Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomuksella vieläkin yli 17 prosentin kannatus

Vierailija
22.04.2026 |

Mikä teitä vaivaa?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksella on ollut vuosikymmeniä kaikkein uskollisimmat kannattajat. 

Vanha raha kuolee pois ja kaikilla ei ole perillisiä.  Kannatus onneksi tulee tästä laskemaan. 

Vierailija
42/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä touhu vaikuttaa pieni-, keski- ja hyvätuloisiin. Mistä kukaan on saanut päähänsä, että perus 5k tienaava ”hyvätuloinen” olisi jotenkin hyötymässä tästä pelleilystä? Päinvastoin. Kaikki turva menossa myös heiltä. Rikkaat on eri asia, he eivät odota seuraavan kuukauden palkkaa. Kai tajuatte, että ei se 6k kk tienaava mikään rikas näillä järkkyveroilla ole. Heilläkin on perus työpaikka, josta Yt:llä potkut ja työttömyystuet heikennetty. 

Joo, jos on vaikka asuntolainaa 400k ja palkkaa 6k miinus verot ja 2-3 lasta elätettävänä, niin ei sillä paljon juhlita.

Eri asia tietenkin, jos ei ole enää lainaa ja on saanut säästettyä keskimäärin vaikkapa 500e/kk viimeiset 20-30 vuotta. Siinä ei paljon puntti tutise, vaikka yyteetä pukkaa päälle, kun lapsetkin ovat jo pois muuttaneet tai niitä ei ole koskaan ollutkaan.

Totta. Ja kaikki keskustasta vasemmalle on sitä mieltä, että tuosta 6 tonnin palkasta voisi maksaa lisää veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä muita äänestäjät jotka eivät halua sosialismia voisi äänestää kuin Kokoomusta tai persuja? Suomen puoluekenttä on täynnä paskaa, vaikea löytää mitään järkevää puoluetta mitä äänestää. MInusta siihen nähden äänestyprosentti on vielä korkea.

Samaa mieltä. Jos Liberaalipuolueen kannatus olisi suurempi, äänestäisin varmaan sitä. Muuten täytyy löytää vähiten huono vaihtoehto.

Tämä kommentti ei liity tuohon mainittuun pienpuolueeseen, mutta yleisesti 

kommentoin: Suomalaiset eivät uskalla äänestää, ketä haluavat, vaan katsovat galluppeja ja niitä, ketkä ovat voittajia. Tulos: Tilanne ei muutu miksikään.

Niin tämä on ihan peliteoreettinen ongelma. Pienpuoluetta äänestämällä ääni menee ns. hukkaan eli olisi sama jättää äänestämättä. Äänestämällä oikeistopuolueita saa ainakin varmistettua äänen menevän vähiten huonolle realistiselle vaihtoehdolle ja saa äänestettyä vasemmistoa vastaan.

Vierailija
44/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä meidän sitten pitäisi äänestää?

Vihervasemmistoa

Totta. Vastuullista politiikkaa. 

Vierailija
45/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOK - PS - KESK - KD

Näillä mennään seuraava kausi

Vierailija
46/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marin otti käyttöön blokkivaalit. Eli sitä on luvassa. Vai ajatteliko joku, että blokkivaali on vasemmiston etuoikeus.

EI OLE. Me teemme samoin

Vierailija
47/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KOK - PS - KESK - KD

Näillä mennään seuraava kausi

Täysin toisten päin tulee olemaan. <33 =)

Vierailija
48/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä on eri arvopohjat, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin oikeistohallitus.

Kun kerran yhteistyö ei käy

Vierailija
49/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskannatus, joka pysyy.

Häpeällistä.

Suomessa on ylempää keskiluokkaa ja hyvätuloisia.

Niitä tarvitaan että saadaan loisijoille tukia.

Jaksaako kukaan tätä hemmetin propagandaa enää? Öyh öyh vassarit ei käy töissä, vassarit nauttii tukia.

Haistakaa P.

Itsellä on sijoituksia, säästöjä, hyvä työ, on kämppä auto ja tykkään rahasta. Mieluummin elän maassa jossa minutkin turvaverkko ottaa kiinni jos elämä menee päin persiitä. Maksan mieluummin sosiaaliturvasta joka on oikeudenmukainen kuin otan vaikka satasen enemmän tililleni. Itse en sitä tarvitse, mutta moni muu tarvitsisi henkensä edestä.

Kuka voi olla niin tyhmä ja ajattelematon, että vielä potkii maassa makaavaa. Hyi hitto soikoon tätä maata.

M40

Vierailija
50/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt tämän kokoisessa maassa asuu paljonkin hyvätuloisia, joita esimerkiksi leikkaukset eivät kosketa millään tavalla, eikä heitä kiinnosta se, mikä ei itseä kosketa.

Noin se on. Tässä maassa on enemmän keskitulosia ja yli keskitulosia ja siihen päälle yrittäjät ja siitä rikkaammat kuin köyhiä. Meidän perhe oli superköyhä. Miksi äänestettäisiin itseämme vastaan. Sen takiako, koska joku ei tee mitään ja joku on sitä mieltä, että on epäreilua. Tämä maa antaa kaikille samat mahikset tehdä asioita. Se on aidosti itsestä kiinni. Minä ja vaimo ollaan niin köyhistä olosuhteista, että ei meillä ollut hyvää lapsuutta. Ei me käyty linnanmäellä tai kesäleireillä. Ei ollut viikkorahaa lapsena. ME mentiin kesätöihin molemmat 14v. Jaettiin mainoksia ja sitten oltiin yhdessä auton varaosaliikkeessä laskemassa muttereita ja muuta. Oltiin 14v, kun alettiin yhdessä toimimaan ja sitten alettiin seurustelemaan ja nyt ollaan 45v. Me käytiin linnanmäellä ekaa kertaa ikinä 15 vuotiaina, kun saatiin eka palkka. Sitten opiskeltiin kunnon ammatit. Mä muistan, kun mentiin lintsille ekaa kertaa. Se oli hullua. Sitten mentiin pizza huttiin syömään. Me ei edes osattu tilata safkaa. Mä kysyin miten täällä toimitaan. Me ei tiedetty yhtään mitään mitä kaikki kaverit tiesi. 

Vierailija
51/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt tämän kokoisessa maassa asuu paljonkin hyvätuloisia, joita esimerkiksi leikkaukset eivät kosketa millään tavalla, eikä heitä kiinnosta se, mikä ei itseä kosketa.

Ei tarvitse olla edes hyvätuloinen että leikkaukset ja muut päätökset eivät tunnu omassa elämässä. Olen itse mediaanituloinen kolmekymppinen enkä ole toistaiseksi huomannut mitään käytännön vaikutusta omassa enkä läheisteni elämissä. 

Eikö ihmisillä ole empatiaa? Jos tietää, että huonoimmassa asemassa olevilta leikataan jatkuvasti ja oikeutta siihenkin vähään pyritään tekemään mahdollisimman hankalaksi, niin sillä ei ole vaikutusta, kun ei koske omaa elämää? Itse en pysty äänestämään kurjistajapuolueita, vaikka en loputonta hyysäämistäkään kannata.

Vierailija
52/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt Kokoomuksen äänestäjät, että mitkä ovat Kokoomuksen saavutukset? Miten Kokoomuksen osaaminen näkyy valtiontalouden hoidossa? Miten kokoomus on tehnyt Suomesta paremman paikan? 

Vierailija
53/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla edes hyvätuloinen että leikkaukset ja muut päätökset eivät tunnu omassa elämässä. Olen itse mediaanituloinen kolmekymppinen enkä ole toistaiseksi huomannut mitään käytännön vaikutusta omassa enkä läheisteni elämissä. 

Eikö ihmisillä ole empatiaa? Jos tietää, että huonoimmassa asemassa olevilta leikataan jatkuvasti ja oikeutta siihenkin vähään pyritään tekemään mahdollisimman hankalaksi, niin sillä ei ole vaikutusta, kun ei koske omaa elämää? Itse en pysty äänestämään kurjistajapuolueita, vaikka en loputonta hyysäämistäkään kannata.

Kun vuonna 2022 asuntolainojen korot ampaisi taivaisiin, energian hinta nousi ja inflaatio laukkasi, oli lehdissä juttuja suht' hyvätuloisista ihmisistä, joilla oli tiukkaa kun  yht'äkkiä tulot eivät riittäneetkään. Heille ilkuttiin tälläkin palstalla, että mitäs olet ostanut sellaisen aunnon jne. Silloin tajusin että empatia kuuluu suomalaisten mielestä vain köyhille, jotka saa yhteiskunnalta tukia, ei heille, jotka ovat elättäneet aina itsensä ja muutaman muun. Mitään tukia ei edes pyydetty, vaan ymmärrystä ja sitäkään ei tullut. Joten älä jaksa itkeä empatian perään.

