Näytätkö oman syntymävuoden ihmisiltä?
Keski-iässä tai muuten. Että on karannut siltä aikakaudelta tai lapsuuden vuosikymmeneltä.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen= voidaan pyöristää kahteenkymmeneen. Pyöristyssääntö on sama kuin vaikka senteissä kaupassa.
Okei, eli samoin esimerkiksi vuosi 1926 oli 1930-lukua, eikö? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen= voidaan pyöristää kahteenkymmeneen. Pyöristyssääntö on sama kuin vaikka senteissä kaupassa.
Alapeukuttajat, miksei ole? Kertokaa toki.
Vierailija kirjoitti:
Itekin yllättyin, että joku ilmeisesti ajattelee että parikymppinen on niin kauan kuin ikä alkaa kakkosella. Parikymppinenhän on joku 18-22 vee. Tai korkeintaan 18-23 vee. 24 vee on jo kaksvitonen. 27-29 vee on jo kolmekymppinen.
Ei kukaan normaaliälyinen ajattele, että lähes kolmekymppiset ovat vielä parikymppisiä Tuo yksi lapsi on ainut, joka sellaista vänkää useissa ketjuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on vielä paljon opittavaa, lapsipieni. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itekin yllättyin, että joku ilmeisesti ajattelee että parikymppinen on niin kauan kuin ikä alkaa kakkosella. Parikymppinenhän on joku 18-22 vee. Tai korkeintaan 18-23 vee. 24 vee on jo kaksvitonen. 27-29 vee on jo kolmekymppinen.
Ei kukaan normaaliälyinen ajattele, että lähes kolmekymppiset ovat vielä parikymppisiä Tuo yksi lapsi on ainut, joka sellaista vänkää useissa ketjuissa.
Joidenkin on tosi vaikea sisäistää ajatusta ettei ole enää nuori. Sitä nuoruuttaan sitten koittaa venyttää ajattelemalla, että 29-vuotiaana on vielä parikymppinen ja 39-vuotiaana vielä kolmikymppinen eli siis selvästi nuori, vaikka oikeasti on keski-iässä.
Minä olen 28-vuotias eikä tulisi mieleenkään sanoa, että olen parikymppinen. Parikymppiset ovat minua 5-10v nuorempia. MInä olen jo lähellä kolmeakymppiä.
Joo vanhemmille ihmisille pyöristys on jo helpompaa. Jos vaikka Sirkka on 70 vee ja Ritva 69 vee, niin Ritva tuskin väittää enää olevansa 6-kymppinen ja vertailevansa miten kaverinsa Sirkka on jo 7-kymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on nyt kyllä käsitteet täysin hukassa. Vuosilukuja ei pyöristetä ylöspäin, mutta ikää, pituutta ja vaikkapa valuuttaa kyllä. Lähimpään tasalukuun. 26-vuotiaana olet lähemmäs kolmekymppinen kuin parikymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa näin lapsuuteni kaverin ja hän sanoi minua siloposkeksi. Niin olenkin, eikä kasvoissani ole ryppyjä.
- n69v -
Rakastaako miehesi sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen reippaasti kolmekymppinen, mutta näytän kaksikymppiseltä. Suurin osa ikäisistäni näyttää silmiini ihan keski-ikäisiltä, mikä on aina jotenkin outoa.
Omakuvasi on aika pahasti vääristynyt. Ei kukaan kolmekymppinen näytä enää kaksikymppiseltä.
Miksi sitten myydään lastenlippu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajat, miksei ole? Kertokaa toki.
No minäpä kerron. Vuosiluvut ilmaista tasalukuina, joita ei pyöristetä. Pyöristyssääntö koskee esimerkiksi rahaa, pituus- ja painomittoja, ikää jne. Eli sellaisia lukuja, jotka voidaan ilmaista myös desimaalilukuna. "Olen 173,2cm pitkä" tai "Olen 42,5-vuotias". Vuosilukua ei voi ilmaista desimaalina, koska vuosiluku on sama koko vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 28-vuotias eikä tulisi mieleenkään sanoa, että olen parikymppinen. Parikymppiset ovat minua 5-10v nuorempia. MInä olen jo lähellä kolmeakymppiä.
Itse olen 55-vuotias ja pyöristän ikäni jo ylös lähimpään sataseen, eli kutsun itseäni 100-vuotiaaksi. Loogisempaa näin.
Vierailija kirjoitti:
Jep ja ne oikeasti parikymppiset (18-23 v) saattaa jopa kokea noloksi, että joku 29 vee mieltää itsensä heidän kanssa samanikäiseksi parikymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen reippaasti kolmekymppinen, mutta näytän kaksikymppiseltä. Suurin osa ikäisistäni näyttää silmiini ihan keski-ikäisiltä, mikä on aina jotenkin outoa.
Omakuvasi on aika pahasti vääristynyt. Ei kukaan kolmekymppinen näytä enää kaksikymppiseltä.
Vaikea sanoa. 20-vuotiaskaan kun ei pääse lasten lipulla. Lasten lipun ikäraja on tyypillisesti 12v.
Vierailija kirjoitti:
Söpöys ja suloisuus ainakin katoaa ihmisten kasvoista iän myötä. Parikymppisissä on vielä paljon söpön ja suloisen näköisiä. Kolmikymppisissä jo huomattavasti vähemmän. Nelikymppisissä ei enää yhtään.
On. Olen nähnyt.
Erittäin harvassa löytyy söpöys, suloisuus ja kauneus samassa paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 55-vuotias ja pyöristän ikäni jo ylös lähimpään sataseen, eli kutsun itseäni 100-vuotiaaksi. Loogisempaa näin.
Pieni lapsi sinä olet. Vain pienelle lapselle voi tulla mieleen non hölmö ylilyönti, kun huomaa olevansa väärässä.
Näytän kuvissa mielestäni kavereitani vanhemmalta. Tai riippuu kuvasta. Jos olen valvonut näytän tosi vanhalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa. 20-vuotiaskaan kun ei pääse lasten lipulla. Lasten lipun ikäraja on tyypillisesti 12v.
Esim HSL lastenlippu on 7-17 -vuotiaille.
Olisi aika hullua sanoa, että äitini on viisikymppinen. Siitä tulisi mielikuva, että hän on saanut minut yläasteikäisenä. Oikeasti hän on 59v ja sai minut ollessaan 20v.
29 vuotias on kylläkin kolmekymppinen.
T.eri