Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhukset,miltä se tuntuu teistä että nuoriso pakenee Suomesta ulkomaille

Vierailija
17.04.2026 |

Kiihtyvään tahtiin. Kuvaavaa että maastamuutolukuja ei enää julkisteta.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko Eurooppa on samassa tilanteessa, joten niiden nuorten pitää kirmata hieman kauemmas. En heti keksi että minne.

Vierailija
62/65 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään lähtijää.

Kaikki tietämäni nuoret ovat saaneet töitä, jos nyt ihan heti niin kohta.

Mutta kait se riippuu itse kunkin piireistä.

Töitä mistä ja missä?

Meidän ystäväpiirissä aika 50/50 ne jotka ovat lähteneet ulkomaille. He ovat yleensä alun alkaenkin opiskelleet maailmalla ja työllistyneet heti. Hollantiin, Belgiaan, Ruotsiin, Ranskaan ja Portugaliin. Yksi Uuteen-Seelantiin.

Omat lapset ovat toistaiseksi Suomessa kun kaikilla on hyväpalkkaiset työt täällä, kuopuskin (24v) vaihtoi työtä parempaan pari viikkoa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä että lähtevät. Itse olin niin saamaton nuorena, etten saanut aikaiseksi muuttaa pois tästä maasta. 

Vierailija
64/65 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väestön vaihto on siis käynnissä, kun suomalaiset pakeneva ulkomaille ja Suomi täytetään kehitysmaalaisilla. Kyllä se tosiaan jo näkyy katukuvassa ja se on kamalaa. Ketkä ne ulkkarit täällä elättää?

Ei ole olemassa asiaa, jota persu ei kääntäisi mmuuttajien viaksi. 

Todellisuus saa persun panikoimaan: hallitus on kurjistanut Suomen talouden pakkaselle, eikä nuorille ole töitä. 

Lisäksi sisäsiittoinen fasseilu etoo suurinta osaa nuorista. Persut ovat pilanneet Suomen nuorilta ja syntipukki on oman peilikuvan sijaan (ylläri pylläri) mmuuttajat. 

P.S. Onnea vaaleihin, suomalaiset vihaavat teitä. 

Mitä siellä keuhkoot. En ole persu, mutta minulla on silmät päässä. Suomalaiset muuttavat täältä pois ja tänne muuttaa kohtuuttomat määrät kehitysmaalaisia, josta loogisesti pääteltynä seuraa että väestö Suomessa vaihtuu muun maalaisiksi, kun heidän prosentti osuus väestömäärästä nousee. Mikä tässä yhtälössä on liian vaikeaa tajuta? Tai miksi se menee ihon alle, jos joku on tämän asian päätellyt ja kertoo siitä mielipiteensä?

Maailman sivun ovat ihmiset muuttaneet paikasta toiseen ja Suomen vauraus ja osaaminen on tullut ulkomailta ja yrityssuvut Herlinit, Starckit, Fazerit, Nokian suku jne. Olihan ennen Viipuri Eroopan metropol, joka vilisi eri kansalaisuuksia. 

Ja olen reilusti yli 70v ja vasta viime vuosina olen kuullt jostakin Suomen väestön vaihdosta, vaikka Suomeen tulee ennätys vähän ulkomaalaisia. Mikä niissä on niin pelottavaa?

Avaa silmäsi. Tämän kaltaista miuttoliikennettä ei maailman historiassa ole ennen nähty, miten toisiin maihin mennään eläteiksi, ei suinkaan töitä tekemään ja itseänsä elättämään tai menestyviä firmoja pystyyn pistämään, kuten ennen. 

Vierailija
65/65 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lähti ja kerroin terveisiksi perään jottei kannata palata, parempi hänen on siellä kuin täällä. Mielelläni näen jos käy edes kesäisin kääntymässä muttei Suomessa ole tulevaisuutta ainakaan jos se on nyky-poliitikoista kiinni. Parempi kun pysyy poissa ja rakentaa paremman elämän maassa jossa on järki päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme