Purra teki saksieleen mielenosoittajille
Riikka Purra teki kädellään saksieleen mielenosoittajille, jotka olivat kokoontuneet Säätytalolle vastustamaan hallituksen leikkauksia.
https://yle.fi/a/7-10097128
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britannian alamäki alkoi Thatcheristä ja nykyään maan köyhät ovat niin köyhiä, ettei heillä ole varaa ottaa ruoka-avusta ilmaisia perunoita, koska ne pitää keittää ja sähkö on heille liian kallista. Siinä on 40 vuotta jatkuneen kurjistamispolitiikan tulos, jota Purra ja Orpo ihailevat.
Tuo teksti jonka aiemmin laitoin oli Wikipediasta kohdasta Britannian talous. Siinä selvästi sanotaan että Britannian talous kasvoi koko 80-luvun ja työttömyys väheni. Thatcher oli pääministerinä 1979-1990. Mikä siinä on niin vaikeaa uskoa, että ei alkanut alamäki hänen aikana?
Kyllä se alkoi, koska Thatcher aloitti kurjistamispolitiikan. Se saattoi aluksi lämmittää, niin kuin housuun pissaaminen pakkasella, mutta pitemmän päälle kääntyi itseään vastaan.
No usko sitten enemmän omia mielipiteitäsi kuin oikeita tietolähteitä. Sama se minulle on.
Sinä et ymmärrä ollenkaan talouden laajempaa kuvaa ja kurjistamispolitiikan historiaa. Yksi Wikipedia-artikkeli pelkästään Thatcheristä ei kerro kaikkea. Oikeistopuolueet ovat ajaneet kurjistamispolitiikkaa 70-luvun lopulta asti ja siitä lähtien tavallisten työtätekevien ihmisten yhteiskunnallinen asema on heikentynyt. Silti oikeistopuolueet tarjoavat edelleen samaa lääkettä, ja siinä on uutena vivahteena äärioikeiston moottorisaha- ja saksipolitiikka, jota Purrakin edustaa.
Katso esimerkiksi tämä Wikipedia-artikkeli, niin saat laajemman käsityksen: https://en.wikipedia.org/wiki/Austerity
Ap, me ei puhuta ruåttia niinkuin ei Purrakaan.
Mauno Koivisto sanoi: narulla ei voi työntää. Se koskee myös kokoomuksen ja persujen työvoimapolitiikkaa. Mikään määrä työttömien kurittamista ei auta, jos talous on ajettu alas, eikä työpaikkoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Ap, me ei puhuta ruåttia niinkuin ei Purrakaan.
Mitä höpäjät? Purra puhui oikein hyvin ruotsia Jimmy-Åke Svenssonin kanssa.
Purra on suorittanut virkamiesruotsin, tack ska du ha.
Purran naamasta itse asiassa näkee, että hänellä on ruotsalaisia geenejä. Esimerkiksi leveät leukaperät.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole vähän ylimielistä?
Eihän tuon ylimielisempää ämmää tästä maasta löydy, kuin pershuorien saksilehmä.
Helevata että tuo on oksettava läjä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi vielä, niin kyllä se purrankin hymy ja ylimielisyys hyytyy. Katsotaan, mitä sitten oppositiossa huutelee.
Eiköhän sillä ole ruhtinaalliset sijoitukset ja/tai suojatyöpaikka odottamassa kaikkien palvelusten jälkeen häntä rikkaammille. Tuskin ilmaiseksi lähtisi tuhoamaan maineensa.
Purran herkkyys ei näy missään muualla kuin siinä, että hän on herkkä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä kohtaan ja uhriutuu.
Vierailija kirjoitti:
Raksalta lomautettiin ja koulusta meidän maikka. Ikuinen haitta, ei pysty koskaan sitä paikkaa. Mummot ilman vaippaa ja köyhille raippaa... Missä ovat nyt satatuhatta työpaikkaa?
Tämä oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
IS:
12:07
Purra kommentoi X:ssä "sakset seis" -huutoja
Valtiovarainministeri Riikka Purra julkaisi viestipalvelu X:ssä videon, jossa Säätytalon edustalle kokoontuneet mielenosoittajat vaativat "sakset seis".
– "Sakset seis", kuului rytmikäs ja erittäin kova huuto, kun veronmaksajan rahaa haluttiin lisää järjestöille ja tie mihin, Purra kirjoitti videon yhteyteen.
Tällainen ihminen on tuhonnut koko Suomen. Ei minkäänlaisia käytöstapoja, mutta mitä näiltä Sisuporukoissa liikkuvilta Trumppifaneilta voi odottaakaan
Vierailija kirjoitti:
Purran herkkyys ei näy missään muualla kuin siinä, että hän on herkkä itseensä kohdistuvaa kritiikkiä kohtaan ja uhriutuu.
varsinainen mimosa ja kaktus.
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaiset sosiopaatit voivat päästä valtaan? Riikka on selvästi läpeensä traumatisoitunut, täynnä vihaa heikompia kohtaan oleva ihminen. Paha ihminen. Jos leikkaukset jo valmiiksi köyhiltä olisivatkin 100% pakko, mitä ne todellakaan eivät edes ole, niin luulisi tuntuvan äärettömän pahalta. Silloin ei näytellä ylimielisiä eleitä. Joskus toivon, että helvetti on todella olemassa.
Noilla on oltava silmät selässä ja henkivartijat koko loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole vähän ylimielistä?
Ai vähän?
Tulee ihan fyysinen kuvotus tuosta ylimielisyydestä. Itse koen sen kansan halveksuntana.
Vierailija kirjoitti:
Tulee ihan fyysinen kuvotus tuosta ylimielisyydestä. Itse koen sen kansan halveksuntana.
Minulla on ensimmäisenä mielessä, että miten röyhkeä ihminen voikaan olla. Ja julma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaiset sosiopaatit voivat päästä valtaan? Riikka on selvästi läpeensä traumatisoitunut, täynnä vihaa heikompia kohtaan oleva ihminen. Paha ihminen. Jos leikkaukset jo valmiiksi köyhiltä olisivatkin 100% pakko, mitä ne todellakaan eivät edes ole, niin luulisi tuntuvan äärettömän pahalta. Silloin ei näytellä ylimielisiä eleitä. Joskus toivon, että helvetti on todella olemassa.
Noilla on oltava silmät selässä ja henkivartijat koko loppuelämänsä.
Ja se on oikein. Itse ovat sen tilanneet ja aiheuttaneet. Omasyy.
Itse alan tekemään päänk a tka isu eleen aina kun näen Purran naaman jossain tai kohtaan hänet livenä
Alieeni kirjoitti:
Itse alan tekemään päänk a tka isu eleen aina kun näen Purran naaman jossain tai kohtaan hänet livenä
Varo tuo on laiton uhkaus
No usko sitten enemmän omia mielipiteitäsi kuin oikeita tietolähteitä. Sama se minulle on.