Apua pottailuun pyytäisin
Tapaus :) :
2v4kk ikäinen erittäin vahvatahtoinen poika. Itkee ja suuttuu herkästi. Isoveli reilut 5v. jolla kesti todella kauan oppia päiväkuivaksi (aloitimme 2-vuotiaana), yökuiva ei ole vieläkään. Äiti (minä), joka on hyvin hermostunut asian suhteen.
Pikkuveli on käynyt joitakin kertoja potalla omasta aloitteestaan ja on tehnyt sinne sekä pissat ettö kakat (ehkä noin 5 kertaa, tosin vain yhdet kakat). Käyttää yhä vaippaa, mutta ymmärtää kyllä potan tarkoituksen ja käy isoveljen seurana vessassa. Jos jätän vaipan pois, saa hirveät itkuraivarit, en osaa sanoa onko enemmän vihainen, surullinen vai säikähtänyt. Toki muissa asioissa määrään niinkuin itse parhaaksi näen, mutta en oikein tiedä, onko oikein opettaa lasta potalle vastoin omaa tahtoaan. Alushousut eivät kiinnosta ja tosiaan käy istumassa potalla vain silloin, kun se tuntuu itsestä kivalta, ei suostuttelun kanssa.
Olisiko kenelläään neuvoja minulle tällaisen jääräpäisen potttailijan kanssa?
Kommentit (2)
Sitten kesällä voit antaa lapsen olla ulkona ilman vaippaa. Ehkä hän vähitellen huomaa itsekin, että ilman vaippaa on mukavampaa.
ap