Tein markkinointikiellon - häirikköpuheluita tulee ihan entiseen malliin
Tein markkinointikiellon useiden eri kanavien kautta viikkoja sitten. Lähes päivittäiset puhelut jatkuvat edelleen. Tuntuu, että menee jo kiusaamisen puolelle. Eikö tätä saa oikeasti mitenkään kuriin?
Puhelinnumeron blokkaaminen ei auta, koska firmoilla on satoja, ellei tuhansia, eri numeroita. Jos alkaa vastaamaan ja erikseen kieltämään soitot niin siinä menee ikä ja terveys ennen kuin kaikille on viesti mennyt....
Kommentit (6)
Minulle tulee viikossa puolisen tusinaa noita soittoja.
Kun huomaat tilanteen, niin toteat luuriin "painu v*ttuun" ja suljet puhelimen. Soitot jatkuvat, mutta mielialasi kohenee kun pääset purkamaan ärtymykset noille v*ttupäille.
Mulla kyllä on toiminut se robinson-kielto. Ja äidilläni.
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan siinä menee, että "tieto välittyy"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kauan siinä menee, että "tieto välittyy"?
Rajoitus on kerrallaan voimassa 3 vuotta. Rajoitus viedään rekisteriin välittömästi, sitä ei voi peruuttaa ja se välittyy puhelinmyyntiä harjoittaville yrityksille viikon kuluessa, viimeistään kuukauden kuluessa ilmoituksesta. Palveluun ilmoittautuminen ei estä tarjontaa henkilölle voimassa olevassa asiakassuhteessa olevalta yritykseltä. Lähes kaikki suomalaiset kuluttajille puhelinmyyntiä harjoittavat yritykset käyttävät palvelua, viimeisen kartoituksen mukaan yli 600 yritystä. Palvelu on perustettu 1990-luvulla yhteistyössä viranomaisten kanssa neuvotellen.
Mihin teit sen kiellon? 0600-13404 on ainoa joka kunnolla toimii. Teitkö sinne? Älä jaa puhelinnumeroasi kiellon tehtyäsi eli älä osallistu kaikenlaisiin kauppojen kilpailuihin ja arvontoihin. Esim. k-kaupoilla näkyy joka viikko jotain kilpailuja houkkuttelevine palkointoineen. Jos osallistuu niin numero lähtee leviämään jälleen noiden yhteistyökumppaneille ja muualle.
useiden eri kanavien ?
Ei sitä tarvii kuin yhden kautta. Muut on huijausta. Ja voi tehdä valituksen jos puhelut jatkuu.