Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytätkö oman syntymävuoden ihmisiltä?

Vierailija
19.04.2026 |

Keski-iässä tai muuten. Että on karannut siltä aikakaudelta tai lapsuuden vuosikymmeneltä.

Kommentit (238)

Vierailija
121/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? Jaahas, sellaista tänään. No, usko, mitä haluat, jos se auttaa nukkumaan yösi. Mutta olen 35-vuotias, ja minua luulevat jatkuvasti 10-15 v nuoremmat itsensä ikäiseksi. Jos he kerran niin sanovat, uskon heitä. Ihan viikoittain saan näitä kommentteja. 

"Kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä"

Missä kohtaa tuossa mielestäsi lukee, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? 

Sanoit, että kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä. Eli kukaan 30-vuotias ei esimerkiksi näytä 29-vuotiaalta. Oliko sinulla vielä muuta kaasuvalotusta tulossa? 

29-vuotias ei ole kaksikymppinen. 

Onhan.'

Kaksikymppinen ei tarkoita 20-vuotiasta. 20-vuotias tarkoittaa 20-vuotiasta. 2-kymppinen tarkoittaa sitä, että  ikä alkaa luvulla 2.

Juuei tarkoita. Lähes kolmekymppinen ei ole kaksikymppinen, vaikka miten yrittäisi leikkiä nuorempaa kuin on. Kaksikymppinen tarkoittaa ikää 20v molemmin puolin muutaman vuoden haarukalla. 

Vierailija
122/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? Jaahas, sellaista tänään. No, usko, mitä haluat, jos se auttaa nukkumaan yösi. Mutta olen 35-vuotias, ja minua luulevat jatkuvasti 10-15 v nuoremmat itsensä ikäiseksi. Jos he kerran niin sanovat, uskon heitä. Ihan viikoittain saan näitä kommentteja. 

"Kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä"

Missä kohtaa tuossa mielestäsi lukee, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? 

Sanoit, että kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä. Eli kukaan 30-vuotias ei esimerkiksi näytä 29-vuotiaalta. Oliko sinulla vielä muuta kaasuvalotusta tulossa? 

29-vuotias ei ole kaksikymppinen. 

Mars takaisin koulunpenkille opettelemaan numeroita. Et ilmeisesti päässyt numeroa 1 pidemmälle? 

Mä voin auttaa häntä.

29 tarkoittaa lukua  kaksikymmentäyhdeksän, eli kaksikymppistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän numerohullua kuukauden hulluksi! 

Vierailija
124/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itekin yllättyin, että joku ilmeisesti ajattelee että parikymppinen on niin kauan kuin ikä alkaa kakkosella. Parikymppinenhän on joku 18-22 vee. Tai korkeintaan 18-23 vee. 24 vee on jo kaksvitonen.  27-29 vee on jo kolmekymppinen.

18 v ei ole parikymppinen, sehän on vielä teini.

Vierailija
125/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla useinkin vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? 29v ei ole mikään parikymppinen enää :D

Tuo oli vain esimerkki. Minua luullaan noin 23-25-vuotiaaksi yleensä. Mutta on 29-vuotias myös parikymppinen. Mutta sinulla on varmaan jo dementia iskenyt, kun et osaa edes laskemisen alkeita. 

Laskemisen alkeillakin 29v on melkein komekymppinen, ei todellakaan parikymppinen enää. En minäkään 39-vuotiaan ole enää kolmekymppinen. Olen lähes nelikymppinen halusin sitä tai en. 

Sinähän itse kirjoitit, että 29v on melkein kolmekymppinen, eli ei vielä kolmekymppinen eli kaksikymppinen.

Vierailija
126/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla useinkin vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? 29v ei ole mikään parikymppinen enää :D

Et siis ymmärrä suomea. Pari-kymppinen. "Pari" viittaa lukuun 2, ja kymppinen  tarkoittaa ikäluokkaa (kymmenluokkaa).

Kukaan 29-vuotias ei kutsu itseään parikymppiseksi, vaikka miten jankkaisit. Suomen kielissä on muitakin tasoja kuin kirjaimellinen taso. Ymmärrän, että tämä on autistisille todella vaikea hahmottaa. Esimerkiksi jos annan sinulle pari karkkia se voi tarkoittaa 2 karkin sijaan vaikka 3 karkkia. 

Vierailija
127/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli vain esimerkki. Minua luullaan noin 23-25-vuotiaaksi yleensä. Mutta on 29-vuotias myös parikymppinen. Mutta sinulla on varmaan jo dementia iskenyt, kun et osaa edes laskemisen alkeita. 

Laskemisen alkeillakin 29v on melkein komekymppinen, ei todellakaan parikymppinen enää. En minäkään 39-vuotiaan ole enää kolmekymppinen. Olen lähes nelikymppinen halusin sitä tai en. 

Sinähän itse kirjoitit, että 29v on melkein kolmekymppinen, eli ei vielä kolmekymppinen eli kaksikymppinen.

Ei kannata odottaa numeroHULLULTA johdonmukaisuutta. 

Vierailija
128/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ymmärrä suomea. Pari-kymppinen. "Pari" viittaa lukuun 2, ja kymppinen  tarkoittaa ikäluokkaa (kymmenluokkaa).