Vierailija
54/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä touhu vaikuttaa pieni-, keski- ja hyvätuloisiin. Mistä kukaan on saanut päähänsä, että perus 5k tienaava ”hyvätuloinen” olisi jotenkin hyötymässä tästä pelleilystä? Päinvastoin. Kaikki turva menossa myös heiltä. Rikkaat on eri asia, he eivät odota seuraavan kuukauden palkkaa. Kai tajuatte, että ei se 6k kk tienaava mikään rikas näillä järkkyveroilla ole. Heilläkin on perus työpaikka, josta Yt:llä potkut ja työttömyystuet heikennetty. 

Tämä! Äkkiä on pulassa jos yksikin vastoinkäyminen osuu kohdalle.

Näen, myös että en olisi nykyisessä taloudellisessa tilanteessani ilman hyvinvointivaltiota. Niin paljon olen siltä saanut. Olen siis ihan ok tuloinen, minulla on säästöjä, sijoitusasunto ja osakkeita. 

Vierailija
55/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vuonna 2022 asuntolainojen korot ampaisi taivaisiin, energian hinta nousi ja inflaatio laukkasi, oli lehdissä juttuja suht' hyvätuloisista ihmisistä, joilla oli tiukkaa kun  yht'äkkiä tulot eivät riittäneetkään. Heille ilkuttiin tälläkin palstalla, että mitäs olet ostanut sellaisen aunnon jne. Silloin tajusin että empatia kuuluu suomalaisten mielestä vain köyhille, jotka saa yhteiskunnalta tukia, ei heille, jotka ovat elättäneet aina itsensä ja muutaman muun. Mitään tukia ei edes pyydetty, vaan ymmärrystä ja sitäkään ei tullut. Joten älä jaksa itkeä empatian perään.

Tämä selvensi asiaa. Kiitos. Jatkossa tunnen empatiaa myös niitä kohtaan, jotka joutuvat siirtymään samppanjasta kuohuviiniin ja Audista Bemariin, noin niinkuin kärjistetysti. 

Vierailija
56/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peruskannatus, joka pysyy.

Häpeällistä.

Suomessa on ylempää keskiluokkaa ja hyvätuloisia.

Niitä tarvitaan että saadaan loisijoille tukia.

Jaksaako kukaan tätä hemmetin propagandaa enää? Öyh öyh vassarit ei käy töissä, vassarit nauttii tukia.

Haistakaa P.

Itsellä on sijoituksia, säästöjä, hyvä työ, on kämppä auto ja tykkään rahasta. Mieluummin elän maassa jossa minutkin turvaverkko ottaa kiinni jos elämä menee päin persiitä. Maksan mieluummin sosiaaliturvasta joka on oikeudenmukainen kuin otan vaikka satasen enemmän tililleni. Itse en sitä tarvitse, mutta moni muu tarvitsisi henkensä edestä.

Kuka voi olla niin tyhmä ja ajattelematon, että vielä potkii maassa makaavaa. Hyi hitto soikoon tätä maata.

M40

Sähän voit lahjottaa koko palkkas ja omaisuutes hyväntekeväisyyteen.

Älä pakota toisiaki lahjottamana jos ne haluaa pitää ite töistä tienaamat rahat.

Vierailija
57/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selvensi asiaa. Kiitos. Jatkossa tunnen empatiaa myös niitä kohtaan, jotka joutuvat siirtymään samppanjasta kuohuviiniin ja Audista Bemariin, noin niinkuin kärjistetysti. 

ethän sä tiedä mitään autoista. Eihän audit oo kalliimpia ku bmwt.

"Pitää ajaa bmwllä ku ei oo varaa audiin"

-ei kukaan bmwkuski.

Vierailija
58/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ethän sä tiedä mitään autoista. Eihän audit oo kalliimpia ku bmwt.

"Pitää ajaa bmwllä ku ei oo varaa audiin"

-ei kukaan bmwkuski.

Voi ei. Nyt hävettää.

Vierailija
59/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomuksella on ollut vuosikymmeniä kaikkein uskollisimmat kannattajat. 

Joista kaikki on ilmeisesti k u s i p ä i t ä

Vierailija
60/69 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon väliinputoajia jotka elävät omalla työllään ilman tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän