Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytätkö oman syntymävuoden ihmisiltä?

Vierailija
19.04.2026 |

Keski-iässä tai muuten. Että on karannut siltä aikakaudelta tai lapsuuden vuosikymmeneltä.

Kommentit (235)

Vierailija
21/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIstä minä sen tietäisin? Näytän helvetin paljon paremmalta kuin pari tuntemaani ikäistäni miestä. Viimeisin mies, joka minuun ihastui, kutsui minua jumalattareksi. Hän oli 11 vuotta nuorempi ja näytti vanhemmalta kuin minä. Sitä se rööki teettää ja elämän heittäminen risaiseksi. Itsellänihän on fysiikan lisäksi talouskin kunnossa, hänellä tietenkään ei, joten se siitä. En ota loista. Mikä siinä onkin, että erottuaan mies alkaa ryypätä ja pelata ja on kohta kymppitonnien ulosottoveloissa ja näyttää 70-vuotiaalta? Ei minulla ollut mitään halua tehdä niin kummallakaan kerralla kun erosin.

N60

Vierailija
22/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöys ja suloisuus ainakin katoaa ihmisten kasvoista iän myötä. Parikymppisissä on vielä paljon söpön ja suloisen näköisiä. Kolmikymppisissä jo huomattavasti vähemmän. Nelikymppisissä ei enää yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen reippaasti kolmekymppinen, mutta näytän kaksikymppiseltä. Suurin osa ikäisistäni näyttää silmiini ihan keski-ikäisiltä, mikä on aina jotenkin outoa. 

Omakuvasi on aika pahasti vääristynyt. Ei kukaan kolmekymppinen näytä enää kaksikymppiseltä. 

Ai, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? Jaahas, sellaista tänään. No, usko, mitä haluat, jos se auttaa nukkumaan yösi. Mutta olen 35-vuotias, ja minua luulevat jatkuvasti 10-15 v nuoremmat itsensä ikäiseksi. Jos he kerran niin sanovat, uskon heitä. Ihan viikoittain saan näitä kommentteja. 

Saathan sinä uskoa vaikka joulupukkiin. Ei se silti tarkoita, että oikeasti näytät parikymppiseltä. Yllättävän monella on vaikeuksia ymmärtää, miltä tietyn ikäinen ihminen tyypillisesti näyttää. Kolmekymppisen ja parikymppisen ero on piävänselvä, vaikka miten olisi vauvankasvoinen. Sinä olet jo lähellä keski-ikää, et enää mikään teini-iän juuri ohittanut tyttönen. 

En ole nainen, vaan mies. Mutta tuossa oletuksessasi selvisikin syysi epärehellisesti kiukutella. Et luonnollisesti halua ajatella, että joku nainenkin voisi näyttää ikäistään nuoremmalta. :)

Vierailija
24/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä. Eli kukaan 30-vuotias ei esimerkiksi näytä 29-vuotiaalta. Oliko sinulla vielä muuta kaasuvalotusta tulossa? 

Onko sinulla useinkin vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? 29v ei ole mikään parikymppinen enää :D

Vierailija
25/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? Jaahas, sellaista tänään. No, usko, mitä haluat, jos se auttaa nukkumaan yösi. Mutta olen 35-vuotias, ja minua luulevat jatkuvasti 10-15 v nuoremmat itsensä ikäiseksi. Jos he kerran niin sanovat, uskon heitä. Ihan viikoittain saan näitä kommentteja. 

"Kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä"

Missä kohtaa tuossa mielestäsi lukee, että kukaan maailmassa ei näytä ikäistään nuoremmalta? 

Sanoit, että kukaan kolmekymppinen ei näytä kaksikymppiseltä. Eli kukaan 30-vuotias ei esimerkiksi näytä 29-vuotiaalta. Oliko sinulla vielä muuta kaasuvalotusta tulossa? 

29-vuotias ei ole kaksikymppinen. 

Mars takaisin koulunpenkille opettelemaan numeroita. Et ilmeisesti päässyt numeroa 1 pidemmälle? 

Vierailija
26/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla useinkin vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? 29v ei ole mikään parikymppinen enää :D

Tuo oli vain esimerkki. Minua luullaan noin 23-25-vuotiaaksi yleensä. Mutta on 29-vuotias myös parikymppinen. Mutta sinulla on varmaan jo dementia iskenyt, kun et osaa edes laskemisen alkeita. 

Vierailija
27/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Olen reippaasti kolmekymppinen, mutta näytän kaksikymppiseltä. Suurin osa ikäisistäni näyttää silmiini ihan keski-ikäisiltä, mikä on aina jotenkin outoa. 

Omakuvasi on aika pahasti vääristynyt. Ei kukaan kolmekymppinen näytä enää kaksikymppiseltä. 

Saathan sinä uskoa vaikka joulupukkiin. Ei se silti tarkoita, että oikeasti näytät parikymppiseltä. Yllättävän monella on vaikeuksia ymmärtää, miltä tietyn ikäinen ihminen tyypillisesti näyttää. Kolmekymppisen ja parikymppisen ero on piävänselvä, vaikka miten olisi vauvankasvoinen. Sinä olet jo lähellä keski-ikää, et enää mikään teini-iän juuri ohittanut tyttönen. 

En ole nainen, vaan mies. Mutta tuossa oletuksessasi selvisikin syysi epärehellisesti kiukutella. Et luonnollisesti halua ajatella, että joku nainenkin voisi näyttää ikäistään nuoremmalta. :)

Pikkupoika sinä olet juttujesi perusteella. Et edes ymmärrä, mikä ero on sanoilla epäreilu ja epärehellinen :D

Vierailija
28/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söpöys ja suloisuus ainakin katoaa ihmisten kasvoista iän myötä. Parikymppisissä on vielä paljon söpön ja suloisen näköisiä. Kolmikymppisissä jo huomattavasti vähemmän. Nelikymppisissä ei enää yhtään.

On yksilöitä.

Vierailija
29/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itekin yllättyin, että joku ilmeisesti ajattelee että parikymppinen on niin kauan kuin ikä alkaa kakkosella. Parikymppinenhän on joku 18-22 vee. Tai korkeintaan 18-23 vee. 24 vee on jo kaksvitonen.  27-29 vee on jo kolmekymppinen.

Vierailija
30/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli vain esimerkki. Minua luullaan noin 23-25-vuotiaaksi yleensä. Mutta on 29-vuotias myös parikymppinen. Mutta sinulla on varmaan jo dementia iskenyt, kun et osaa edes laskemisen alkeita. 

Laskemisen alkeillakin 29v on melkein komekymppinen, ei todellakaan parikymppinen enää. En minäkään 39-vuotiaan ole enää kolmekymppinen. Olen lähes nelikymppinen halusin sitä tai en. 

Vierailija
31/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole

Vierailija
32/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkupoika sinä olet juttujesi perusteella. Et edes ymmärrä, mikä ero on sanoilla epäreilu ja epärehellinen :D

Mieluummin "pikkupoika" kuin dementoitunut mummo, joka on jostain syystä päästetty nettiin riehumaan. 

Vierailija
33/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itekin yllättyin, että joku ilmeisesti ajattelee että parikymppinen on niin kauan kuin ikä alkaa kakkosella. Parikymppinenhän on joku 18-22 vee. Tai korkeintaan 18-23 vee. 24 vee on jo kaksvitonen.  27-29 vee on jo kolmekymppinen.

JUURI NÄIN

Vierailija
34/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysypä huomenna koulussa opettajaltasi, miten ne matematiikan alkeet menevät. Ehkä opettaja osaa tukiviittomilla selittää sinulle, että 29 on kolmekymppinen, koska hän saattaa täyttää 30 jo huomenna. 

Vierailija
35/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karua luettavaa tämä ketju. Onko tämä tavallistakin, ettei numeroita osata ja että esimerkiksi 27-vuotiaita kutsutaan kolmekymppisiksi? Vai onko sama numerohullu vain täällä spämmäämässä? :D

Vierailija
36/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näytän. 

"Rapu on koko luomakunnan ihmetys. Kukaan ei ymmärrä, miksi tällaisia ihmisiä on olemassa. Ravut ovat mustasukkaisia jopa omasta tietokoneestaan ja juoksuttavat mieluusti muita. Rakkaudesta ravun kanssa ei tule mitään, hän elää vain itsensä kanssa, vaikka kuinka kuvittelisi olevansa seurallinen ja sosiaalinen. Ravut haluaa kolmetoista lasta, seitsemän koiraa, viisi kissaa, marsun, kanin ja perunamaan, eivätkä edes hoida niitä. Usein tämä jää puolison harteille. Ravut ovat yleensä niitä, joista tulee vanhana erakoita. He tulevat ihmettelemään lopun elämäänsä, kuinka he ovat tilanteeseen joutuneet.

Motto: ”Kukaan ei pidä minusta!”

Työpaikka: Mikä tahansa, sillä ravut ovat ikävä kyllä usein hyvin varakkaita, vaikka tekisivät mitä".

https://www.city.fi/ilmiot/vahan-erilainen-horoskooppi/5784/

Vierailija
37/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näytä edes ihmiseltä enää.

Vierailija
38/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppinen= voidaan pyöristää kahteenkymmeneen. Pyöristyssääntö on sama kuin vaikka senteissä kaupassa.

Vierailija
39/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näytin. Siihen aikaan henkkarit kysyttiin ainoastaan alle 18-vuotiaan oloisilta, ei alle 30-vuotiaan oloisilta, ja aiheutin vielä 30 täytettyänikin kiusallisia tilanteita myyjille. Toki olen transmies, se usein nuorentaa huomattavasti. Nyt lähestyn jo viittäkymppiä ja ihmiset hämmästyvät, kun en olekaan 3-kymppinen.

Vierailija
40/235 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karua luettavaa tämä ketju. Onko tämä tavallistakin, ettei numeroita osata ja että esimerkiksi 27-vuotiaita kutsutaan kolmekymppisiksi? Vai onko sama numerohullu vain täällä spämmäämässä? :D

Jokainen matematiikan alkeet osaava osaa pyöristyssäännöt. Kun ikä pyöristyy 20 sijaan 30, loppuu parikymppisyys. Tyypillisesti puhekielessä parikymppinen tarkoittaa hieman alle tai hieman yli 20-vuotiasta. Yksikään 29-vuotias ei kuvittele olevanasa parikymppinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme