Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kollageenilisät parantavat ihon kosteutusta, paksuntavat ihon keskikerrosta ja vähentävät ryppyjä

Vierailija
19.04.2026 |

Ihan tutkitusti ja silti porukka jaksaa inttää, että ne on ihan tehottomia. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvoista/geeleistä ei iho tykkää ja kollageenijauheesta tuli hirvee ripuli

Vierailija
22/28 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän epätoivoisesti kaikkea nykyään. Hydraulihappoa kosteuttamiseen, 1% retinolia, Ordinaryn Argirelineä (luonnonbotoksia) jne. Ryppykasa mikä ryppykasa olen. Kalkkunakaula pahenee vaan koko ajan. Olen myös käynyt ultrahoidoissa jne. Ärsyttää, kun naama vaan valuu alaspäin. Tosin en voi tietää, olisiko tilanne VIELÄ pahempi ilman näitä toimenpiteitä. Moni kehuu, että olen nuorekas ikäisekseni, mutta se vaatii hymyilyä. Tällöin poskipäät nostaa kaulan ylimääräistä helttaa ja hamsterit kiristyy myös. Jos olen vakava, koko naama on valunut alaspäin. Kaipa se on hyväksyttävä, että vanha akka alan olla. Kirurgin veitselle en mene, vaikka se lienee oikeasti ainoa keino tuohon kaulaan ja alakasvoihin ylipäätään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo, se teidän syömänne kollageeni ei lisää ihon kollageenin muodostusta mitenkään. Sellaista aineenvaihduntareittiä ei ole olemassa.

Vierailija
24/28 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän epätoivoisesti kaikkea nykyään. Hydraulihappoa kosteuttamiseen, 1% retinolia, Ordinaryn Argirelineä (luonnonbotoksia) jne. Ryppykasa mikä ryppykasa olen. Kalkkunakaula pahenee vaan koko ajan. Olen myös käynyt ultrahoidoissa jne. Ärsyttää, kun naama vaan valuu alaspäin. Tosin en voi tietää, olisiko tilanne VIELÄ pahempi ilman näitä toimenpiteitä. Moni kehuu, että olen nuorekas ikäisekseni, mutta se vaatii hymyilyä. Tällöin poskipäät nostaa kaulan ylimääräistä helttaa ja hamsterit kiristyy myös. Jos olen vakava, koko naama on valunut alaspäin. Kaipa se on hyväksyttävä, että vanha akka alan olla. Kirurgin veitselle en mene, vaikka se lienee oikeasti ainoa keino tuohon kaulaan ja alakasvoihin ylipäätään. 

Botox?

Vierailija
25/28 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa jo, se teidän syömänne kollageeni ei lisää ihon kollageenin muodostusta mitenkään. Sellaista aineenvaihduntareittiä ei ole olemassa.

Kerro toki se myös näille tutkijoille, että he ovat täysin väärässä ja sinun mutuilusi on paljon luotettavampi lähde.

1 de Miranda RB, Weimer P, Rossi RC. Effects of hydrolyzed collagen supplementation on skin aging: a systematic review and meta-analysis. International Journal of Dermatology. 2021;60(12):1449–1461. doi:10.1111/ijd.15518.

2 Terveyskirjasto: Ihon rakenne ja muutokset ikääntyessä, 7.5.2024.

3 EU:n ravitsemus- ja terveysväiterekisteri https://ec.europa.eu/food/food-feed-portal/screen/health-claims/eu-regi…

4 Proksch, E., Schunck, M., Segger D., Degwert, J. & Oesser, S. 2014. Oral intake of specific bioactive collagen peptides reduces skin wrinkles and increases dermal matrix synthesis. Skin Pharmacol Physiol. 2014;27(3):113-9.

5 Proksch E., Segger, D., Degwert, J., Schunck, M., Zague, V. & Oesser, S. 2014. Oral Supplementation of Specific Collagen Peptides Has Beneficial Effects on Human Skin Physiology: A Double-Blind, Placebo-Controlled Study. Skin Pharmacol Physiol (2013) 27 (1): 47–55.

6 Kim et al. Oral Intake of Low-Molecular-Weight Collagen Peptide Improves Hydration, Elasticity, and Wrinkling in Human Skin: A Randomized, Double-Blind, Placebo-Controlled Study. Nutrients 2018, 10, 826.

7 Pu SY, Huang YL, Pu CM, Kang YN, Hoang KD, Chen KH, Chen C. Effects of oral collagen for skin anti-aging: A systematic review and meta-analysis. Nutrients. 2023;15(9):2080.

8 Bizot, V., Cestone, E., Michelotti, A. & Nobile, V. 2017. Improving Skin Hydration and Age-related Symptoms by Oral Administration of Wheat Glucosylceramides and Digalactosyl Diglycerides: A Human Clinical Study. Cosmetics 2017, 4, 37

Vierailija
26/28 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäkin vaikuttaa ryppyjen ym. määrään naamassa, 50v. on ihan eri juttu kuin 70v. Toisaalta 70v, kait ihan sama, yleinen terveys tärkeintä.

Vierailija
27/28 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjumala! Älä nyt mitään hydraulihappoa naamaasi laita.

Vierailija
28/28 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ihan sama! Ikää 53v. Itseäni ja tyhmyyttäni saan syyttää, ex-auringonpalvoja kun olen. Koko ajan tosiaan pitäisi hymyillä, että näyttää siedettävältä. Kroppa on suht timmi mutta naama valahtanut. Pitäisi vissiin painaa ainakin 10kg enemmän, että saisi pyöreyttä poskiin. Muutama kilo ei auta mitään. No, kaipa se terveys ja hyvä kunto on kuitenkin tässä iässä parempi kuin nuorekas naama...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi