Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pitäisi tehdä kun on tottunut olemaan yksin?

Vierailija
17.04.2026 |

Ettei elämä valu ohi.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin pitäisi tehdä?

No en nyt jaksanut selittää parhaiten kun kaikki poistuu täältä, mutta ei vaan viitsi esim. grillata tai mennä ulos vaan kävelemään yksin, oluen juontikin voisi olla mukavempaa seurassa, mutta olen vaan niin tottunut olemaan yksin etten "osaa" hakea seuraa. Tämä tuntuu niin normaalilta, mutta ehkä elämä voisi olla parempaa. Kenelle ihmiset niinkuin soittavat ja mistä hakevat seuraa? Tuntuu etten tiedä mikä on normaalia.

Varmaan aika moni hakee  nykyään netistä seuraa tai siellä kirjoittelevat toisilleen. Tunnistan kyllä tuon, ettei halua yksin tehdä asioita ja tulee vain masentuneeksi. Itsehän olin yksinäinen nuori/nuori aikuinen. Kävin elokuvissa yksin, ja Linnanmäellä yksin. Siellä sitten vain masentui entistä enemmän kun näki muut porukoissa ja kumppaniensa parissa iloisinan ja naureskellen. 

Vierailija
22/30 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eii voi syyttää muita. Pitää opetella sosiaalisia taitoja ja tavata ihmisiä jos haluaa muutoksen. Kaikki on itsestä kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain erilaista mikä pelottaa ja poistut epämukavuusalueelta

Vierailija
24/30 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyykkisesti terve aikuinen keksii tekemistä.

Ap on jälkeenjäänyt, lapsentasoinen. Kaikki muistavat sen ikävaiheen lapsuudestaan, kun puuttui tekemistä mutta mikään mitä vanhemmat ehdotti, ei kelvannut. 

Vierailija
25/30 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten elämä "valuu ohi" jos on yksin?

Nytkin voisi olla ulkona, ihana ilma, mutta en minä yksin siellä mitään tee.

Just olin yksin pitkällä kävelyllä. 

Vierailija
26/30 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee  jotain vapaaehtoistyötä. Niissä tapaa ihmisiä.

Vierailija
27/30 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin yksin ottaisin näitä hintahulluja äkkilähtöjä mitä sähköpostiin satelee. Parilla sadalla Kreetalle viikoksi ja sellaista. Äkkiä nyt vielä kun voi lentää. Totta puhuen mä viihtyisin varmaan aika hyvin yksin loppujen lopuksi. Ihan tyhmä juttu oli mennä naimisiin mutta silloin aikoinaan se tuntui lapsellisuuksissaan hyvältä idealta. 

Vierailija
28/30 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde reissuun. Niin minäkin tein. Tapasin mielenkiintoisia ihmisiä. Poljin norjasta suomeen sähköpyörällä. Monet tuli vaan juttelee että mistä tulen ja minne menen. Vuosikymmenen olin vaan yksin sitä ennen ja halusin tehdä jotain radikaaalia.

Olen lähdössä kohta kolmen kuukauden reissulle ja tiedän, että tulen tapaamaan hyvin mielenkiintoisia ihmisiä, vaikka vain sen hetken, tien päällä. Ja se riittää! Tulen takaisin varmasti viisaampana ihmisenä, jos ei muuta, niin itseni suhteen. 

Vierailija
29/30 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vaikka kissa ja ulkoiluta sitä.

Miten niin ota? Nehän maksaa jopa tonnin ketale...Pienenä poikana asuin maaseudulla, siellä niitä juoksenteli siellä täällä. Pitäisköhän käydä poimimassa pari ja laittaa Torille myyntiin?

Vierailija
30/30 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa ei ole yksin. Kirkossa on hyvä olla muiden joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme