei työllisty koskaan ja se varmasti onkin päättäjien tarkoitus.
Hyvä! Meidän onaikakin jo NÖYRTYÄ. kehitysmaatuki ei ole ilmaista. Jonkun tuista pitää tinkiä. Nyt on keskiluokan Vuoro JOUSTAA. monilla maahan nuuttajilla ei vieläkään ole ikiomaa asuntoa 😒 siksi me olemme valmiita maksamaan! Kunniavelja pitää suorittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Jokainen kuolee aikanaan.
Jos on köyhä loinen niin on vain kuormittamassa yhteiskuntaa. Usko pois, et ole mitenkään arvokas jäsen kun kokonaisuutta katsoo.
Elämme lopun aikoja. Onneksi Jeesus tulee pian. Ihmisten itsekkyys vain kasvaa lopun aikoina.
2. Tim 3:1-5
"Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä,...."
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Meidän onaikakin jo NÖYRTYÄ. kehitysmaatuki ei ole ilmaista. Jonkun tuista pitää tinkiä. Nyt on keskiluokan Vuoro JOUSTAA. monilla maahan nuuttajilla ei vieläkään ole ikiomaa asuntoa 😒 siksi me olemme valmiita maksamaan! Kunniavelja pitää suorittaa!
Painu ny helvettiin, ääliöpersu. Ketään ei kiinnosta sun öyhötykset.