Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi kohtuullinen hinta take away -kahville?

Vierailija
21.04.2026 |

Puhutaan vaikka parin desin kupista, jossa on sellaista tavallisen makuista kahvia - ei siis erityisen hyvää muttei myöskään erityisen pahaa. Mikä on kohtuullisena pitämäsi hinta tällaiselle take away -kahville? Entä sellaiselle, jossa on poikkeusellisen laadukasta kahvia jonka juominen on todellinen nautinto?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joisin päivittäin kahvia niin kipuraja olisi paljon pienempi. Nyt se on mulle luksusherkku.

Vierailija
22/25 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksukahvi on ilmainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kahvi maksaa 10 c ja pakkus sen saman, yhteensä 20 c. Kolminkertaisella laskennalla, jotka ravintolat käyttivät kun niissä vielä kävi ihmisiä antaa vastaukseksi 60 c. Alvillinen hinta 75 c. Sen kuppi kahvia saa maksaa.

Miten saat kahvin hinnan 10c?? Kerro ihmeessä?

Vierailija
24/25 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdestä kahvipaketista saa about 60 kuppia kahvia,jos yhden kupin hinta on 50c, paketin saa myytyä 30e. On siinäkin katteet ihan kunnossa. Euron kuppi,niin paketin saa myytyä 60e. Liika rahastaminen on vaan ahterista, enkä osta kahvia. Juon kotona kahvit. Saisivat myydä halvemmalla sanon mä. Mutta yrittäjät on liian ahneita.

No kahvilassa sen kuin kotonakin sen kahvin hintaan kuuluu muutakin kuin ne porot. Arvaa ihan piruuttaan Mikö on vaikka keskusta alueella pienen kahvilan vuokra sekä sähkölasku?

Ja tule sitten sanomaan ahneeksi. Itsellä ei ole tiedossa yhtäkään rikasta eikä edes keskituloista kahvilayrittäjää, mutta kerro sinä nyt kun ovat niin ahneita.

Ps yleensä mua ei tämmöset häiritse mutta tän yleistys ja haukkuminen ni tähän väliin kyllä hiukan otsalohkoon, varsinkin kun mun verovaroista varmaan maksetaan tuonkin tuet.

Vierailija
25/25 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdestä kahvipaketista saa about 60 kuppia kahvia,jos yhden kupin hinta on 50c, paketin saa myytyä 30e. On siinäkin katteet ihan kunnossa. Euron kuppi,niin paketin saa myytyä 60e. Liika rahastaminen on vaan ahterista, enkä osta kahvia. Juon kotona kahvit. Saisivat myydä halvemmalla sanon mä. Mutta yrittäjät on liian ahneita.

Jos kahvia voisikin myydä ilman mitään muita oheiskustannuksia, esim. tilat, tarvikkeet, sähköt saisi ilmaiseksi, ei tarvitsisi maksaa tellejä ja lellejä jne. Alvi pitää tietysti maksaa aina, muuten verottaja laittaa myrskyn hyrskyn.