Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et suostu hyväksymään että taloudellinen hyvinvonti tehdään yksityisellä sektorilla ja

Vierailija
18.04.2026 |

että kaikki verokustanteinen toiminta on taloudellista rasitetta mikä syö hapen yksityiseltä sektorilta?

Tarvitsetko lisäå ahdinkoa ja kärsimystä jotta sinä hölmö kivipää muutat mieltäsi?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkautetaan puolustusvoimat, poliisi ja pelastuslaitos, niin talous lähtee nousuun, kun niihin ei mene verorahoja. t. Persoikeisto

Sälytetään pv ja poliisi mutta lasketaan niiden palkkoja reilusti. Kaikki muu lakkautetaan.

Terveisin  Ei oikealla, ei keskellä eikä vasemmalla.

Minimivaltion idea? Miksei, tosin voi olla aika vaikeaa saada poliiseja palkkojen mennessä liian alas, sama koskee puolustusvoimia. 

Noin muuten oikeastaan minulle aika sama. 

Vierailija
22/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus tuottaa työntekijät yksityiselle ja terveydenhuolto pitää työvoiman kunnossa. Se on investointia.

Tienaan kuukaudessa ns viisinumeroista kk palkkaa. 90% osaamisestani on hankittu omaehtoisella harrastuneisuudella ja duunissa, koulut (lukio, AMK, TTKK, amis) on käyty enemmänkin titteliuskottavuuden vuoksi kuin osaamisen hankkimisen merkeissä. Ts voisin tehdä näitä hommia ilman mitään koulutusta peruskoulun jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkautetaan puolustusvoimat, poliisi ja pelastuslaitos, niin talous lähtee nousuun, kun niihin ei mene verorahoja. t. Persoikeisto

tämä nyt on kulunut vastalauseyritys. kyse on turhista paperinpyöritystoimista, joita oikeasti voisi hieman tehostaa eli karsia.

Vierailija
24/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, julkinen ei olekaan huolehtinut mm. infrasta, terveestä ja koulutetusta työvoimasta, lasten ja vanhusten hoidosta jotta työntekijät pääsevät töihin, turvallisesta ja vakaasta yhteiskunnasta yms. joten aika tyhjästä pitäisi yritys aloittaa jos näitä ei olisi tarjolla. 

Koulutuksen voi maksaa itse ja tienmaksut voi kerätä tienkäyttäjiltä, niinkuin tieosuyskunnat tekevätkin.

Ja poliisi voidaan korvata yksityisillä vartijaliikkeillä. Koko valtio voidaan lakkauttaa ja jokainen huolehtikoot itsestään. 

Hmm, tämä on Marxin oppikirjasta.

Vierailija
25/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, julkinen ei olekaan huolehtinut mm. infrasta, terveestä ja koulutetusta työvoimasta, lasten ja vanhusten hoidosta jotta työntekijät pääsevät töihin, turvallisesta ja vakaasta yhteiskunnasta yms. joten aika tyhjästä pitäisi yritys aloittaa jos näitä ei olisi tarjolla. 

Näinhän se on mutta turha noille  kaikki mulle heti nyt oikeisto nousukkaille on kertoa.

Vierailija
26/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus tuottaa työntekijät yksityiselle ja terveydenhuolto pitää työvoiman kunnossa. Se on investointia.

Joo.

Niiden lisäksi on kuitenkin hirveä läjä täyttä turhuutta, esim työkkäri. Se ei tuota mitään lisäarvoa, mutta sen ylläpitämiseen kuluu järjetön läjä rahaa.

Se ei vaikuta ihmisten työllisyyteen yhtään tippaa eikä se myöskään maksa työttömyyskorvauksia.

Mitäs kaikkea muuta turhaa me ylläpidetään.. veikkasin, että paljon muutakin, jotka voisi ajaa suoraan alas ilman, että kukaan asiasta kärsisi millään tavalla.

Vierailija
27/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutuksen voi maksaa itse ja tienmaksut voi kerätä tienkäyttäjiltä, niinkuin tieosuyskunnat tekevätkin.

Ja poliisi voidaan korvata yksityisillä vartijaliikkeillä. Koko valtio voidaan lakkauttaa ja jokainen huolehtikoot itsestään. 

Hmm, tämä on Marxin oppikirjasta.

Marxin oppien mukaan pitäisi olla tuotantovälineiden yhteisomistus. Tuossa mallissa jokainen huolehtii itse itsestään. Kyseessä on enemmänkin anarkia. 

Vierailija
28/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkinen tarjoaa myös muun infran , yleensä vielä ilmaiseksi, yrityksille: tiet, tontit, sähköt

Terveydenhuollon ja koulutukseni lisäksi mm päivähuollon. 

Vierailija
29/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkälle oma palkkasi riittäisi jos ei olisi julkista sektoria? 

Vierailija
30/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi trolli mölisee, vaikka hallitus siirtää hyvinvointivaltion kuluja yksityisille yrityksille, eli tekee verojen maksamisen turhaksi?

Vierailija
31/31 |
18.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut kahdessa eri maassa missä julkinen sektori ei tee oikein mitään, aivan minimiin vedetty. Asun mieluummin hyvinvointivaltiossa. 

Niin, et osaa mitään mistä jolu maksaisi vapaaehtoisesti,. Julkinen sektori on sinulkr ainoa keino työllistyä.

Niin sinä et tunne minua etkä tiedä mitä teen työkseni, mutta sinulla on ajatus päässäsi minkä kuvittelevat olevan totuus. Sopii sinun ahtaaseen ajatusmaailmaasi  jossa koet jostain syystä tarpeelliseksi mollata tuntemattomia että saat buustattua heikkoa itsentuntoasi. 

Sen verran voin kuitenkin kertoa että olen elämässäni ollut 6 kuukautta julkisella sektorilla töissä, 30 vuotta yksityisellä. Kyllä jotenkin uskon että olen alallani ihan hyvä, kuitenkin työskennellyt neljässä eri maassa eli kyllä osaamisesta on haluttu maksaa.

Mutta elä sinä vain siellä fantasiamaailmassi jos se sinua helpottaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi