YLE: "Näkymä on pelottava”" varoittaa sosiaalityön johtaja
Harkinnanvaraisen toimeentulotuen menot ovat lisääntyneet suurimmilla hyvinvointialueilla.
Perustoimeentulotuen menot kasvoivat viime vuonna 24 prosenttia verrattuna vuoteen 2024. Täydentävän ja ehkäisevän toimeentulotuen menot kasvoivat seitsemän prosenttia.
Kelan tukiin tehdyt tiukennukset vaikuttavat myös viiveellä, kun ihmisten säästöt ja muut selviytymiskeinot ehtyvät.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tutkimuspäällikkö Paula Saikkosen mukaan hakemusmäärien kasvu kertoo siitä, että ihmisten ahdinko on syventynyt.
- Ongelma on siinä, että nämä lukuisat leikkaukset kohdentuvat samalle ryhmälle, arvioi Saikkonen.
Vahva ja välittävä Suomi!
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Poliisit saa kohta lukea ihmisten WhatsApp viestit ja facebook. Salaukset puretaan.
Mulla ei ole facebookkia enkä kirjoita WhatsAppissa, kun ei ole ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kyllä.
Mutta mikä saisi politiikot uskomaan ulkomailta Suomeen suuntautuvan muuton vaan huonontavan suomalaisten rahatilannetta.
Ne tietää tasan tarkkaan tuon. Mutta he ajavat EK:ne ja weffin agendaa, siinänei paljon kiinnosta kansan tai edes valtion hyvinvointi
Jos tulee sota niin jokainen puolustaa itse omaa asuntoaan. Moni asuu vuokralla eikä tule puolustamaan mitään.
Kuules nyt Pasi-Petteri kusimutteri. Sodassa on kyse paljon suuremmista asioista kuin sinun kerrossängystäsi ja Playstation konsolistasi. Suomalaiset puolustavat omaa kotimaataan oli hallituksessa kuka tahansa kenokaula. Kyse on aina isänmaasta ja itsenäisyydestä, eikä mistään yksittäisistä velkaneliöistä lähiössä.
Mitä ne suuret asiat on?
Siinä sitä onkin Pasi-Petteri kusimutterilla miettimistä. Ehkäpä äiti auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Poliisit saa kohta lukea ihmisten WhatsApp viestit ja facebook. Salaukset puretaan.
Tämä ei varmaan koske niitä poliiseja, jotka osaavat kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun poliisi isä saa lukea sun ja sun miesystävän viestit.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijat myy nykyään seksiä varatuille miehille.
Tämähän on vain hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on vain hyvä juttu.
Voi tulla vaimolle sukupuolitauti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuet pitänyt puolittaa?
Kaikki käy, kunhan puoluetukiin ei kosketa. Köyhiltä voi viedä leivän, poliitikolta ei kampaviineriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun poliisi isä saa lukea sun ja sun miesystävän viestit.
Kunhan ei ammuskele kadulla!
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitä sitten?
T: Wille Rydman
Kelasta ei saa apua, mutta moottoripyörä jengeiltä saa. Työttömät naiset on niiden kanssa tekemisissä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Kelasta ei saa apua, mutta moottoripyörä jengeiltä saa. Työttömät naiset on niiden kanssa tekemisissä nykyään.
Jos poliisit saa kohta lukea viestit niin tuo voi tulla ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Ja nimenomaan kantasuomalaiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kokoomus varmaan ajoi.
Poliisit ei suojele työttömiä naisia, mutta moottoripyöräjengeille me kelvataan.
Hyvä Petteri ja onneksi olkoon että tuhosit kokoomuksen 😂
Sen siitä saa kun jaetaan hövelisti rahaa heikolle ainekselle. Mokomat saatanat eivät viitsi mennä töihin kun loisiminen tuo leivän pöytään. Ovat pahinta saastaa tässä maassa. Voi kun painuisivat hiiteen Suomesta mokomat laiskat vässykät.
Rydmanilla on komea popliinitakki. Tulee ihan mieleen se Lapinlahden lintujen sketsi.
https://images.sanoma-sndp.fi/f9fa16b8a973432d1e45022cce009e5a/normal/9…
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Petteri ja onneksi olkoon että tuhosit kokoomuksen 😂
Petteri tuhosi kokoomuksen ja Riikka perussuomalaiset. Sellaista se on kun löivät päänsä yhteen 😂
Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.
Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.
Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.
Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.
Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.
Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.
Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.
Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.
Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.
jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.
Suomi on niitä harvoja valtioita, joissa ei ole korruption ehkäisemiseen keskittynyttä toimielintä. Helppohan siinä on todeta, ettei meillä ole korruptioita, kun kukaan ei sitä tarkkaile eikä tutki. Ei ole siis esittää mitään dataa. Ei valtion sisäpuolelta eikä ulkopuolelta.
Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.
Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille.