Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veetä? Pankista tuli ilmotus, että Olen muka antanut pantin

Vierailija
09.05.2007 |

lainasta jonka mieheni on ottanut. Laina otettu jo ennen ku on menty naimisiin.

Onko se muka nyt kuinka paljon muhun liittyvä juttu? En todella ole ollut edes tietoinen asiasta silloin kun laina on otettu, jo muutamia vuosia sitten.

Ilmotus siis tuli, kun oli jäänyt 1 erä maksamatta. Mutta siis onko siinä nyt meen talot ja muut kiinni.

Mulla oo sillon ollu mitään omaisuuttakaan (paitsi rämä auto), kun laina on otettu. Ja kaikenlisäksi se on miehen yrityksen laina. Eikä mulla oo yritykseenkään osuutta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattais aina vaatia että pankki tekee pantit ja kiinnitykset siten että siinä mainitaan ko. velka jolle se tarvitaan. Voi siihen sitten tarvittaessa hyväksyä muita lainoja mukaan erikseen myöhemmin. Yleiskiinnitystä pankki käyttää ihan mihin velkaan tahansa kuten esim.puolison ottamiin lisälainoihin. 

Sama koskee takauksia, ei kannata tehdä yleistakausta joka kattaa nykyiset ja tulevat velat siinä voi tulla vahingossa vastuuta enemmän kuin kuvittelikaan.

Vierailija
2/23 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole voinut tietämättäsi olla pantin antaja eli takaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taitaa nyt olla niin, että miehesi on väärentänyt allekirjoituksesi takauspapereihin. Ota yhteys pankkiin ja tee rikosilmoitus.

Vierailija
4/23 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sunnuntaina sait tiedon??
Next....

Vierailija
5/23 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2007!!!!

Vierailija
6/23 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 12:15"]Kannattais aina vaatia että pankki tekee pantit ja kiinnitykset siten että siinä mainitaan ko. velka jolle se tarvitaan. Voi siihen sitten tarvittaessa hyväksyä muita lainoja mukaan erikseen myöhemmin. Yleiskiinnitystä pankki käyttää ihan mihin velkaan tahansa kuten esim.puolison ottamiin lisälainoihin. 

Sama koskee takauksia, ei kannata tehdä yleistakausta joka kattaa nykyiset ja tulevat velat siinä voi tulla vahingossa vastuuta enemmän kuin kuvittelikaan.
[/quote]

Näin. Eli teidän asunto on ilmeisesti vakuutena siinä yleispanttaussopimuksessa. Nyt vain maksamaan sitä rästierää, ettei mene asunto pakkohuutokauppaan.

Vierailija
7/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siitä mitään tajunnu.

Ku kerta ollan naimisissa nyt niin, jotenki mä olen muka antanut siihen pantin. Onko asia oikeesti näin?

Vierailija
8/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovi pankkiin aika ja käske niitten selittää asia juurta jaksain niin kauan että ymmärrät

Vierailija
9/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaan uudestaan ja kysy niin moneen kertaan että ymmärrät. Ja niitä vastauksia on usein vaikea ymmärtää, tiedän. Terminologiakin kun on aika vierasta. Jos ne sanoo, että olet antanut suostumuksen panttiin, niin kysyt vaan, että millä tavalla ja milloin. (Tule kertomaan se sitten meillekin!)

Vierailija
10/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskohan mies väärentänyt nimesi...

Vierailija
11/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai ne noin isolle lainalle vähän katsois, että rutiköyhä opiskelija ei voi mitään pantteja antaa.

Vierailija
12/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin luulisi että siinäkin tapauksessa olisit edes kuullut jotain siitä, että asunto on kiinnitetty lainan vakuudeksi.

Vierailija
13/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakennettiin vasta noin vuosi sitten ja laina on otettu noin 6 vuotta sitten.

Vierailija
14/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pantista. Lähe siitä sitten selvittämään tuota juttua.

Vierailija
15/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sun mies nyt osais jotain selittää.

Vierailija
16/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olette allekirjoittaneet asuntolainaa otettaessa yleispanttauksen, jonka perusteella asunto on kaikkien lainojenne panttina.

Vierailija
17/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei mitään ihmeellistä.

Vierailija
18/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulis pantatuks talolla, josta siis on vielä lainaaki maksamatta? Miten firman lainat siihen vois kuulua? Talo ei oo firman nimissä ainakaan.

Kyllä mä tosta ukolta kyselin, mut ei sillä ollu siihen mitään selitystä. Oli vaan ihmeissään ja käski mun soittaa pankkiin. Mut sehän ei mulle sit mitään oikeen selvittäny.

Voikohan tää olla joku pankin virhe?

Vierailija
19/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiminimen haltijahan vastaa koko omaisuudellaan toiminimen veloista.

Vierailija
20/23 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos niitä lainoja ei makseta, niin niitä karhutaan mieheltä, ja jos teillä on talonne yleispanttina, niin se on miehen omaisuutta, jota vastaan voidaan vaatia rahaa firman lainan maksuun. Koskee siis myös sinua, sillä omistatte talon yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi