Lidlin pullokuitit muuttuvat sähköisiksi, käyttö vaatii sovelluksen
Ruoka- ja päivittäistavaraketju Lidl tuo ensimmäisenä kauppaketjuna Suomessa digitaalisen pullokuitin kaikkiin myymälöihinsä. Jatkossa asiakkaat voivat valita pullonpalautusautomaatilla paperittoman kuitin. Uusi ominaisuus on käytössä Lidl Plus -sovelluksessa. Paperittomaan pullonpalautuskuittiin siirtyminen edellyttää sovelluksen lataamista.
– Tämä on jälleen yksi keino, jolla voimme tehdä meillä asioinnista entistä helpompaa ja vaivattomampaa, ja samalla vielä säästyy paperia.
Digitaalinen pullokuitti ratkaisee paperikuitteihin liittyvät tutut ongelmat: se ei huku taskun pohjalle, eikä haalistu lukukelvottomaksi ennen kuin sen ehtii lunastaa myymälässä.
Nyt voi sanoa hyvästit taskun pohjalla rypistyville pullokuiteille, kertoo Lidlin markkinointi- ja asiakkuusjohtaja Meri Aalto tiedotteessa.
https://www.verkkouutiset.fi/a/lidlin-pullokuitit-muuttuvat-sahkoisiksi…
Helpompaa ja vaivattomampaa? Ei mun mielestä ainakaan oo yhtään vaikeeta nykyäänkään ottaa pullokuittia koneesta ja antaa se myyjälle kassalla.
Tommoset sovelluksethan ne vaikeampia ja monimutkaisempia on.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin artikkelin ja minulla olisi kysymys.
En huomannut, saako tämän digikuitin lunastettua rahaksi, vai joutuuko sen aina käyttämään ostoksiin.
Huomasiko kukaan muu? Voi olla, että luin hätäisesti.
Selvästi luki, että kassalta saa käteistä.
Selvyys ei valitettavasti auta kun suurin osa Lidlin asiakkaista ei osaa lukea tai ei ainakaan ymmärrä edes selkosuomella tikkukirjaimin kirjoitettua tekstiä.
Pitäisi laittaa Virkkuselle postia Brysseliin, että koettaisi vähän hillitä sitä intoaan.
Tämä on niitä harvinaisia pestejä, joissa joutenolo olisi parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Lidl sovellus monimutkainen ole kun sen kerran on puhelimeen ladannut, niin kuin ei muutkaan sovellukset. Mutku pitää nyt vaan aina inistä uudistuksia vastaan.
Älypuhelin ja sovellukset tekee ihmisistä tyhmiä ja hitaita. Seuraava aste on kyborgiorja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ärsyttää kaikki prkleen äpit. Ei liity Lidliin, mutta hitto kun rasittaa jumittaa S-kauppojen kassajonossa, kun edellä olevat asiakkaat hakee kännyköiltään etuja S-mobiilista. Minkä takia niitä ei voi liittää S-korttiin että tulevat automaattisesti. Kaikki tällaiset on aivan naurettavia uudistuksia, joita kukaan ei tiennyt tarvitsevansa ja ilman voisi elää yhtä hyvin.
Tuo onkin täysin susi. Etukupongit, jotka vielä erilliset prismalle, s-marketille ja salelle, piilotettu s-mobiiliin johon pitää erikseen kirjautua ja sitten etsiä oikean kaupan alekuponki ja NÄYTTÄÄ myyjälle saadakseen jonkun hikisen 20% alennuksen. Että tuohon verrattuna Lidl on todella helppo.
Vierailija kirjoitti:
Ei se Lidl sovellus monimutkainen ole kun sen kerran on puhelimeen ladannut, niin kuin ei muutkaan sovellukset. Mutku pitää nyt vaan aina inistä uudistuksia vastaan.
Itselläni ei ole halua käyttää jatkuvasti rahaa puhelimiin ja kaiken maailman sovellukset lataamalla muisti tulee jossain vaiheessa täyteen. Nytkin olen pärjännyt viisi vuotta samalla halvalla puhelimella. En myöskään halua kuskata puhelinta aina mukana, kortit menevät paljon pienempään tilaan. Raahaa sinä mukanasi mitä haluat, mutta anna muille mahdollisuus elää elämäänsä tavallaan.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä tulee varmuudella myös muihin kauppoihin. Tästä on kätevä pienellä viilauksella siirtää siten, että pullorahat vähentää toimeentulotukes kuitin verran.
Kaikki halutaan sähköiseksi ja tuleva digilompakko tukee tätä kaikkea.
Sinällään hyvä, kun demarointi ja kelaloisinta tulee hankalammaksi🤗
Vaikeuttaa sun persusaastan elämää huomattavasti työtön luuseri kun ller
Lidlissä käydessä on hyvää viihdettä seurata kuinka moni kiukuttelee Lidl-sovelluksesta.😁
Tuossa on vaan se, että kuittien latautuminen Lidlin äppiin voi kestää parikin tuntia. Eli pullokuiteissa varmaan sama juttu. Et sitten voikaan käyttää hyvitystä samalla kauppareissulla.
Vierailija kirjoitti:
Kohti kyttäysyhteiskuntaa
Se on alkanut jo, ekat äpit on jo markkinoilla jotka perustuu sun osto tapahtumiin...Ne tietää että perjantaisin tuppaat osteleen pizzaa ja colaa...kas vain! Tuli viesti että ny o ötkerit tarjouksessa ja vain sulle 3,99 ja cola 1,99 ö-marketissa...Jatkossa ku meet 5,30 aamutoimille gps kertoo äly zydeemille et sää oot ny veskissä...Kolme vaihtoehtoo: peset naamaa, hampaita tai istut paskalla. Pukkaa mainosta Pepsodentistä, Dovesta tai Lambista, pahimmassa tapauksessa kaikista kolmesta...sitä varten sitä kehitetään. Niin kauan kun käytätte älylaitteita niin luovutatte periaatteessa kaiken tiedon itsestänne markkinoiden käyttöön...Sellainen salaliitto teoria tälle päivälle, mutta voi! Kuinka oikeassa olen näiden kanssa ollutkaan, ja niin oon nyttenkin...kuulemiin T. Turun paappa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huomannut, saako tämän digikuitin lunastettua rahaksi, vai joutuuko sen aina käyttämään ostoksiin.
Ei sitä suoraan sanottu, mutta miksi sitä ei saisi rahaksi? ihan samalla tavalla se toimii kuin paperikuitti, se on vain digitaalisessa muodossa.
Kaikilla ei kännyssä toimi sun digis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole halua käyttää jatkuvasti rahaa puhelimiin ja kaiken maailman sovellukset lataamalla muisti tulee jossain vaiheessa täyteen. Nytkin olen pärjännyt viisi vuotta samalla halvalla puhelimella. En myöskään halua kuskata puhelinta aina mukana, kortit menevät paljon pienempään tilaan. Raahaa sinä mukanasi mitä haluat, mutta anna muille mahdollisuus elää elämäänsä tavallaan.
-eri
Sama. Ei mun tule otettua puhelinta joka paikkaan mukaan. Oon tässä mielessä varmasti tosi vanhanaikainen ihminen, mutta osaan sopia asiani niin etten tarvitse puhelinta esim. ruokakaupassa. Eli katsotaan kotona, mitä tarvitaan ja juttelen muille tarttevatko jotain erityistä (ihan niinkuin tehtiin mun lapsuudenkodissa). En koe, että mun tarvitsee olla tavoitettavissa 24/7 ja toisaalta haluan myös hengähdystaukoja jatkuvasta tavoitettavana olosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä tulee varmuudella myös muihin kauppoihin. Tästä on kätevä pienellä viilauksella siirtää siten, että pullorahat vähentää toimeentulotukes kuitin verran.
Mietin kans et Kela pääsee näin nyt kätevämmin perimään pullonpalautusrahat.
Sekä verottaja.
Varmasti kohta menee tieto suoraan verovampyyrille tällaisesta lisätulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä suoraan sanottu, mutta miksi sitä ei saisi rahaksi? ihan samalla tavalla se toimii kuin paperikuitti, se on vain digitaalisessa muodossa.
Kaikilla ei kännyssä toimi sun digis...
Ja jotkut ihmiset eivät pysty kävelemään. Tämä ei tarkoita, että portaat eivät voi olla vaihtoehtona niille, jotka voivat.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä käydessä on hyvää viihdettä seurata kuinka moni kiukuttelee Lidl-sovelluksesta.😁
Varsinkin kun kahvitarjoukset on saatavilla vain äpissä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI EI SAA NIITÄ SOVELLUKSIA PUHELIMEENSA! Ääliöt...
Kuka ääliö alapeukuttaa ku se on fakta! Lidlin ja muitten äpit toimii Android pohjaisissa sekä Applen koneissa, ei kaikissa! Ei ole tasapuolista vaan eriarvoistavaa...Minä en rupee vaihtamaan älylaitettani tuon vuoksi, vanha kunnon muovikortti olisi ollut parempi, toimisi samalla "lompakossa" markkinointi välineenä kun on siinä näkyvissä ja olisi tasapuolinen kaikille.
Musta on kiva käydä kaupassa niin ettei tarvitse puhelimen kanssa pelata . Kaivan kassalla vasta maksaessa vain kortit ja muuten kaupassa saa rauhassa kierrellä ilman sovelluksia ja puhelin pitämistä .
Vierailija kirjoitti:
"Sen käyttö on vapaaehtoista, ja perinteinen paperikuitti on edelleen vaihtoehto."
Käyttäköön kuka haluaa, ei varmaan ole sulta pois.
Näin se aina alkaa. Seuraavana paperikuitista tulee maksu. Paitsi, että sovellukset ovat kauppakohtaisia ja kielivalinta olematon, kaikki tällaiset apit ovat kansallisia ja vaativat kansallisen puhelinliittymän. Kaikesta tästä pääsisi näppärästi eroon hallituksen byrokratianvähentämishankkeella, jossa voisi rinnastaa nestepakkaukset toisiinsa, niin, ettei yhdessäkään ole panttia. Ongelma ratkaistu, ei panttia, ei pullojen kuskausta, ei kuitteja, eikä eteenkään appeja. Ihmiset voittavat, joten ei tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään hyvä, kun demarointi ja kelaloisinta tulee hankalammaksi🤗
Vaikeuttaa sun persusaastan elämää huomattavasti työtön luuseri kun ller
Sammuitko kesken lauseen?
Vierailija kirjoitti:
Jos on lukutaito niin huomaisi että siinä lukee että voi valta sähköisen
Sitten kun tarpeeksi äppiväkeä käyttää digikuittia niin paperisen voikin poistaa kokonaan ja pääsee verottajakin kohta kätevästi syynäämään tölkkitulot järjestelmistä.
Ean koodi tatuoitu ottaan...siittä on kassan helppo päätteellä lukea kekä sää oot, onks sulla fyrkkaa tilillä, menee tiedot suoraan Kela tytsylle...taas sää ostat kaljaa, paljonko palautit hylsyjä, ne vähennetään tulona suoraan sun ttt.stä ensi kuulta etc.