Miksei makuaistittomille suomalaisille kelpaa kirsikka?
Mitä vikaa kirsikoissa on? Kaupasta vaikea löytää mitään kirsikan makuisia tuotteita, ei kirsikkajugurttiakaan myydä missään.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Kirsikka maistuu yskänlääkkeeltä.
On sulla erikoinen yskänlääke?
Kirschwein?
Vierailija kirjoitti:
vaikea se on kelvata, kun niitä ei myydä suomessa.
Kuljetko sinä kaupoissa aina silmät ummessa? Ainahan tuoreita kirsikoita myydään kesäaikana pienissäkin marketeissa. Moni market myy kaiken vuotta pakastettuja sekä kuivattuja kirsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla erikoinen yskänlääke?
Kirschwein?
60- ja 70-luvuilla lapsille oli ruokahalulääkettä, joka maistui kirsikalta.
Vierailija kirjoitti:
Kauppiaat ovat kovasti sitä mieltä, että suomalaiset eivät kirsikasta tykkää, niin siksi sitä ei sitten tarjota ollenkaan. Itse olen sitä mieltä, että kirsikkatarjontaa saisi olla enemmän ja sille olisi takuulla kysyntää, ihmiset ovat oppineet käyttämään kirsikkaa ja ollaan opittu pois siitä ajatuksesta, että se ällö makea ja kiiltävä säilykekirsikka on oikean kirsikan maku.
Näinhän se on. Vaikeaa ostaa kun ei myydä ja sitten perustellaan asia sillä, ettei osteta. Ja taas tehdään uutuustuote metsämarjan tai mango-passionin makuisena, koska niitä on jo entuudestaan satoja ja niitähän sitten ostetaan. Täytän paljon kuluttajapaneelikyselyjä ja aina pyydän kirsikanmakuisia tuotteita, harvoin tulee. Nyt on kuitenkin Olvilta tullut kirsikan makuinen hard seltzer, jos jotakuta alkoholijuoma kiinnostaa. Sitäkään ei vaan ole mainostettu juuri ollenkaan.
Minä kaipaan edelleen Aino-jäätelöistä sitä kirsikkaa. Miksi se piti lopettaa? Nyt on hirveän paljon sellaisia, jossa on jotain kakkua mukana.
Vierailija kirjoitti:
Öö, koska ne ei maistu miltään. Meillähän ei ole makuaistia.
Näinhän se ap jo otsikossa väittää, ettei suomalaisilla ole makuaistia. Ei kait silloin mikään maistu?
Itse tykkään Lidlin kirsikkijogurtista, joten ilmeisesti makuaisti on tallella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä siippa ei syö kirsikoita. Hän on onnistunut hommaamaan nuorena erittäin pahan kankkusen Kirsberryllä. Tuo voi olla monella muullakin inhon syynä.
Alapeukuttajat eivät ilmeisesti ole maistaneet nuoruutensa takia tuota herkkua, 70- ja 80-luvuilla hyvin yleistä laivatuliaisjuomaa:)
Kirsikka maistuu vain vetiseltä. Hyi, ei ole ihmisten ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljetko sinä kaupoissa aina silmät ummessa? Ainahan tuoreita kirsikoita myydään kesäaikana pienissäkin marketeissa. Moni market myy kaiken vuotta pakastettuja sekä kuivattuja kirsikoita.
Jos ne on niitä happamia, niin en tykkää.
Keksi uusi vouhotuksen aihe idiootti Ap. Vouhotatte vouhotatte idiootti oikein sydämen kylmyydestä. Vielä joku kaunis päivä sinunkin susi tukitaan etkä herää enää ikinä.
Kirsikka kelpaa. Kirsikkaesanssi ei.
Cittarissa on virolaista paksua kirsikkajugurttia. Ei liian makeaa, kirsikan paloja seassa. Semmoinen isompi pikarimallipurkki. Lähi-Cittarissa olivat eri paikassa kuin muut jugurtit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen muinoin toin aina ulkomailta kirsikkahilloa.
Nykyisin saa jo Suomesta ja olen myös löytänyt hyvän kirsikkapuun, jonka marjoista syntyy ihana hillo. :)
Mikä on tämä hyvä kirsikkalajike?
Ne, mitä minulla on, maistuvat melkeinpä puolikalta.
En tiedä, eikä tiedä puun omistajakaan, mutta ovat ihan hyviä myös sokeroimatta.
Puolukkakin on herkkuani, mutta kyllä nämä aivan kirsikalta maistuvat