Joko olet varannut ulkomaanmatkan, lennot kallistuvat
Varmaan eka kommentti on, että hyvä kun loppuu turha lentely. Mutta eihän se mihinkään lopu. Lähden toukokuussa Espanjan saarelle, vähän ylimääräistä piti maksaa jo suorista lennoista.
Kommentit (46)
Luuseripersut lentelee huvikseen, ja tuhoaa ilmastoa
Ihanaa, kun on matka varattu, mitä odottaa ja fiilistellä ja lukea retkistä. Arki tuntuu kevyemmältä. Jatkossa ehkä harvemmin tulee reissattua lentäen.
Vierailija kirjoitti:
KUKA MUKA LENTÄÄ VIELÄ
Onko joku oikeasti niin paviaani, että lentää huvikseen.
Toivottavasti öljynhinta nousee avaruuteen asti
Kaikki.
Mun mielestä se 2 viikon loma eioo sen matkustamisen vaivan arvosta. Ensin 2 tuntii kentälle. Sitten 6 tuntii lentokoneessa ja perillä vielä 2 tuntii bussissa. Ja sama takasin. Enää ei onneksi tarvii matkustaa ulkomaille. Kotimaan matkailusta kyllä tykkään.
Syksyllä lähden reissuun. Tammikuussa olin viimeksi lämpimässä.
Vierailija kirjoitti:
Luuseripersut lentelee huvikseen, ja tuhoaa ilmastoa
Vihreäthän ne tietty reissaa pyöräillen ulkomaille, tai häiritsevät lentomatkustamista koneessa seisten.
Kyllä setämiehen lompakko kestää vaikka hinnat nousee.
Pattayalle varattuna 2x menopaluu tälle vuodelle vielä.
T. DI
Toukokuulle on lento valmiina kauko-itään. Elokuussa etelä-eurooppaan, mutta lentoa ei vielä ole.
Paras paikka asua on tämä Suomen maa tällaiselle ihmiselle, joka tykkää viileästä ilmastosta. Pahinta olisi, jos elämä olisi hyvää vain niinä muutamana viikkona jossain aurinkorannoilla.
Kyllä lennot varattu Vietnam ja Thaimaahan. Ekaks Vietnamiin, ei pääse suoralla lennolla. Maksoi pari tonnia lennot 2 henkilöö mutta käyn niin harvoin matkoilla ettei sinänsä haittaa mitä maksaa. Siellä on kuitenkin olutkin euron ja ruokaa saa 2-3 eurolla. Hotellihuone 60 euroa yö 4 tähden hotelli.
Ostin virolaisyrityksen nimiiin huoneiston hallinnan Malagasta. Sisältyy myös autohallipaikka. Saavat teinit reilata / lentää / ajaa / purjehtia mielensä mukaan. Minä olen syyskuun varannut omaan käyttööni, tarkoitus on pyöräillä sinne Oulusta ja olla siellä koko syyskuun. Katsotaan sitten tulenko takaisin, vaimo haluaa talveksi karibialle joten jos joku purjehtii veneen Malagaan, talvihan menisi purjehtien Karibialle tai sitten vain kanaria azorit - alueella ... Ihana vapaus kun sai asiat rullaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ah, sä haluat, no sitten! Ootko muuten kuullut, että siellä etelän lämmössä aika monet paikalliset toivoo, ettei sinne matkustettaisi ollenkaan? Ja Etelä-Eurooppa palaa ilmaston lämpenemisen takia? Mutta varmaan ne ymmärtää kun kerrot, että sä haluut.
Airbnb on se mitä, mitä paikalliset vastustaa. Matkailu on tärkeä elinkeino ja hotellissa majoittuessa tukee paikallisia. Kiva kuitenkin tietää, että kaltaisesi takakireät ihmiset pysyy täällä Suomessa.
Jengi oikeesti lentelee jonnekin Kaakkois-Aasiaan omasta tahdostaan?
Olette sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
KUKA MUKA LENTÄÄ VIELÄ
Onko joku oikeasti niin paviaani, että lentää huvikseen.
Toivottavasti öljynhinta nousee avaruuteen asti
Näihin provoihin ei pitäisi vastata, mutta vastaan silti, koska kirjoittaja ei selvästi lennä koskaan. Minä lennän pari-kolme kertaa vuodessa Euroopan sisällä, ja jokaikinen lento yhtä Málagan yölentoa lukuunottamatta on aina viimeistä paikkaa myöten täynnä.
Varattu on. Kaksi viikkoa kesäkuussa Välimerellä. Lisäksi olen tässä varailemassa lokakuulle jo seuraavia lentoja. Edellisen kerran lensin talvilomalla helmikuussa Pariisiin.
Jos lentäminen kiellettäisiin, voisin heittäytyä sosiaalituille. Se on ainoa syy, miksi viitsin käydä töissä. Elän pientä elämää ja työssäkäynnin suurin ilo on se, että on varaa matkustaa.
Lentelen kuukausittain ja nautin eri paikoista.Elämä on liian lyhyt notkua jossain pielavedellä
Varattuna se pakollinen syyslomareissu perheen kanssa. Itseä ei kiinnosta pätkääkään, mutta lapset on innoissaan. Tuttavapariskunta lähtee perheineen samalle reissulle, niin ehkä siellä jotain tekemistä keksii muutakin kuin altaalla.
Viikonloppuna varataan kavereiden kanssa vielä ensi talven appireissun lennot ja majoitus. Ne on hauskoja reissuja.
Ei mihinkään kannata mennä. Parempi kun pysyy kotona ja grillaa omassa pihassa makkaraa ja kiskoo olutta. Se on niin vanhanaikaista tuo matkustelu ja vielä aivan turhaa touhua.
Kalliit liput oli, mutta piti ostaa koska kohta kallistuu.
Ei kannata. Elä, kun voit. Niitä syntymättömiä lapsia ei ehkä koskaan edes synny. Todennäköisesti niitä syntyy ainakin kovin pieni sakki.