Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnteko. Kivaa vai kettumaista?

Vierailija
16.04.2026 |

Kuinka moni nauttii työstään? Onko töihin lähtö mukavaa?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neutraalia. Ei erityisen kivaa, ei ikävääkään. En haluaisi esim. vaihtaa pienemmälle perustulolle, mieluummin teen sitä työtä ja saan enemmän rahaa, ja voin nauttia enemmän vapaa-ajallani. Mulle siis ne ajatukset AI bro tyyppien utopiasta jossa kaikki saa perustuloa eikä kukaan tee työtä, on lähinnä ankeita ajatuksia uudesta kommunismista, jossa "isoveli" päättää mitä ihminen tarvitsee ja määrää elintason.

Vierailija
22/27 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin mukavassa työpaikassa; yliopiston hallintovirastossa päättämässä loppuvuodesta opintotukien takaisinperinnästä. Kukaan ei neuvonut minua ja tein siis parille opiskelijalle päätöksen, että unohda koko juttu. Heiltä sain joulukortin.

... niin ja totta kai ne perusfraasit tuli päätöksiin, mutta itse sain kirjoittaa perustelut.

- mummo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Tottakai ärsyttää jos on liikaa töitä. Nautin kyllä yövuoroista kun on hiljaista. Popparit mikroon,limua ja hyvä leffa pyörimään ja palkka juoksee samalla.

Vierailija
24/27 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työni oli toisaalta jokseenkin puuduttavaa, mutta siihen tuli monesti odottamattomia haasteita. Niitä ratkoessani olin todella innostunut, ja tiesin tekeväni työtä, jolla tosiaan oli merkitystä. Työkavereista tuli tosi tärkeitä, ihan paras työpaikka pitkälti heidän ansiostaan. Kivaa oli, mutta en enää lähtisi, hyvin mielin siirryn eläkkeelle. 

Vierailija
25/27 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän työstäni todella paljon, vaikka se onkin raskasta ja huonosti palkattua.

Sama. 

En muista tästä viimeisen kolmen vuoden aikana yhtäkään aamua, ettei olisi huvittanut lähteä töihin. Edellisessä paikassa niitä aamuja oli, vaikka työ oli kevyempää. Tein toimistosiivousta, nyt porraskohteita ja ihan pari kivaa toimistoa. 

Työ on vapaata eikä mulla ole työkavereita "sotkemassa" omaa systeemiäni. Kohteet on vakituisia, joten tiedän ihan tarkalleen mitä olen edelliskerralla tehnyt ja mitä pitää seuraavaksi tapahtua. Tapaan myös paljon ihmisiä, mikä on kivaa. Asukkaat ovat jo tuttuja, ja minä heille.

Ja toisaalta "urani" alussa olen tehnyt ihan minimillä töitä epämääräisissä firmoissa, kun nyt saan jo melkein 15 euroa tunnilta todella toimivassa paikassa.

Vierailija
26/27 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat erilaisia. Osa fyysisiä, osa byrokratiaa ja joku ihan muuta.

Vierailija
27/27 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on sitä mukavampaa mitä helpompaa ja kevyempää se on suhteessa siitä saatavaan korvaukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi