Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kädet puutyu öisin

Vierailija
19.04.2026 |

Mikä ihme voi olla

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumaliste täällä on paljon lääkäreitä!

Vierailija
22/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tästä nyt 25 vuotta. Silloin sattui ajoittain että heräsi toisen käden puutumiseen. Veri ei kiertänyt ollenkaan. No sitten vaan tahdonvoimalla nyrkkiä auki-kiinni ja tuntui kun lämpö alkoi virrata käteen. Ja takaisin unille. Nykyään ei ole moista. Komppaan että ei ole vaarallista.

On se vaarallista, jos ei venyttele sen poistamiseksi. Koska veren kierto estyy ja hermot jää pinteeseen ja molemmat tarkoittaa, että solut kuolevat. Ja kädessä se vielä on korjattavissa, mutta koska ongelma yleensä on niska/hartia-alueella niin käytännössä sama tapahtuu joka yö myös aivoissa.  Dementia odottaa.

Onneksi homman tosiaan voi korjata helposti  venyttelemällä ja opettelemalla paremman nukkuma-asennon. Kaikki eivät vaan tajua korjata asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sormettaa, se helpottaa

Vierailija
24/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut käsien puutumista kymmeniä vuosia, välillä parempi, välillä pahempi. Ei johdu lihavuudesta eikä missään labra-arvoissa ole mitään vikaa. Johtunee päätetyön aiheuttamista jumeista. Olen kuullut vastaavaa myös innokkailta käsitöiden tekijöiltä.

Vierailija
25/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne vaan kädet eikä käsivarretkin jotka puutuvat? Minulla puutuivat molemmat jonkun aikaa ja ostin sitten oikein stanan kalliin tyynyn ja toisenkin vielä. Jopa eivät enää puutuneet. Kävin kyllä lääkärilläkin joka totesi, että niskanikamista johtuu. Nyt on ollut hyvä nukkua eikä leikkauksia ole tarvinnut edes ajatella. 

Vierailija
26/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, jos menisit lääkärin vastaanotolle, siellä olisi auditorio täynnä lääkäreitä. Esittäisit edessä vaivasi ja oireesi ja sitten lääkäreiden huutokuoro heittelisi diagnooseja ja neuvoja sinulle. 😁

Vierailija
27/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joku superhyvä patja, jolla ei voi puutua, mutta ei se mitään auttanut. Minulla usein puutui kyljelläni nukkuessa se päällimmäinen käsi, siis koko käsivarsi. Pahimmillaan hetätessäni jouduin toisella kädellä nostamaan puutuneen käden, se oli täysin pois pelistä. Mm. miehen kuorsaamisen takia siirryin sohvalle nukkumaan, mikä on auttanut paljon uniongelmissani. Samaan aikaan puutumisoireet katosivat täysin. Ilmeisesti minulla ei pidä olla liian hyvä patja :)

Vierailija
28/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näkemättä vielä😂

Vierailija
29/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, jos menisit lääkärin vastaanotolle, siellä olisi auditorio täynnä lääkäreitä. Esittäisit edessä vaivasi ja oireesi ja sitten lääkäreiden huutokuoro heittelisi diagnooseja ja neuvoja sinulle. 😁

Tyypillistä naisten kommentointia eli pakko kommentoida vaikka asiasta ei tiedä eikä ymmärrä mitään

Vierailija
30/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia puutöitä ne kädet tekee öisin? Halkoja vai vuolemista?

Vierailija
31/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rannekanavaoireyhtymä. Ei mene ohi kuin leikkauksella. Siihen on olemassa testikin, jossa syötetään kyynärpäästä sähköimpulsseja sormia kohti ja siitä sitten päätellään, että onko ja jos on niin kuinka paha. Mulla leikattiin 10 vuotta sitten molemmat kädet ja ei ole sen koommin vaivannut. Ammattitauti meillä ja varmaan jokainen kollega ja asiakas leikattu jossain vaiheessa työuraa.

Vierailija
32/32 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vastaavaa puutumisvaivaa.

Vika ei ole ranteissa vaan hieman eteenpäin kiertävässä olkapään seudussa. Solisluun aliyse kulkevat hermot joutuvat puristuksiin etenkin öisin ja aiheuttavat puutumista.

Lihashuoltoa ja rintalihasten venytystä. Pään nyökkääjälihasten huoltoa ja lapatuen opettelu työssä ja arjen askareissa auttaa.