Syöminen synnytyksen aikana, Kätilöopistolla, sallitua?
" Normaalin" synnytyksen kokeneet, onko syöminen sallittua synnytyksen aikana Kätilöopistolla? Minkälaisia eväitä olette popsineet? ;)
Kommentit (8)
Eihän kätilö voi sinua kieltää syömästä...Eri asia sitten, tekeekö yhtään mieli mitään. Itse synnytin kättärillä melkein vuorokauden, ja minua jopa kehoitettiin syömään jotain, mutta hirveästi ei kyllä pystynyt. Kun sain epiduraalin ja olo oli pari tuntia jotenkin siedettävä, join mehukeittoa ja tuoremehua ja söin pari palaa suklaata; sitten jaksoi ponnistaa paremmin.
Ottaisin jotain sokeri- ja vitamiinipitoisia juotavia juttuja mukaan. Mehukeittoa, tuorepuristettua mehua, jugurttia. Ja sitten suklaa on hyvää, siitä saa energiaa ihan paristakin palasta.
hätäsektioon, näin minulle sanottiin kättärillä. Söin vähän sämpylää ja mehukeittoa, nekin tuli ylös sitten myöhemmin.
ja kolme ja puoli vuotta taaksepäin tarjoiltu - mehua ja mehukeittoa. Tämä siis koskee synnytyssalia - niin kauan kuin on osastolla, saa syödä vaikka hevosen. Itse olin viime kerralla melkein 2 vrk synnytyssalissa, ei ruokaa, piste. Homma päättyikin sitten tajunnan menetykseen ja sektioon, eipä ihme sinällään.
Millä energialla sinun kuviteltiin synnyttävän?
sisällä pysynyt. Eikä kyllä ollut nälkäkään.
Lounaslihapullat olisivat vielä tuoneet tarjolle, mutta sanoin että syön vasta kun lapsi on ulkona. Ja vajaan tunnin päästä sitten söinkin :)
Mitään kovin tuntia ei tehnyt mieli, mutta mehukeittoa join mielelläni ja sitä sai ihan sieltä sairaalasta. Kotona olin ennen sairaalaan menoa tankannut pasta-aterian.