Kukaan 29-vuotias ei kutsu itseään parikymppiseksi, vaikka miten jankkaisit. Suomen kielissä on muitakin tasoja kuin kirjaimellinen taso. Ymmärrän, että tämä on autistisille todella vaikea hahmottaa. Esimerkiksi jos annan sinulle pari karkkia se voi tarkoittaa 2 karkin sijaan vaikka 3 karkkia. 

Numerohullu: Suomen kielessä on esoteerisiä okkultisia tasoja, jotka eivät ole kirjaimellisia, ja vain minä ymmärrän numerokultissani nämä tasot. 

Vierailija
129/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kolmekymppinen on täysin eri asia kuin kaksikymppinen. Sinun logiikallasi 19-vuotias voi osallistua kymppileirille, koska hänen ikänsä alkaa numerolla 1. 

Vierailija
130/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numerohullu: Suomen kielessä on esoteerisiä okkultisia tasoja, jotka eivät ole kirjaimellisia, ja vain minä ymmärrän numerokultissani nämä tasot. 

Kyllä ihan jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, mitä sana parikymppinen tarkoittaa ja miten se eroaa siitä, että ihminen on kolmekymppinen tai hyvin lähellä kolmea kymppiä. 

Vierailija
131/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytän varmaankin vähän nuoremmalta kun ihmiset aina hämmästyvät kuullessaan että mulla on jo tietyn ikäinen lapsi (nyt 25-vuotias mutta näitä ihmettelyjä on ollut aina että minkä ikäinen olen ollutkaan saadessani hänet)

Riippuu kai siitäkin, missä iässä sait lapsesi? 

Vierailija
132/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä miehen ilmeen, kun "Haen parikymppistä seksiseuraa" ilmoitus poikisi tapaamisen viikon päästä 30v täyttävän "parikymppisen" neitosen kanssa :D

Vierailija
133/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v mies, näytän selvästi nuoremmalta. Kyllä minulta kysytään papereita vielä. Vasta yksi nainen sanoi että ei usko että olisin 40v

Vierailija
134/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tuo lapsi, joka ei ymmärrä, että kaksikymppisyyden ja kolmekymppisyyden välissä on asioita. Ei mene niin, että hyppäät suoraan parikymppisestä kolmekymppiseksi. 

Vierailija
135/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä miehen ilmeen, kun "Haen parikymppistä seksiseuraa" ilmoitus poikisi tapaamisen viikon päästä 30v täyttävän "parikymppisen" neitosen kanssa :D

29-vuotias on kaksikymppinen, ja jokainen normaali ihminen tuon ymmärtää. Mutta sinä et olekaan normaali. 

Vierailija
136/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska tuo lapsi, joka ei ymmärrä, että kaksikymppisyyden ja kolmekymppisyyden välissä on asioita. Ei mene niin, että hyppäät suoraan parikymppisestä kolmekymppiseksi. 

Numerot toimivat juuri niin. Numero 29 "hyppää" numeroon 30. Siinä sinulle ihmettelemistä. 

Vierailija
137/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

29-vuotias on kaksikymppinen, ja jokainen normaali ihminen tuon ymmärtää. Mutta sinä et olekaan normaali. 

Ei tuo muutu todeksi, vaikka miten jankkaisit. Sinä olet kohta kolmekymppinen, halusit tai et. 

Vierailija
138/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ikäiseltäni. Joitakin juonteita löytyy, 35. Hassunhauskoja nämä 30+-naiset jotka luulevat näyttävänsä edelleen kaksikymppiseltä. Yhtäkään tällaista ei ole elävässä elämässä tullut vastaan. Siis sellaista, joka oikeasti näyttäisi parikymppiseltä. Näitä denialisteja sitten senkin edestä.

Ja joo, kysytään multakin pari kertaa vuodessa paperit. Ei ne nyt oikeasti luule silloin mua parikymppiseksi, yleensä kyse lienee suht uudesta työntekijästä joka ottaa varman päälle.

Vierailija
139/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Numerot toimivat juuri niin. Numero 29 "hyppää" numeroon 30. Siinä sinulle ihmettelemistä. 

Juujuu, mutta numero 29 on eri asia kuin sana parikymppinen. Ensin ollaan parikymppisiä, sitten kaksvitosia, sitten lähellä kolmea kymppiä ja vasta sen jälkeen hypätään kolmekymppisyyteen. Ei tämä suomen kieli niin kovin vaikeaa ole, kun ymmärtää sitä. 

Vierailija
140/238 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly arvioi minut kymmenisen vuotta kronologista ikääni nuroemmaksi. Olen luomu ja meikitön. Hentoiset uurteet tulossa. Ikää 49.  En ole lihonut aikuisiällä, harrastan monipuolisesti liikuntaa, syön kaikkea, en liikaa. Eli kaloreita en saa koskaan liikaa, joten en liho. BMI 20.

Ketä kiinnostaa sinun painosi?

No pitäähän se päästä sanomaan ;). Ja itse asiassa, pieni pyöreys täyttää ryppyjä paremmin, tosi hoikat näyttävät vanhemmilta kun mitään ei saa rasvalla anteeksi.