Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten eläkesäästöt estävät toimeentulotuen

Vierailija
22.04.2026 |

Moni nuori kuulemma säästää uutisten mukaan eläkeikää varten, toimeentulotukea ei saa ennen kuin ko. säästöt on käytetty.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin rankaistaan säästämisestä. Ikinä et voi voittaa suomessa.

Simulla on rahaa säästää, mutta odotat muiden elättävän sinut?

Näin se homma Suomessa toimii.

Vierailija
22/29 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei normi ihminen mitään toimeentulotukea hae. En ainakaan itse ole hakenut ja ikää yli 50

Oletko ollut työtön? Minä olen 50 v työtön yh vuokrakämpässä. Tt tukea on pakko hakea kun ei 580 e työmarkkinatuella tule 2 ihmistä toimeen. Siitäkin menee vielä 300 e vuokraan kun as.tuki on 500 e ja vuokra 800 e kk vesimaksut päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat sijaiskärsijöitä omassa maassaan. Ja sitä kyllä käyttää hyväksi ympäri maailmaa tulevat Kela turistit. 

Tämä on tabu täällä av palstalla. Monilla m muu tta jolla on varoja ja omaisuutta ulkomailla, suomalaisilla ei voi olla kun sitten ei tukia saa

Vierailija
24/29 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-tukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun, ne pitää myydä ensin ja ostaa niillä rahoilla ruokaa ja lääkkeitä itselle ja lapsille.

Ei tarvitse myydä kun pistää sukulaisten tai jonkun kaverin nimiin. Sen jälkeen kelamassit virtaa tilille.

Toivoa sopii, ettei sukulainen tai kaveri myy mökkiä omiin nimiinsä.

Kaveri joutuu siitä mökistä lahjaveron maksamaan, niin kuuluukin myydä.

Vierailija
25/29 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin rankaistaan säästämisestä. Ikinä et voi voittaa suomessa.

Simulla on rahaa säästää, mutta odotat muiden elättävän sinut?

Ei ole enää säästöjä kun tt-tuen hakijalla ei saa olla säästöjä. Ikääkin on reilusti yli 50 vuotta. Nuorille tilanne on järkyttävä. Tarjolla on huonosti töitä. Varsinkaan vakituista työtä. Jos säästät niin joudut käyttämään ne säästöt kun joudut työttömäksi. Tuo kannustaa tuhlaamaan kaikki saadut rahat heti.

Vierailija
26/29 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pitääkin säästää vapaahtoiseen eläkevakuutukseen, jos tuota pelkää. Silloin niitä ei sieltä saa kuin vasta lähempänä eläkeikää. Eli Kela ei laske omaisuudeksi.

Tuokin sääntö voi muuttua kuten on muuttunut esimerkiksi ansiosidonnaisen kesto. 

Vierailija
27/29 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön nyt työttömänä eläke- ja perhesäästöjäni. Harmittaahan tämä, mutta myös lohdullista, ettei tarvitse heti pelätä yhteiskunnasta tippumista. En tuhlaile säästöjä, vaan maksan niillä vain ne mihin työttömyyskorvaus ei riitä (mm. vakuutukset, lääkkeet, lääkärikulut). 
En kyllä enää uskokaa  eläkkeeseen tai esim omistuasumiseen. Säästöni ovat nyt sairastamista varten. 

Vierailija
28/29 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei tavan kansalla ole enää juuri minkäänlaista sosiaaliturvaa. Jos paska osuu tuulettimeen, kuten talousnerojen johtamassa Suomessa usein käy, putoat heti tai ennen pitkää ihan alas, ilman minkäänlaista tukea ja apua, kuten vaikkapa jenkkilässä. Ne jotka saavat toimeentulotukea, ovat onnekkaita. Heistä edes joku kantaa huolta. Hyvin on asiat myös rikkailla loisijoilla. Tavallinen kansa on pistetty ahtaalle. Näin on kököömys, perssut, ärkoopee ja kristilliset linjanneet ja valinneet. Nauttikaa menosta ja äänestäkää vaan jatkossakin valehtelevaa oikeistoa, mutta älä sitten valita kun sosiaaliturva on viety ja et saa hoitoa sairauksiisi. 

Vierailija
29/29 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei normi ihminen mitään toimeentulotukea hae. En ainakaan itse ole hakenut ja ikää yli 50

Oletko ollut työtön? Minä olen 50 v työtön yh vuokrakämpässä. Tt tukea on pakko hakea kun ei 580 e työmarkkinatuella tule 2 ihmistä toimeen. Siitäkin menee vielä 300 e vuokraan kun as.tuki on 500 e ja vuokra 800 e kk vesimaksut päälle. 

Elarit? Lapsilisä? Oliko säästöjä kertynyt kuitenkin jossain vaiheessa elämää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän