Mitä pienemmillä paikkakunnilla asuvat tekevät viikonloppuisin?
Asun Helsingissä ja tapana on mennä ystävien kanssa lauantaisin johonkin kulttuuririentoon ja sunnuntaisin testaamme jonkin uuden (tai ainakin meille uuden) ravintolan, usein sellasen, jota hesarissa on kehuttu. Mietin millaista on pienemmällä paikkakunnalla, jossa on ehkä maksimissaan 20 ravintolaa eikä kulttuuriakaan ole joka viikonlopulle. Mitä oikein teette viikonloppuisin?
Kommentit (32)
Minä harrastan neulomista, mies pelaa tietokoneella. Kuunnellaan äänikirjoja samalla. Ei välitetä teatterista tai kulttuuririennoista. Tehdään hyvää ruokaa itse, usein lähitilan ylämäänkarjasta tai isän metsästämästä hirvestä tai miehen pyytämästä kalasta. Näin me kaksi maalaistolloa.
Omassa pikkukaupungissani (Porvoo) on todella hyviä ravintoloita, hyviä liikuntamahdollisuuksia, luontoa, kulttuuria. Tänään olen menossa keikalle kuuntelemaan punkia. Huomenna meren äärelle grillaamaan. Porvoo on vuoden matkailukaupunki ja kauneimpia kaupunkeja Suomessa. Helsingissä käyminen lähinnä vtuttaa.
Puutarhatöitä( mielelläni) jos on,koiran ja mieheni kanssa teemme pitempiä kävelylenkkejä luonnossa,löhöilyä,youtubesta katsotaan tiettyjä tubettajia,vähän tv-ohjelmiakin,silloin tällöin käydään jossakin isommassa kaupungissa kuten Turussa ostoksilla ja nauttimassa kaupunkitunnelmasta.
Museot,ooppera,,baletti,taidenäyttelyt eivät kiinnosta meitä kuin satunnaisesti,joten niitä emme kaipaa asuinpaikkakunnallamme.
Ravintolassa käymme syömässä ehkä kerran kuussa,useammin ei tee mieli käydäkään.
Ehkä sitä on sen verran erakkoluonteinen ja introvertti ,että luonto,oma perhe ja koti riittävät vallan hyvin.
Ap, hirveää. Etkö ollenkaan rauhoitu perheen kanssa? Mitä pakenet?
Mitä viikon muinakin päivinä. Selaan nettiä ja tv-kanavia, luen kirjoja ja lehtiä, kuuntelen musiikkia, syön ja nukun, istun ja ihmettelen, käyn pyörällä kaupassa. Ravintolassa en ole käynyt koskaan, enkä käy. Kulttuuria löytyy tarpeeksi omista kirja, lehti ja levyvalikoimista. Jos ei omat tunnu riittävän, netistä löytyy kulttuuria loputtomasti kaikilta aloilta.
Istun tässä koneella niin kuin arkisinkin.
Kaikenlaisen mukavan puuhastelun (pihatyöt, retkeily, hiihto...) lisäksi käyn usein sunnuntaina kirkossa tankkaamassa evästä arkeen.
Asumme myös Helsingissä, mutta omakotitalossa, jossa iso tontti. Viikonloppuna tehdään pihatöitä, lämmitetään saunaa, grillataan pihalla. Tässä iässä bilettämiset jääneet vähemmälle.
Myö nusshitaan ja siihen ei taho viikonlophu etes riithää.
Vierailija kirjoitti:
Omassa pikkukaupungissani (Porvoo) on todella hyviä ravintoloita, hyviä liikuntamahdollisuuksia, luontoa, kulttuuria. Tänään olen menossa keikalle kuuntelemaan punkia. Huomenna meren äärelle grillaamaan. Porvoo on vuoden matkailukaupunki ja kauneimpia kaupunkeja Suomessa. Helsingissä käyminen lähinnä vtuttaa.
Mikäs Helsingissä? Porvoossa on ehkä laadultaan paras ravintolatarjonta kaupungin kokoon suhteutettuna ja on todella kiva kesäkaupunki. Mietin kakkosasunnon ostoa Porvoosta, mutta vakituisena kotina aika kävisi varmaan pitkäksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs Helsingissä? Porvoossa on ehkä laadultaan paras ravintolatarjonta kaupungin kokoon suhteutettuna ja on todella kiva kesäkaupunki. Mietin kakkosasunnon ostoa Porvoosta, mutta vakituisena kotina aika kävisi varmaan pitkäksi.
Ap
Eihän Helsingissä oikein ole mitään. Ei siellä kauaa viihdy. Eri
Ihan sama onko pieni vai iso paikkakunta. Viihdyn kotona joka tapauksessa.
Jotenkin tuli aloituksesta muutenkin provofiilis. Oli AP hyvä yritys, mutta liian läpinäkyvä...