Olisiko mielestäsi " junttimaista" grillata makkaraa lapsen synttäreillä?
Eli olisi makkaraa ja perunasalaattia. Tietysti olisi vielä kakku ja jotain karkkia ja sipsejä tms. Kaikki vieraat syövät kyllä makkaraa.
Kommentit (17)
Tykkään muutenkin rennosta meiningistä juhlissa.
Kesällä on synttärit ja pihalla olemme, tietysti sään salliessa. Olen silloin viimeisilläni raskaana ja makkaran paistolla pääsisimme melko helpolla, mies hoitaa grillauksen.
erittäin junttimaista...Tietenkin se on sinun oma asiasi, mutta nyt kun olet asiaa julkisesti kysynyt, niin vastaan, että erittäin junttimaista. Mitähän lapset ajattelevat, kun " täti" virittää nokisen grillin ja käyttää omaa auktoriteettiian , että pienet lapset peloissaan tunkevat kaameita karsinogeenisiä rasvapötköjä sihinsa....ei vaisenkaan, mun mielestäni se on mitä mainioin iera!
jos se teistä on mukava idea, niin siitä vaan. jos on kivat kelit siitä nauttii vieläkin enemmän, vaihtelua tyypilliseen kakkukahvi/voileipäkakku formaattiin.
ja ihan varmasti lapset itse pitävät makkaran grillaamisesta paljon enemmän kuin hanhenmaksapalleroista ja liekitetyistä sisäfileistä.
niin tiedän, että poikkeuksetta kaikki lapset rakastavat sitä kun meillä grillataan! Useimmat tykkäävät kaikesta mahdollisesta grillatusta, eli ei tarvi olla vaan makkaraa.
hanhenmaksapallero tun edellisen kirjoittajan pääkopassa piilee?...noh se ei ole minun Eugenia VonFyffendalhlin ongelma, kas pitääpä rientää talomme länsisiipeen, kun grillistä tulee paha löyhy ja sisäfilet ovat varmaan jo ilmiliekeissä. onneksi ne oli tarkoitettu meidän jalostuskoirillemme.
Oikein kivat piknikki synttärit, jos ei sada ämmiä äkeet selässä.
Vierailija:
erittäin junttimaista...Tietenkin se on sinun oma asiasi, mutta nyt kun olet asiaa julkisesti kysynyt, niin vastaan, että erittäin junttimaista. Mitähän lapset ajattelevat, kun " täti" virittää nokisen grillin ja käyttää omaa auktoriteettiian , että pienet lapset peloissaan tunkevat kaameita karsinogeenisiä rasvapötköjä sihinsa....ei vaisenkaan, mun mielestäni se on mitä mainioin iera!
Todella junttimaista, hyh. Kyllä nyt lapsen synttäreillä pitäisi olla vähintään jotain sushia tms. niistä lapsetkin tykkää enemmän. Meidän Nico-Petteri saa ainakin aina parasta, mutta kukin tyylillään tietysti...
Makkaran grillaus kuulostaa just siltä mistä lapsetkin tykkää eikä ole liian jäykkää touhua. Hyviä juhlia! :-)
Eli jos tarkoitit " makkaralla" nakkeja, niin menee loistavasti. Niitä on helppo napostella pienempienkin. Lisäksi lihapullia johonkin kulhoon, ja niitäkin voi sormin syödä.
Ja päälle kakku.
Poikani 7- vuotis synttäreillä tein metsää lyhyen suunnistusradan - perheet yhdessä etsivät rastit ja vastasivat rastien kysymyksiin (kysymykset luonnosta ja eläimistä). Pieni palkinto jokaiselle suunnistusporukalle.
Sitten kaikki grillisivat yhdessä makkaraa. Lapsille olin varannut hot dog sämpylöitä ja nakkeja kun monet makkarat ovat aika isoja. Kasvissyöjille oli tofy makkaraa. Ostin erilaisia makkaroita ja idea oli että kaikki valitsevat mitä haluavat ja paistavat ne itse.
Lisäksi kakku ja herkkuja.
Iloista yhdessäoloa synttäreillä!
Siihen vois yhdistää vielä pihapelejä, lapsilla on varmasti mukavaa.
, suomalaisethan on tunnetusti makkarakansaa! :-)
Mutta lasten synttäreille sopivia muita grillattavia esim. kanaa, ananasta, halloumjuustoa ja tuoretta maissia. Nuo on nimenomaan meillä LASTEN herkkuja. Ja ehkä niitä makkaroitakin voisi olla vaikka kasvisten kanssa vartaissa ja lisäksi joku raikas salaatti ja tuoretta leipää tai patonkia.
Kurkkua, salaattia, tomaattia, Broileri/porsaansuikaleita, sipulia, oliivia, raejuustoa, paprikaa fetaa, herne-maissi-paprika, mitä nyt vaan keksiikään.
Ja siitä kai tämä vastaus. + Meillä on naapuri, joka kattaa pöydän oikein kauniisti puutarhaan, laittaa isot viinilasit, avaa punkkupullot valmiiksi, jne... Sitten heidän vieraat tulevat ja kaikki on nättiä ja luulisi, että nyt syödään hyvin, niin ei... Grilliin menee VAIN makkaraa ja sitä he sitten syövät salaatin ja vuosikertaviinin kera. Minusta se on tosi huvittavaa ja sama juttu toistuu useiden heidän kesävieraiden kanssa, joten naapuri ilmeisesti tykkää grillimakkaroista ja tämä on joku kulttuuriero... =)
Ja lihapullat, niitäkin voi laittaa pitäleivän väliin. Ap
lopuksihan sano että ei vainenkaan hänestä idea on hyvä. (tai mitkä ne sanat nyt olikaan)
mustaki onkiva idea. pysyy kämmpäkin siistimpänä kun lapset kirmailee pihalla.
huoh... olisimpa asunu omakotitalossa pienenä ni olisin saanu makkarasynttärit:)
Siinä grillin äärellä aikuiset voi turinoida omiaan, ja lapset leikkiä omiaan. Eikä tuu ruokailusta sotkua sisälle. Ihan nasta ajatus, junttimaisuudesta viis!