Mistä voi johtua jatkuva kutina alapäässä?
Oon kohta kaks kuukautta kärvistelly alapään kutinan kanssa. Kun sitä oli kestäny pari viikkoa eikä käsikauppahiivalääkkeet auttanu, kävin labrassa jossa otettiin hiiva-, klamydia- ja joku tri... mikä lie testi. Kaikki oli negatiivisia. Lasta neuvolassa käyttäessäni kysyin samalla terkkarilta tästä, hän epäili johtuvan limakalvojen kuivuudesta ja antoi ohjeeks käyttää perusvoidetta. Mistä tuo kuivuus sit vois johtua? Onko siihen jotain parannuskeinoa? Mitä muita vaihtoehtoja vois olla olemassa? Kaikki neuvot otetaan vastaan. Niin ja oon menossa torstaina lääkärille tän takia, mutta sitä ennenkin kaipaisin helpotusta oloon.
Kommentit (8)
Mulla on kutinaa, mutta se ei ole helvetillistä. Eikä valkovuotoa ole juuri yhtään.
Voisko tää kutina johtua Nuvaring-ehkäsyrenkaasta? Alotin sen käytön puoli vuotta sitten ja pikkuhiljaa valkovuoto väheni ja nyt sitä ei ole juuri ollenkaan.
-ap
bakteeri-infektio vai mikä lieneekin. Oli ikävää ja miesystäväkin sai oireita. Oli kuitenkin helppo hoitaa, saatiin molemmat suun kautta joku turbo-antibiootti ja itse sain vielä pari todella tehokasta emätinpuikkoa. - Jos sulla sama kun tämä minun infektioni, niin ei siihen auttanut kyllä mikään reseptitön konsti vaan nuo antibioottipommit kahdesta suunnasta tosiaan tarvittiin.
Samaa vaivaa oli mulla ennen raskautta. Käytä esim. Ceridalia, se helpottaa. Mutta jos keksit parannuskeinon, kerro täällä. :)
että jos ehkäisyrenkaan myötä on valkovuoto loppunut ja sitten jossain vaiheessa iskee hillitön kutina. Valkovuoto on elimistön suoja eli kannattaa ehkä laskea 1+1
ehkäisyrengasta. lääkärien mukaanhan niillä ei ole mitään haittavaikutuksia, mutta kyllä toi ruohonjuuritason hiljainen tieto kertoo vähän muuta :/
Itekin sitä rengasta epäilin, mutta en halua uskoa, koska se on niin kätevä ja poisti kaikenmaailman vuotohäiriöt ja tosi runsaan valkovuodon. Ehkä se paluu entiseen on kuitenkin parempi. Pitää vielä siltä lääkäriltä kysellä. Tekis mieli poistaa rengas nyt, vaikka se on tällä erää ollu vasta 5pv, jos se vaan helpottais yhtään oloa. Ehkä ootan sinne torstaihin kuitenkin... Hitto että on taas vaikeeta...
-ap
mulla kutisi kanssa, käytin sinkkivoidetta ja ceridalia. lääkäri määräsi Nizoralia ja sillä lähti hetkessä
Mulla oli se ja kutina oli ihan helevetillinen!