Miksi kauppojen henkilökunta ei TAISTELE saadakseen rosvon pysäytyksi? Tätä en ymmärrä. Eikö ole kunniaa?
Miksi kauppojen henkilökunta ei TAISTELE saadakseen rosvon pysäytetyksi?
Tätä en ymmärrä. Eikö ole kunniaa?
Kommentit (23)
Haluatko saada jostain c-hepatiitti tai hiv-neulasta?
Pöh.
Sen verran olen puuttunut, että repäisen kaljalootan pahvin rikki viimeistään tuulikaapissa. Siihen leviää. Päkit meillä onkin lukkojen takana. Emmä niihin nisteihin itseensä menis koskemaan.
Koska narkkarin kanssa taistelu henkensä uhalla ei tule korvatuksi matalimmalla mahdollisella taulukkopalkalla.
Kauppias voi itse ramboilla, jos haluaa.
Itse olen muistaakseni joskus kuullut ihan poliisin sanovan, että myyjän ei kannata alkaa fyysisesti kamppailemaan varkaan kanssa, kun ei tiedä onko sillä varkaalla vaikka joku puukko tai vastaava mukana. Ja sitten jos myyjä vahingoittaa varasta, siitä tulee äkkiä oikeusjuttu ja syyte joko hätävarjelun liioittelusta tai väkivaltaisuudesta.
Siinä voi käydä niin, että joudut itse syytettyjen penkille vaikkapa liiallisesta voimankäytöstä.
Lisäksi kauppias on luultavasti ohjeistanut miten toimitaan tai puututaan tilanteeseen.
Siis oletatko, että joku tes:in palkalla 13 e/h oleva työntekijä vaarantaa henkensä...?
Se on poliisien ja vartijoiden duunia puuttua niihin.
Täällä Hölmölässä voi joutua maksamaan roistolle korvauksia, jos sille tulee pipi!
Poliisi ja 'oikeuslaitos' on rosvojen puolella, kuten Siiri Annintytär Sinnemäen keloapinapäätöskin vasta osoitti! Keloapinat saavat käräjäoikeuden päätöksen mukaan tukkia Mannerheimintien Statissa, eikä poliisi saa niitä sieltä pois ajaa!
Kaupoissa annetaan työntekijöille ohjeistus miten näissä tilanteissa toimitaan. Heitä ei varmasti ohjeisteta jättämään esim. kassaa vartioimatta ja juoksemaan varkaan perään. Jos näin tekee niin voi tulla huomattavasti isompi ja kalliimpi vahinko. Pelkästään työntekijän loukkaantumisesta johtuvan sairasloman kustannus on huomattavasti suurempi kuin jonkun kaljalaatikon.
Hyvissä työpaikoissa on selkeä käsky, että terveys menee tavaroiden edelle. Paskoissa työpaikoissa taas jää tyhjän päälle, jos saa neulasta tai puukosta.
Miksi kauppias ei palkkaa karhu-ryhmää koko aukiolon ajaksi? Eikö ole pätäkkää?
Turvallisuusalan töitä saa suorittaa vain siihen asianmukaisen kurssin suorittanut. Niinsanotut siviilipidätyksen voi tehdä oman harkinnan mukaan, mutta työnantaja ei voi sellaista velvoittaa ilman vartijan/järkkärin korttia.
Siksi kun pomo sanoi ettei saa vaarantaa itseään. Rahaa ja materiaa kuulemma saa lisää, mutta ihmistä ei
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun pomo sanoi ettei saa vaarantaa itseään. Rahaa ja materiaa kuulemma saa lisää, mutta ihmistä ei
No kyllähän niitä palkollisia aina saa uusia. Nyt on suurtyöttömyys!
Siinä on kunniat kaukana kun raataa nollatuntisopimuksella 12 euron tuntipalkalla ilman mitään etuja ja kuuntelee päivät vuorotellen asiakkaiden ja pomon vittuilua.
Kassalla voisi olla ladattu ase, jolla hän voisi ampua ryöstäjää.
Miksi pitäisi vaarantaa oma terveys jonkun toisen tavaroisen takia?