Mieleenpainuvin auto jonka olet nähnyt?
Minulla yksi musta Mersu. Ei itse auton takia, vaan siellä kuski ja apukuski suutelivat eikä huomanneet liikennevalojen vaihtumista ja torvet soi
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tänään näin Jensen Interceptor III
Miksi ne antoi talonmiehen toimia muotoilijana? Sitä olen aina ihmetellyt.
Lapsena jossain markkinoilla nähty Ritari Ässän KITT. Ei toki ollut aito sarjassa nähty auto, vaan joku esittelyauto. "Puhui" kuitenkin eli toisteli jotain nauhoitusta.
kaikki bmw:t
kuski pitää näkyvyydestä huolen. valot vilkkuu, töötti soi ja keskisormi heiluu niin että meinaa kuskin lippis pudota.
Aikanaan omistamani Saab, jonka takapenkillä panin parikymppistä varattua työkaveriani kerran jos toisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Skoda 440
Tuo Skodan "irvistys" jakoi mielipiteitä siihen aikaan. Äiti ei tykännyt, minä tykkäsin.
Sinivalkoinen Saab 99 vilkut katolla 80km/ja rajoitus alueella. Pysäytti ja vilkaisin nopeusmittaria, mittari näytti 160 km/h. Onneksi todellinen nopeus vaan 154km/h. Siihen aikaan kortti lähti jos tuplaylitys, mutta tulikin "vaan sakko"
Jollain oli aikoinaan kuplavolkkari joka oli maalattu leppäkertuksi, ei ole mitään yhtä hienoa tullut sen jälkeen vastaan.
Keltainen hippipaku johon oli maalattu kukkia ja jota ajoi isohko vanha mies sonnustautuneena havaijipaitaan ja kalastajanhattuun.
Renault 8, mutta myös Lamborghini Diablo ja AC Cobra.
N60
Nissan Sunny vm. 1986-89 näkyi liikenteessä tänään. Aikoinaan jokapäiväisen arkinen näky, mutta nykyään harvinainen, joten erottuu ja jää mieleen :)
Harmaa Toyota Corolla sedan vm. 1999 pyörät kohti taivasta. Oma autoni sen jälkeen kun konttasin ikkunan kautta ulos. Ajoin hiljaisessa vauhdissa hemmetin väsyneenä ojaan ja sinnehän se kellahti ja meni lunastukseen.
Suomessa rakenneltu 30-lukuinen avomallin Rolls Royce (Phantom?) jossa oli 27-lirainen Rolls Royce Meteor V12 panssarivaunun moottori. Oli kokoa näköä ja etenkin ääntä varsin riittävästi.
70-luvun avo chevrolet joka oli entislity kuin se olisi vasta tehtaalta lähtenyt. Auto on isompi kuin mikään nykyään Euroopassa valmistettava sedani.
Veljekset Keskisen pihalla järjestetyn autonäyttelyn sato. Erityisesti jäi mieleen Death Fish-niminen jenkki-V8 joka oltiin ilmeisesti entisöity tulipalosta pelastetusta rangasta. Rouhean näköinen peli.
Nuorena pääsin sellaisen Bondtyyppisellä Porssella hieman ajamaan (keltaisella) ja Rolls Roycen kyydissä olen istunut. Siitäkin on jo aikaa.
Kallios ku joskus oltii duunis nii siel oli McLaren parkis. Maksaa varmaa pari miljoonaa.
Ei Mieleen mahdu kuin joku leikkiauto ja pienimunaisen Asko Vileniuksen vehje.