Kokoomuksella vieläkin yli 17 prosentin kannatus
Kommentit (69)
"Tutkimusten mukaan oman talouden ylioptimismi on yleinen kognitiivinen vinouma, joka tunnetaan myös nimellä optimismiharha (optimism bias). Se tarkoittaa ihmisten taipumusta uskoa, että heille tapahtuu tulevaisuudessa enemmän positiivisia asioita ja vähemmän negatiivisia asioita kuin muille."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä meidän sitten pitäisi äänestää?
Vihervasemmistoa
Jonkun on äänestettävä Suomen puolesta, ei vihervasemmistolle.
Vierailija kirjoitti:
Lampaat luulee että kokoomusta äänestämällä kuuluu rikkaiden kerhoon
Se on vain vasemmiston outo kuvitelma,he kun luulevat tietävänsä kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskannatus, joka pysyy.
Häpeällistä.
Suomessa on ylempää keskiluokkaa ja hyvätuloisia.
Niitä tarvitaan että saadaan loisijoille tukia.
Jaksaako kukaan tätä hemmetin propagandaa enää? Öyh öyh vassarit ei käy töissä, vassarit nauttii tukia.
Haistakaa P.
Itsellä on sijoituksia, säästöjä, hyvä työ, on kämppä auto ja tykkään rahasta. Mieluummin elän maassa jossa minutkin turvaverkko ottaa kiinni jos elämä menee päin persiitä. Maksan mieluummin sosiaaliturvasta joka on oikeudenmukainen kuin otan vaikka satasen enemmän tililleni. Itse en sitä tarvitse, mutta moni muu tarvitsisi henkensä edestä.
Kuka voi olla niin tyhmä ja ajattelematon, että vielä potkii maassa makaavaa. Hyi hitto soikoon tätä maata.
M40
Olet nolo.Sos. turva joka oikeuttaa kotona makoilun työnteon sijaan kun työnteko "ei kannata",jota maksetaan kaikille tänne tuleville,ei ole se mihin se on alunperin tarkoitettu.Sinä voit aivan vapaasti maksaa sen satasen,moni muu ei halua maksaa.
Kokoomuksen kannatus on ja tulee olemaan 16-22 prosenttia tästä ikuisuuteen. Vaaleissa toki on väliä onko kokoomus ykkönen vai ei, mutta loppupeleissä ratkaisevinta on se, minkälaista politiikkaa kokoomushallituksen toinen iso puolue tekee. Tämä oli ehkä otollisin kokoonpano tehdä suhdanteista välittämättä hyvätuloisia suosivaa politiikkaa. Valtion velasta ja kansantaloudesta viis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt tämän kokoisessa maassa asuu paljonkin hyvätuloisia, joita esimerkiksi leikkaukset eivät kosketa millään tavalla, eikä heitä kiinnosta se, mikä ei itseä kosketa.
Ei tarvitse olla edes hyvätuloinen että leikkaukset ja muut päätökset eivät tunnu omassa elämässä. Olen itse mediaanituloinen kolmekymppinen enkä ole toistaiseksi huomannut mitään käytännön vaikutusta omassa enkä läheisteni elämissä.
Eikö ihmisillä ole empatiaa? Jos tietää, että huonoimmassa asemassa olevilta leikataan jatkuvasti ja oikeutta siihenkin vähään pyritään tekemään mahdollisimman hankalaksi, niin sillä ei ole vaikutusta, kun ei koske omaa elämää? Itse en pysty äänestämään kurjistajapuolueita, vaikka en loputonta hyysäämistäkään kannata.
Moni on lähtöisin köyhistä oloista ja ottanut ihan itse vastuuta elämästään ja saanut elämänsä järjestykseen.Miksi pitäisi sääliä terveitä ihmisiä jotka eivät saa mitään aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen kannatus on ja tulee olemaan 16-22 prosenttia tästä ikuisuuteen. Vaaleissa toki on väliä onko kokoomus ykkönen vai ei, mutta loppupeleissä ratkaisevinta on se, minkälaista politiikkaa kokoomushallituksen toinen iso puolue tekee. Tämä oli ehkä otollisin kokoonpano tehdä suhdanteista välittämättä hyvätuloisia suosivaa politiikkaa. Valtion velasta ja kansantaloudesta viis.
Kyllä kokoomuksen kannatusta varmasti alaspäin saataisiin, mutta se edellyttäisi sitä, että jo koulussa opetettaisiin enemmän siitä, miten talous toimii (enkä todellakaan tarkoita mitään mikrotaloustieteeseen rajoittuvaa kurssia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kokoomuksen kannatusta varmasti alaspäin saataisiin, mutta se edellyttäisi sitä, että jo koulussa opetettaisiin enemmän siitä, miten talous toimii (enkä todellakaan tarkoita mitään mikrotaloustieteeseen rajoittuvaa kurssia).
Näin se varmasti on. Kokoomuslaiset aina jaksaa podeissaan mainita Lafferin käyrän. Olen melko varma, että jos verot saataisiin paljon nykyistä alemmaksi, he lopettaisivat siitä mainitsemisen.
Kokoomus oikaisi pörssin syöksykierteen johon Marin sen ajoi maastapoistumisverollaan. Kurssit nousivat 30 % entiselle tasolle ja valtion omaisuus pelastui pakkomyynniltä.