Mitä pitäisi tehdä kun on tottunut olemaan yksin?
Kommentit (30)
Eii voi syyttää muita. Pitää opetella sosiaalisia taitoja ja tavata ihmisiä jos haluaa muutoksen. Kaikki on itsestä kiinni.
Tee jotain erilaista mikä pelottaa ja poistut epämukavuusalueelta
Psyykkisesti terve aikuinen keksii tekemistä.
Ap on jälkeenjäänyt, lapsentasoinen. Kaikki muistavat sen ikävaiheen lapsuudestaan, kun puuttui tekemistä mutta mikään mitä vanhemmat ehdotti, ei kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten elämä "valuu ohi" jos on yksin?
Nytkin voisi olla ulkona, ihana ilma, mutta en minä yksin siellä mitään tee.
Just olin yksin pitkällä kävelyllä.
Tee jotain vapaaehtoistyötä. Niissä tapaa ihmisiä.
Jos mä olisin yksin ottaisin näitä hintahulluja äkkilähtöjä mitä sähköpostiin satelee. Parilla sadalla Kreetalle viikoksi ja sellaista. Äkkiä nyt vielä kun voi lentää. Totta puhuen mä viihtyisin varmaan aika hyvin yksin loppujen lopuksi. Ihan tyhmä juttu oli mennä naimisiin mutta silloin aikoinaan se tuntui lapsellisuuksissaan hyvältä idealta.
Vierailija kirjoitti:
Lähde reissuun. Niin minäkin tein. Tapasin mielenkiintoisia ihmisiä. Poljin norjasta suomeen sähköpyörällä. Monet tuli vaan juttelee että mistä tulen ja minne menen. Vuosikymmenen olin vaan yksin sitä ennen ja halusin tehdä jotain radikaaalia.
Olen lähdössä kohta kolmen kuukauden reissulle ja tiedän, että tulen tapaamaan hyvin mielenkiintoisia ihmisiä, vaikka vain sen hetken, tien päällä. Ja se riittää! Tulen takaisin varmasti viisaampana ihmisenä, jos ei muuta, niin itseni suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ota vaikka kissa ja ulkoiluta sitä.
Miten niin ota? Nehän maksaa jopa tonnin ketale...Pienenä poikana asuin maaseudulla, siellä niitä juoksenteli siellä täällä. Pitäisköhän käydä poimimassa pari ja laittaa Torille myyntiin?
Luonnossa ei ole yksin. Kirkossa on hyvä olla muiden joukossa.
Varmaan aika moni hakee nykyään netistä seuraa tai siellä kirjoittelevat toisilleen. Tunnistan kyllä tuon, ettei halua yksin tehdä asioita ja tulee vain masentuneeksi. Itsehän olin yksinäinen nuori/nuori aikuinen. Kävin elokuvissa yksin, ja Linnanmäellä yksin. Siellä sitten vain masentui entistä enemmän kun näki muut porukoissa ja kumppaniensa parissa iloisinan ja naureskellen.