Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlavaatteissa ostoksille :0

Vierailija
09.05.2007 |

Olen muutaman kerran nähnyt ostoskeskuksessa ja Ikeassa äidin, joilla on iso katras lapsia mukanaan ja kaikki pukeutuneet mun mittapuun mukaan (hieman vanhanaikaisiin) juhlavaatteisiin: tytöillä kukkamekot, valkoiset pitsisukkahousut jne., samoin äidillä kukkamekko talvellakin. Joillekin shoppailu on kai juhlaa ;). Itse menen kyllä ihan farkuissa shoppailemaan. Mikäköhän taustalla? No, ehkä he yhdistävät synttärireissut aina ostoksilla käyntiin. Hassun näköistä vain.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varten ja parkkipaikalla vaihtaa ennen kauppaan tuloa?

Vierailija
2/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon törmäät, niin alkaisin kyllä epäillä että on jonkin sortin psykoosissa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka on hameissa aina.

Ne on jotain uskovaisia, olisko helluntailaisia?, äidillä ja tytöillä on aina hame ja sukkahousut. Tytöillä on talvella pihaleikeissä toppahousujen päällä hame.

Vierailija
4/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso lapsikatras noilla naapureillakin, nyt 4 tyttöä, 3 poikaa ja äiti raskaana taas. Isällä on siistit housut ja pusakka, pojilla " ihan tavallisia" vaatteita. Noihin hameisiin olen minäkin kiinnittänyt huomiota, olen ajatellut sen uskontoon liittyväksi jutuksi.

Vierailija
5/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näissä tamineissa ollaan myös ihan kotona, eli kauppaan ei pukeuduta mitenkään eritavalla.

Kyse ei siis ole juhlavaatteista, ne on erikseen. Joillakin vaan on arkivaatteina sellaisia vaatteita mitä jotkut toiset taas pitävät vain juhlissa. Kyse on erilaisista tavoista, ei mistään sen kummallisemmasta.

Vierailija
6/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joille mekot saati muut housut kuin farkut on " juhlavaatteita" .....hohhoijaa...

Vierailija
7/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin meilläpäin pukeutuvat ihan arkisiin kuviottomiin hameisiin eikä mitään pitsisukkia...

Aika hulluja taitaa olla!

Vierailija
8/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun joku SUOMESSA pukeutuu muuhun kun farkkuihin/verkkareihin!!!!

Vierailija
9/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heillä on siis nuo hameet (en tiedä liittyykö edes uskontoon!), lasten nimet pääosin Raamatusta, lapsia tulee tiuhaan tahtiin, heillä käy illanistujaisissa tuttavia(?) ja siellä soitetaan pianoa marakasseja ja tamburiinia ainakin ja lauletaan uskonnollisia lauluja. Mitähän olisivat sitten. Ja hyvin vapaa kasvatus, ei nukkumaanmenoaikoja, ei kielletä lapsia möykkäämästä ja kolistelemasta mihinkään aikaan vuorokaudesta.

Vierailija
10/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin epäilen, että nuo hameet tytöillä liittyvät johonkin uskontoon. Varsikin, kun tytöillä ja äidillä pitkät hiukset ja ei meikkiä, värjättyjä hiuksia jne.

Pitsisukkiksilla tarkoitin muuten sellaisia paksuja pikkutyttöjen pitsisukkiksia.

P.S. Kyllä meilläkin käytetään hameita, mutta materiaalit arkisia: farkkua, vakosamettia jne. talvella.

Vierailija
11/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ja hassua se varmasti on, täällä!

Itse pukeudun äina siististi, en omista farkkuja. Kotona olen samoissa vaatteissa, ei ole erikseen kotiasuja. Kun haluan ottaa myöhemmin illalla rennommin käyn jo pesulla ja vaihdan satiinitakkiin!

Olen ihan tavis mielestäni, mutta ystävät ja tutut tuntevat tapani eivätkä ihmettele!

Vierailija
12/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noilla meidänkin naapureilla on pitkät hiukset äidillä ja tytöillä, ei meikkiä.

Vierailija
13/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

??????????????????????????????????????????

Vierailija
14/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella puki toppahuosut siten ,että hame jäi päälle. Koulussa kommentoi opettajalle, ettei hänellä ole housuja (opettaja oli kysynyt asiaa). Nolotti jotenkin, kun juttu ei ede pidä paikkaansa. Lapsi itse vain viihtyy hameessa.

Vierailija
15/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä jollain muulla perheellä on varaa pukea koko perhe siisteihin vaatteisiin, kun " minä pukeudun yleensä farkkuihin ja meillä on vakosamettihameet" ... hassuja ootte :D

Vierailija
16/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän naapurit, ja on lahkolaisia tai jotain, en nyt muista mikä mutta on ne sen sanoneet joskus.

Vierailija
17/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko katraan muoti oli jostain 90-luvun alun kukkamekkokaudelta, mitä itse en kaipaa tippaakaan.

t. ap

Vierailija
18/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tavallisia ysäri-kukkamekkoja, yksivärisiä collegehameita tai kangashameita toppahousujen päällä, pitsisukkahousut (lasten) ei ole kovin ihmeellisen kalliita. Meikittömyys ja hiusten värjäämärttömyyskään ei varmaan tule kalliiksi että sitä kadehtisin.

Ihan vaan puhtaasti koitan pohtia mikä uskontosuunta heillä on. Ei käy kateeksi muttei juuri herätä muitakaan tunteita.

Vierailija
19/19 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koko katraan muoti oli jostain 90-luvun alun kukkamekkokaudelta, mitä itse en kaipaa tippaakaan.

t. ap