Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajatuksia herättää se, että Suomen talous on kuralla mutta pörssi on huippulukemissa?

Vierailija
17.04.2026 |

Tuntuu kummalta elää kuin jossain  rinnakkaistodellisuudessa. Ihmiset valittaa tukien leikkaamista, työttömyyttä, köyhyyttä.

Itse kun katson osakesalkkuani, niin se vain paisuu vaikken tee mitään. 

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jenkkipörsseistä siivoaa superseitsikon pois, niin näyttää erilaiselta.

Itse asiassa näin ei ole. Yksikään seitsikon osakkeista ei ole tällä hetkellä ATH, joten loput 493 on vihdoinkin alkaneet kantamaan oman painonsa.

Vierailija
22/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että Suomi Oy köhii johtuu järjettömästä kuolleesta painosta jota pitää raahata lastissa, puhun tietenkin vapaamatkustajista ja ulkomaisista loisista.

Ja mitä ehdotat ratkaisuksi?

Ratkaisu tulee EU:lta kohtapuoliin, Suomi on jo tarkkailussa järjettömän velan takia.

Kohta on loisijoilla ikävä OrpoPurraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän meidän suurilla yrityksillä menee. Ongelma onkin liian kallis julkinen sektori ja kaiken maailman hölynpöly-yhdistykset ja muut suojatyöpaikat.

Tottakai suurilla yrityksillä menee hyvin, kun hallitus pumppaa niille rahaa. Ilman valtion apua ei sitten menisikään, koska kansalaisilla ei ole varaa ostaa mitään.

Julkinen sektori on sitten se niin sanottu yhteiskunta: opettajat, hoitajat, poliisit, pelastajat, sosiaalityöntekijät ja muut suojatyöpaikat, ja hölynpöly-yhdistykset huolehtivat niistä joihin julkisella ei ole resursseja. Mutta äärioikeiston versiossa kommunismista valtion tehtävä ei ole huolehtia kansalaisista vaan suuryrityksistä.

Suuret yritykset toimii maailmanmarkkinoilla

Vierailija
24/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei talous kuralla ole, kuin vasemmiston mielestä. 

Vierailija
25/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että Suomi Oy köhii johtuu järjettömästä kuolleesta painosta jota pitää raahata lastissa, puhun tietenkin vapaamatkustajista ja ulkomaisista loisista.

Ja mitä ehdotat ratkaisuksi?

Ratkaisu tulee EU:lta kohtapuoliin, Suomi on jo tarkkailussa järjettömän velan takia.

Kohta on loisijoilla ikävä OrpoPurraa.

Voipi olla. IMF Salkkumiehet tulee, ja määrää säännöt. Toivottavasti tulee.

Vierailija
26/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestö vanhenee, kiinteistöjen arvot laskevat koska ei ole nuoria ostajia kaikille kuolleilta vapautuville asunnoille. Johonkin rahat pitää sijoittaa, eikä kiinteistösijoittaminen enää siis ole mikään hyvä bisnes. Niinpä irtorahat menevät pörsseihin. En itsekään keksi nyt parempaakaan sijoituskohdetta.

Vierailija
27/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jenkkipörsseistä siivoaa superseitsikon pois, niin näyttää erilaiselta.

Itse asiassa näin ei ole. Yksikään seitsikon osakkeista ei ole tällä hetkellä ATH, joten loput 493 on vihdoinkin alkaneet kantamaan oman painonsa.

No ei ATH, mutta painoarvo on liian iso

Vierailija
28/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset isot pörssiyhtiöt tekee bisnestä muuallakin kuin suomessa. Monelle yritykselle myynti kotimaassa on merkityksettömän pieni osa kokonaisuutta.

Vierailija
29/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väestö vanhenee, kiinteistöjen arvot laskevat koska ei ole nuoria ostajia kaikille kuolleilta vapautuville asunnoille. Johonkin rahat pitää sijoittaa, eikä kiinteistösijoittaminen enää siis ole mikään hyvä bisnes. Niinpä irtorahat menevät pörsseihin. En itsekään keksi nyt parempaakaan sijoituskohdetta.

Suomen väkiluku kasvaa koko ajan. Väestö vähenee vain alueellisesti. Kasvukeskuksissa asuntojen tarve pysyy.

Vierailija
30/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssistä sanotaan, että se on aina 3-9 kuukautta taloutta edellä, koska se hinnoittelee tulevaisuutta, ei nykyistä tilannetta, joten se että pörssi on nyt huippulukemissa voi tarkoittaa sitä, että talous tulee elpymään.

Vierailija
31/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.

Ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.

Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.

Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.

Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.

Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.

Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.

Lähes kaikki valtion tuottava omaisuus on myyty yksityisille.

Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.

jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.

Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.

Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille. 

Vierailija
32/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Olen tyytyväinen kun osinkoja tilitetään nyt miltei päivittäin.

Vierailija
33/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinhän meidän suurilla yrityksillä menee. Ongelma onkin liian kallis julkinen sektori ja kaiken maailman hölynpöly-yhdistykset ja muut suojatyöpaikat.

Tottakai suurilla yrityksillä menee hyvin, kun hallitus pumppaa niille rahaa. Ilman valtion apua ei sitten menisikään, koska kansalaisilla ei ole varaa ostaa mitään.

Julkinen sektori on sitten se niin sanottu yhteiskunta: opettajat, hoitajat, poliisit, pelastajat, sosiaalityöntekijät ja muut suojatyöpaikat, ja hölynpöly-yhdistykset huolehtivat niistä joihin julkisella ei ole resursseja. Mutta äärioikeiston versiossa kommunismista valtion tehtävä ei ole huolehtia kansalaisista vaan suuryrityksistä.

Mitä rahaa hallitus yrityksille pumppaa? Kyllä valtion menot ovat jotain ihan muuta. Yritykset tuottavat valtiolle tuloa.

Vierailija
34/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rahaa hallitus yrityksille pumppaa? Kyllä valtion menot ovat jotain ihan muuta. Yritykset tuottavat valtiolle tuloa.

Tuohan nyt on vain tuollainen löysä vasemmistolainen heitto, jolla ei ole tarkoituskaan olla mitään yhteyttä todellisuuteen.

Vierailija
35/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa sama tilanne, mutta Trumpin hallinto sanoo vain, että katsokaa pörssikursseja. Kun välitetään vain rikkaista.

Köyhänä minäkin aloitin työuran ja nyt varakkaana kun olen tehnyt oikeista valintoja. Mitä toisia kadehtimaan. 

Vierailija
36/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssissä on hienoista kuplaa, kaikki teknot on arvostettu siten että jokainen niistä yksin voittaa tekoälykisan.

Vierailija
37/37 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kekkonen oli oikeassa että kokoomusta ei saa koskaan päättämään yhteisistä asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi