Kädet puutyu öisin
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
On tästä nyt 25 vuotta. Silloin sattui ajoittain että heräsi toisen käden puutumiseen. Veri ei kiertänyt ollenkaan. No sitten vaan tahdonvoimalla nyrkkiä auki-kiinni ja tuntui kun lämpö alkoi virrata käteen. Ja takaisin unille. Nykyään ei ole moista. Komppaan että ei ole vaarallista.
On se vaarallista, jos ei venyttele sen poistamiseksi. Koska veren kierto estyy ja hermot jää pinteeseen ja molemmat tarkoittaa, että solut kuolevat. Ja kädessä se vielä on korjattavissa, mutta koska ongelma yleensä on niska/hartia-alueella niin käytännössä sama tapahtuu joka yö myös aivoissa. Dementia odottaa.
Onneksi homman tosiaan voi korjata helposti venyttelemällä ja opettelemalla paremman nukkuma-asennon. Kaikki eivät vaan tajua korjata asiaa.
Kannattaa sormettaa, se helpottaa
Minulla on ollut käsien puutumista kymmeniä vuosia, välillä parempi, välillä pahempi. Ei johdu lihavuudesta eikä missään labra-arvoissa ole mitään vikaa. Johtunee päätetyön aiheuttamista jumeista. Olen kuullut vastaavaa myös innokkailta käsitöiden tekijöiltä.
Onko ne vaan kädet eikä käsivarretkin jotka puutuvat? Minulla puutuivat molemmat jonkun aikaa ja ostin sitten oikein stanan kalliin tyynyn ja toisenkin vielä. Jopa eivät enää puutuneet. Kävin kyllä lääkärilläkin joka totesi, että niskanikamista johtuu. Nyt on ollut hyvä nukkua eikä leikkauksia ole tarvinnut edes ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Jumaliste täällä on paljon lääkäreitä!
Ajattele, jos menisit lääkärin vastaanotolle, siellä olisi auditorio täynnä lääkäreitä. Esittäisit edessä vaivasi ja oireesi ja sitten lääkäreiden huutokuoro heittelisi diagnooseja ja neuvoja sinulle. 😁
Meillä oli joku superhyvä patja, jolla ei voi puutua, mutta ei se mitään auttanut. Minulla usein puutui kyljelläni nukkuessa se päällimmäinen käsi, siis koko käsivarsi. Pahimmillaan hetätessäni jouduin toisella kädellä nostamaan puutuneen käden, se oli täysin pois pelistä. Mm. miehen kuorsaamisen takia siirryin sohvalle nukkumaan, mikä on auttanut paljon uniongelmissani. Samaan aikaan puutumisoireet katosivat täysin. Ilmeisesti minulla ei pidä olla liian hyvä patja :)
Vierailija kirjoitti:
Ja näkemättä vielä😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele, jos menisit lääkärin vastaanotolle, siellä olisi auditorio täynnä lääkäreitä. Esittäisit edessä vaivasi ja oireesi ja sitten lääkäreiden huutokuoro heittelisi diagnooseja ja neuvoja sinulle. 😁
Tyypillistä naisten kommentointia eli pakko kommentoida vaikka asiasta ei tiedä eikä ymmärrä mitään
Millasia puutöitä ne kädet tekee öisin? Halkoja vai vuolemista?
Rannekanavaoireyhtymä. Ei mene ohi kuin leikkauksella. Siihen on olemassa testikin, jossa syötetään kyynärpäästä sähköimpulsseja sormia kohti ja siitä sitten päätellään, että onko ja jos on niin kuinka paha. Mulla leikattiin 10 vuotta sitten molemmat kädet ja ei ole sen koommin vaivannut. Ammattitauti meillä ja varmaan jokainen kollega ja asiakas leikattu jossain vaiheessa työuraa.
Itselläni on vastaavaa puutumisvaivaa.
Vika ei ole ranteissa vaan hieman eteenpäin kiertävässä olkapään seudussa. Solisluun aliyse kulkevat hermot joutuvat puristuksiin etenkin öisin ja aiheuttavat puutumista.
Lihashuoltoa ja rintalihasten venytystä. Pään nyökkääjälihasten huoltoa ja lapatuen opettelu työssä ja arjen askareissa auttaa.