Onko asuntosi sijainti hyvä?
Vai pitääkö mennä kauppaan autolla tai julkisilla? Entä muut palvelut?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Mitä on nämä "palvelut" joita ihmiset käyttävät päivittäin ja kokevat tarpeelliseksi?
Yritin miettiä asiaa ja tulin siihen lopputulokseen että enhän mä käy missään muualla kuin töissä ja joskus ruokakaupassa...
Terveyskeskus, hypermarketit, ravintolat, hammaslääkäri, lääkäriasemat, optikot, koulut, päiväkodit jne.
Sijainti on erinomainen, ei julkista liikennettä lähellä, joten vain rikkaita auton omistajia asukkaina, ei näitä kulttuurin rikastajia ollenkaan.
Ei ole tarvetta päästä kävellen kauppaan. En mitenkään nauti kaupassa käymisestä ja käynkin siellä mahdollisimman harvoin, ostettavaa kyllä tulee paljon neljälle henkilölle ja kahdelle lemmikille. 5-10 min autolla niin on monta kauppa valittavana. Olen tyytyväinen talomme sijaintiin, rauhallinen maalaismaisema joen rannalla, kuitenkin alle 10 km kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppaan pitää autoilla, mutta en näe laitapuolen kulkijoita. Ja ihmisiä ei ole liikaa. Eli sijainti on hyvä.
Autoilla? Ja mitä tarkoitat "laitapuolen" kulkijoilla? Autan ihmisiä, jotka ovat huonossa jamassa. Elä sinä itse kuplaasi.
Asut narkkilähiössä?
Perfectomundo. Lähikauppa ja apteekki alle kahdensadanmetrin päässä. Keskussairaala vain kaksisataa metriä kauempana. Kitarankieliä joutuu tosi hakemaan neljän kilomerin päästä ja Kosanderinkin hakemiseen joutuu kävelemää enemmän kuin puolituntia, joten ihan ei ole optimaali etäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen erittäin tyytyväinen. Kilsan säteellä on monta kauppaa,tottakai kuljen aina autolla.
Oletko sinä jalaton läskikasa, kilsan säteellekin autolla?
Mulla o 500 metriä, alvin noston sekä eläkkeen leikkauksen vuoksi möin auton pois. Nyt ei oo niitäkään kuluja eikä valtio saa vakuutuksista eikä bensasta tuloja. Lisäksi säästyi vielä käyttömaksut, nekin valtiolta pois...Lällällää Petteri ja Riikuli. Teidän pieni veron viilaus (Minun kohdallani +6,5% sekä eläke leikkaus 5,2%.) kääntyi teille totaaliseksi tappioksi, mutta muutakaan ei ollut tehtävissä. Ai niin, emme myöskään matkaile Suomessa paitti aikuisten lasten kyydillä tai bussilla. Mutta esim. kahden viikon Lapinmatkat jää pois, sekin menee valtion tappiolle, niissä on yleensä kulunut kaikkineen kaks puol-kolme tonnia per keikka! Mitähän vielä: no esim. minä kävin kerran viikossa uimahallilla, se jäi pois sekä muita joita en jaksa luetella...Te ette näytä siellä ymmärtävän mihin teidän leikkaukset ja korotukset johtavat, kun te siellä "säästätte" täytyy minunkin säästää ja sitten jälki on tällaista. Otan osaa typeryydestänne johtuen!
Valtio maksaa sulle eläkettä satasen, sä kulutat sen ja valtio saa Alvina 25€ takaisin. Valtion kulu 100€-25€= 75€.
Valtio leikkaa sulta eläkkeestä satasen. Sä jätät jotain ostamatta, valtiolta jää Alvia saamatta.
Valtion kulu 0€, säästö sen leikatun 100€ verran.
Ja sä haukut valtiota tyhmäksi? Ok 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on nämä "palvelut" joita ihmiset käyttävät päivittäin ja kokevat tarpeelliseksi?
Yritin miettiä asiaa ja tulin siihen lopputulokseen että enhän mä käy missään muualla kuin töissä ja joskus ruokakaupassa...
Terveyskeskus, hypermarketit, ravintolat, hammaslääkäri, lääkäriasemat, optikot, koulut, päiväkodit jne.
Terveyskeskus olen asioinut lapsena. Hammaslääkärissäkään ei tule käytyä kuin ehkä kerran vuoteen. Lääkäri asemalla ei niinkään usein. Optikolla viimeksi käynyt ehkä 6 vuotta sitten. Kouluun lapset on aina menneet koulukyydillä.
Hypermarkettiin en lähisi muuta kuin autolla vaikka olisi kilsan säteellä.
Vierailija kirjoitti:
Käyn fysioterapeutilla kaksi kertaa viikossa tuossa lähellä. Lisäksi on kampaamo, eläinlääkäri ja tietysti kauppa.
Loistava. Ikkunat joka pääilmansuuntaan, samoin järvinäköala.
On hyvä sijainti, mutta nyt on tämä alue alkanut muuttua niin levottomaksi että näin ilta-aikaan ei uskalla enää lähteä kauppaan eikä lenkille. Nuo on hoidettava aamupäivällä. Nuorisojoukot on alkaneet häiriköidä ihmisiä.
Ei tämä ihan huono ole. 3 km päässä on useita ruokakauppoja, tosin auto on välttämätön. Näköala Välimerelle.
Olisi hyvä, mutta 2 lähintä naapuria ovat ksipäitä, valitettavasti myös mieheni sisaruksia 🖕
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä ihan huono ole. 3 km päässä on useita ruokakauppoja, tosin auto on välttämätön. Näköala Välimerelle.
Paikkakunta?
Joki ja tunturi, naapurin porosia pihallani 🤸
On erittäin hyvä. Kaksi isoa kauppakeskittymää muutaman kilometrin säteellä, hyvät kulkuyhteydet sekä julkisella että omalla autolla, pyörällä tai kävellen ja silti luonto ja lenkkipolut lähellä.
Tuossa on alle 1km päässä pari kauppaa, baari, ruokapaikka, kampaamo/parturi ja koulu sekä päiväkoteja. Ja 1,5km päässä isompia kauppoja, pari apteekkia, ravintolaa, terveyskeskus ja yksityinen lääkäriasema ym.ym sekä juna-asema. Bussipysäkille about 300m ja pääsy vaikka Hgin keskustaan.
Itselleni kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppaan pitää autoilla, mutta en näe laitapuolen kulkijoita. Ja ihmisiä ei ole liikaa. Eli sijainti on hyvä.
Autoilla? Ja mitä tarkoitat "laitapuolen" kulkijoilla? Autan ihmisiä, jotka ovat huonossa jamassa. Elä sinä itse kuplaasi.
Autoilu on verbi, jolla tarkoitetaan autolla ajamista. Kauppaan pitää autoilla. Minä autoilen, sinä autoilet, me autoilemme, te autoilette jne.
Laitapuolen kulkijoilla tarkoitan päihdeongelmaisia, rikollisia ja kodittomia. Kiva että sinä autat. Minä taas mielelläni asun alueella, jossa tällaiseen ei törmää.
Vierailija kirjoitti:
Sijainti on erinomainen, ei julkista liikennettä lähellä, joten vain rikkaita auton omistajia asukkaina, ei näitä kulttuurin rikastajia ollenkaan.
"ei julkista liikennettä lähellä, joten vain rikkaita auton omistajia"
Ootko muuten ikinä tsekannu, miten hyvin joukkoliikenne toimii Suomen suurituloisimpien postinumeroalueilla? Ainakaan et siis niillä asu.
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikilla max viiden tonnin koslat, useimmilla tonnin ruosteläjät