Hallitus leikkaa, kuntouttava työ loppuu.
https://yle.fi/a/74-20221045?origin=rss
Kuntouttava orjatyö olikin ihan pa--ka idea alunperin joka ei kuntouta ketään. Eikä hyödytä saamaan palkkatyötä.
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa sivistyskeskuksen johtajat on joka tauolla tunnin, myös kahvitauolla.
Siis opettajien esimiehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa sivistyskeskuksen johtajat on joka tauolla tunnin, myös kahvitauolla.
Siis opettajien esimiehet.
Onneksi kukaan ei arvaile täällä kenenkääm kotikaupunkia 🤣🤣🤣🤣🤣.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät uuniin niin päästään heikosta aineksesta eroon ja valtion talous saadaan kuntoon
Kuuluuko persunraato jätemyllyyn vai ongelmajätteisiin?
Persun vatutuskäyrän puoliintumisaika on 70 vuotta ja kroppaan ei uskalla kukaan koskea, kun ei ole koronarokotettukaan, vaan täynnä hopeavettä, sieltä uusi pandemia putkahtaa ja hallitusparka saa uuden tekosyyn selitellä epäonnistumisiaan...
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilut olisi pitänyt lopettaa. Ne ovat puhdasta orjuutta ja ilmaista työvoimaa ahneistolle.
Kävis sekin JOS 9 e lisäksi (joka sekin meinattiin poistaa!) sais sen lisän ansiosidonnaiseen, minkä ennen sai.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät uuniin niin päästään heikosta aineksesta eroon ja valtion talous saadaan kuntoon
Tuollainen julma ja sadistinen fantasiointi on varmaan sinun mielestäsi osoitus jostain "paremmasta aineksesta"?
Meidän kaupungissa moni Prismassa töissä oleva keski-ikäinen asuu vuokralla. Osa-aikatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa moni Prismassa töissä oleva keski-ikäinen asuu vuokralla. Osa-aikatyötä.
Onneksi täällä ei kukaan arvaile toisten anonyymien kotikaupunkia. 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta vakituisena Prismassa ja joutunut asumaan vuokralla koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vastedes puuhapajoilla käydään vapaaehtoisesti ja samalla työkyvytönkin hakee neljää paikkaa ja maksaa työkeskuksen ruokailun itse? Rinnastuu siis vapaaehtoistoimintaan joka on usein virkailijoiden toimesta tulkittu kokopäivätyön ja työttömyysturvan esteeksi.
Kuntouttava työtoimintakin on koko ajan ollut vapaaehtoista lain mukaan. Pitkään on kuitenkin yritetty esittää sen olevan pakollista jotta työttömät suostuisivat siihen ja jotta kunta siten saisi säästöjä työmarkkinatuen maksuosuuksista.
Kyllä se on pakottamista kun uhataan viedä toimeentulo, eli karenssi päälle jos et mee...mitä muuta se on? Näin tehtiin Valkeakoskella vuosikaudet...
Niin ihmisiä on huijattu sinne, kun eivät ole tienneet että karenssiuhkaus ei ole laillinen.
Mitenhän se on riemua yhteiskunnan toimivuudesta niillä nuorilla, jotka palkataan sinne ekaan työpaikkaansa Marttisen seteleillä ja sitten kun kengänkuva ahteriin puolen vuoden jälkeen tulee, niin joutuvat odottelemaan seuraavaa kela-tiliään 2 kk, kun muutaman euron lomaraha tulee seuraavassa kuussa sotkemaan, eikä tukea silloin tipu?
-winner-
Itse ajattelen, että nämä ovat vähän sama asia kuin julkisen sektorin työntekijät, joita taas on muuten Suomessa muutenkin virallisesti sen 700 000–860 000 henkilöä, ja kyllähän se kuntouttavakin työtoiminta myös hyvää tekee monille ihmisille - parempaa kuin jouten olo ja saa vielä vähän rahaakin. Nykyajan vastike säälihommille, joita ennen wanhaan oli joka kylässä vajaakuntoisille.
Rakkausvirasto otti meidän kaupungissa vakituiseksi johtajan serkun. Työt suhteilla pitäisi kieltää valtiolla.
Vierailija kirjoitti:
"Kuntouttavan työtoiminnan ongelma on se, että porukka viihtyy siellä vähän liiankin hyvin eikä jatka ensisijaisiin palveluihin kuten työkokeiluun."
Ex-työministeri Jari Lindström
Jos työpaikkoja ei ole muutenkaan, miksi työkokeilijoita otettaisiin sen enempää? Ai niin, ei tarvitse palkata tai edes järjestää työterveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin että kuntoutuvassa vain askarrellaan, neuvotaan, luetaan ja pelataan lautapelejä. Kuvitella että pakottavat aikuiset ihmiset tuollaisiin pikkulasten puuhiin. Eli ihan hyvä että tuollainen toiminta loppuu ja tulee päätökseensä sillä kukaan järkevä ei tuollaiseen puuhasteluun suostu eikä lähde.
Osassa paikoista kyllä, mutta monissa on tehty ihan oikeaa työtä, vaikka se ei ole laillista.
Tämä kaikki on syy siihen, että en 63-vuotiaana pari vuotta sitten työttömäksi jääneenä ole ilmoittautunut työkkäriin.
En vain kerta kaikkiaan kykene tuollaiseen nöyryytysmankeliin pitkän ja vaativan työuran jälkeen. Olen itsekseni hakenut töitä, mutta kyllähän se on käynyt selväksi, että tämä oli tässä. (Tosin en ole kenellekään selitysvelvollinen työnhaustani, kun en tukia nostele.)
On kyllä aika lopettaa työttömyyden varjolla aikuisten ihmisten nöyryyttäminen!
Moni ei kestä. En kestänyt minäkään ja nyt sairauslomalla. Toivottavasti ei mennyt työkyky pysyvästi.
Olen 63,5 v nainen, juuri jäänyt työttömäksi. Nyt tuli työkkäristä toinen rutiinisoitto, ja heti alkoi painostus: älytöntä kurssitarjontaa, tai jos en suostu siinä puhelun aikana, niin työnhakukoulutukseen sitten.
Kun olin aiemmin, elämäni ensimmäisen kerran työttömänä, niin uskomatonta kyykytystä oli koko ajan TE-toimiston taholta. Lopulta sain yllättäen puhelun, että pitää mennä kuntouttavaan työtoimintaan. Aivan puskista tuli se puhelu - olin vain kerran käynyt TE-keskuksessa, silloin kun ilmoittauduin työttömäksi. Siltä istumalta sanoin, että: Nyt riittää teidän nöyryytykset. Irtisanon asiakkuuteni! Siihen loppui korvausten maksu. Ihmettelen kun eivät edes vaatineet sähköistä vahvistusta minulta, että lopetan asioinnin heidän kanssaan. Pääasia oli että pääsin eroon kiusaamisesta.
Tällä kertaa olen päättänyt, että yritän sietää heidän touhua eläkeikääni asti. Ellei tapahdu mitään yllättävää käännettä.
Voimia teille kahdelle kommentoineelle, ja nautitaan keväästä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kuntouttavan työtoiminnan ongelma on se, että porukka viihtyy siellä vähän liiankin hyvin eikä jatka ensisijaisiin palveluihin kuten työkokeiluun."
Ex-työministeri Jari LindströmJos työpaikkoja ei ole muutenkaan, miksi työkokeilijoita otettaisiin sen enempää? Ai niin, ei tarvitse palkata tai edes järjestää työterveyttä.
Jos työntekijän saa 9 eurolla päivässä niin avointen työpaikkojen määrä satakertaistuu nykyisestä. Silloin melkein kenen tahansa kannattaa ottaa työntekijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Askartelu ja näpertely pitäis kuulua pelkästään vain lapsille, näin aikuiselle sellainen korttien liimailu ja virkkaaminen on noloa ja nöyryyttävää.
Ja pelkkä ajan tuhlausta
Kotona et saa opiskella. Et saa harrastaa mitään, josta voisi tulla tuloa. Et saa edes tehdä vapaaehtoistyötä.
Sitten pakotetaan pajalle askartelemaan. Jumankauta, miten typerää.
Näköjään Suomella on tuohon pelleilyyn ollut varaa?
Vierailija kirjoitti:
Työkkärin puuhapajoilla on pelkkiä alkoholisteja.
Ne alkoholistit on kyllä ihan töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin että kuntoutuvassa vain askarrellaan, neuvotaan, luetaan ja pelataan lautapelejä. Kuvitella että pakottavat aikuiset ihmiset tuollaisiin pikkulasten puuhiin. Eli ihan hyvä että tuollainen toiminta loppuu ja tulee päätökseensä sillä kukaan järkevä ei tuollaiseen puuhasteluun suostu eikä lähde.
Osassa paikoista kyllä, mutta monissa on tehty ihan oikeaa työtä, vaikka se ei ole laillista.
Tämä kaikki on syy siihen, että en 63-vuotiaana pari vuotta sitten työttömäksi jääneenä ole ilmoittautunut työkkäriin.
En vain kerta kaikkiaan kykene tuollaiseen nöyryytysmankeliin pitkän ja vaativan työuran jälkeen. Olen itsekseni hakenut töitä, mutta kyllähän se on käynyt selväksi, että tämä oli tässä. (Tosin en ole kenellekään selitysvelvollinen työnhaustani, kun en tukia nostele.)
On kyllä aika lopettaa työttömyyden varjolla aikuisten ihmisten nöyryyttäminen!
Moni ei kestä. En kestänyt minäkään ja nyt sairauslomalla. Toivottavasti ei mennyt työkyky pysyvästi.
Olen 63,5 v nainen, juuri jäänyt työttömäksi. Nyt tuli työkkäristä toinen rutiinisoitto, ja heti alkoi painostus: älytöntä kurssitarjontaa, tai jos en suostu siinä puhelun aikana, niin työnhakukoulutukseen sitten.
Kun olin aiemmin, elämäni ensimmäisen kerran työttömänä, niin uskomatonta kyykytystä oli koko ajan TE-toimiston taholta. Lopulta sain yllättäen puhelun, että pitää mennä kuntouttavaan työtoimintaan. Aivan puskista tuli se puhelu - olin vain kerran käynyt TE-keskuksessa, silloin kun ilmoittauduin työttömäksi. Siltä istumalta sanoin, että: Nyt riittää teidän nöyryytykset. Irtisanon asiakkuuteni! Siihen loppui korvausten maksu. Ihmettelen kun eivät edes vaatineet sähköistä vahvistusta minulta, että lopetan asioinnin heidän kanssaan. Pääasia oli että pääsin eroon kiusaamisesta.
Tällä kertaa olen päättänyt, että yritän sietää heidän touhua eläkeikääni asti. Ellei tapahdu mitään yllättävää käännettä.
Voimia teille kahdelle kommentoineelle, ja nautitaan keväästä!
Mulla oli sama (olin 63v), halusivat johonkin kurssitoimintaan kunnes huomasivat että sainkin ansiosidonnaista niin peruivat kurssitoiminnan.
Meidän kaupungissa, kun rakennettiin uutta ammattikorkeakoulua niin rakennusmiehet säilytti vesisateessa seiniin tulevia villoja ja lautoja.
Onneksi täällä ei kukaan arvaile kenenkään kotikaupunkia.
Home AMK
Vierailija kirjoitti:
Meidän kaupungissa, kun rakennettiin uutta ammattikorkeakoulua niin rakennusmiehet säilytti vesisateessa seiniin tulevia villoja ja lautoja.
Onneksi täällä ei kukaan arvaile kenenkään kotikaupunkia.
Home AMK
Saavat sitten taas töitä, kun purkavat niitä homeisia seiniä, mitkä itse tekivät. 🤣🤣🤣🤣🤣
Mikähän kaupunki?