Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei makuaistittomille suomalaisille kelpaa kirsikka?

Vierailija
16.04.2026 |

Mitä vikaa kirsikoissa on? Kaupasta vaikea löytää mitään kirsikan makuisia tuotteita, ei kirsikkajugurttiakaan myydä missään.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurttiin voi lisätä Filos kreikkalaista kirsikkamarmeladia.

Vierailija
42/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valiolla on kreikkalainen kirsikkajugurtti ja Juustoportilla jugurtti makuna musta kirsikka. 

En riedä mistä repäisit tuon, ettei suomalaisille maistu kirsikka. Toki kirsikka on täällä harvinaisempi, kun se ei tahdo viihtyä näillä leveysasteilla. 

On tuosta ollut uutisiakin, ettei suomalaiset tykkää kirsikka- eikä aprikoosituotteista. Molemmat on mun lempimakuja.

Nuo kirsikat ja aprikoosit on Keski-Euroopassa todella arvostettuja ja suosittuja, kuten myös tumma suklaa ja marsipaani. 

Suomalaiset ei ole noihin makuihin lapsena tottuneet, ja moni ei enää aikuisena jaksa opetella uusia makuja, vaan ottaa mieluummin jonkin tutun ja turvallisen. 

Minun makuaistini tulee sitten keski-Euroopasta, ei Suomesta. Pidän juuri noista kaikista; kirsikoista ja aprikooseista kaikissa muodoissaan, unohtamatta tummaa suklaata ja marsipaania!

Kakkujen aatelia on Sacher-kakku, jossa suklaata ja aprikoosihilloa. 

Jo mainittujen lisäksi: Viro-kaupoissa myydään kirsikkajogurttia puolen litran purkeissa. Sekä K-marketeissa myydään Pirkka rommi-kirsikkahilloa. Hyviä molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valion Kirsikka keittiörahkat loppui aina kaupasta ekana, ja nyt niitä ei löydy enää mistään.

Vierailija
44/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

DrPepper. Tykkään. Miksi kuvittelet että olemna makuaistittomia? 

Koska itselläsi on huono maku 

Vierailija
45/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriek mort subito. Kirsikkaolut.

Vierailija
46/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikkahillo superhyvää juustojen kanssa. Istutettiin kaksi kirsikkapuuta takapihalle, toinen imeläkirsikka ja toinen tavallinen. Ineläkirsikkaa kuulemma kutsutaan myös linnunkirsikaksi koska kasvaa niin isoksi 4-5 m

Vierailija
47/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valiolla on kreikkalainen kirsikkajugurtti ja Juustoportilla jugurtti makuna musta kirsikka. 

En riedä mistä repäisit tuon, ettei suomalaisille maistu kirsikka. Toki kirsikka on täällä harvinaisempi, kun se ei tahdo viihtyä näillä leveysasteilla. 

On tuosta ollut uutisiakin, ettei suomalaiset tykkää kirsikka- eikä aprikoosituotteista. Molemmat on mun lempimakuja.

Nuo kirsikat ja aprikoosit on Keski-Euroopassa todella arvostettuja ja suosittuja, kuten myös tumma suklaa ja marsipaani. 

Suomalaiset ei ole noihin makuihin lapsena tottuneet, ja moni ei enää aikuisena jaksa opetella uusia makuja, vaan ottaa mieluummin jonkin tutun ja turvallisen. 

Minun makuaistini tulee sitten keski-Euroopasta, ei Suomesta. Pidän juuri noista kaikista; kirsikoista ja aprikooseista kaikissa muodoissaan, unohtamatta tummaa suklaata ja marsipaania!

Jo mainittujen lisäksi: Viro-kaupoissa myydään kirsikkajogurttia puolen litran purkeissa. Sekä K-marketeissa myydään Pirkka rommi-kirsikkahilloa. Hyviä molemmat.

Sun höpinät tulee perseestä. Eli Venäjältä

Vierailija
48/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin 👍

Vierailija
49/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene hevi osastolle osta kirsikoita ja sitten menet jogurtti hyllylle ostat vaikka maustamatonta jogurttia litran purkki. Sitten menet kotiin ja otat kirsikoita johonkin kulhoon ja päälle sitä jogurttia ja sekoita, lisää sokeria jos haluat. Sitten vaan ääntä kohden.

Ps. Voit ostaa myös vanilja jogurttia jos haluat. 

Tuore kirsikka on yleensä sesonkituote, moni kauppa ottaa niitä myyntiin vain kesäkautena.

Vierailija
50/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn kuoroon, joka laulaa, että hyviähän ne ovat. Siitä en tiedä, miten paljon kirsikkatuotteita kaupoissa on, kun en osta mehuja, teollisia hilloja kuin joskus ja maustettuja jugurtteja ym  ikinä. Kirsikkajäätelöön en ole törmännyt, sitä ostaisin, jos olisi tarjolla ja hyvää. Aino-jäätelöstä oli joskus kirsikanmakuinen versio, mutta se oli niin ruokottoman makeaa, että jäi syömättä, vaikka yleensä vedän jäätelöä kuin nälkäänäkevä. 

Mulla on omia kirsikkapuita ja niiden marjoja säilön pakkaseen sellaisenaan, jos sato on niin iso, etten ehdi kaikkea syödä tuoreena. Käytän talvenmittaan lähinnä sinänsä jugurtin kanssa. Joskus teen kirsikkatäytekakkua. 

Vierailija
51/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun's kirsikkalimppari on muuten yksi mmitä ostan joskus ja se on hyvää. Myydään 0,33 tölkissä. 

50

Vierailija
52/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirsikka maistuu yskänlääkkeeltä.

Meillä siippa ei syö kirsikoita. Hän on onnistunut hommaamaan  nuorena erittäin pahan kankkusen Kirsberryllä. Tuo voi olla monella muullakin inhon syynä.

Vierailija
53/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opettanut sekä lapsilleni että lapsenlapsille kirsikan ja aprikoosin maut.

Jos teen täytekakkua, täytteenä on näistä tehtyjä hilloja.

Vierailija
54/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just kaapissa kirsikkajogurttia ja maustettua rahkaa. Ja pirkan pakastekirsikoita.

Vierailija
55/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen muinoin toin aina ulkomailta kirsikkahilloa.

Nykyisin saa jo Suomesta ja olen myös löytänyt hyvän kirsikkapuun, jonka marjoista syntyy ihana hillo. :)

Mikä on tämä hyvä kirsikkalajike? 

Ne, mitä minulla on, maistuvat melkeinpä puolikalta.

Vierailija
56/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hevi osastolle osta kirsikoita ja sitten menet jogurtti hyllylle ostat vaikka maustamatonta jogurttia litran purkki. Sitten menet kotiin ja otat kirsikoita johonkin kulhoon ja päälle sitä jogurttia ja sekoita, lisää sokeria jos haluat. Sitten vaan ääntä kohden.

Ps. Voit ostaa myös vanilja jogurttia jos haluat. 

Tuore kirsikka on yleensä sesonkituote, moni kauppa ottaa niitä myyntiin vain kesäkautena.

Kirsikkapuu kasvaa jopa parvekkeella ruukussa, niistä marjoista voi sitten tehdä mitä haluaa 

Vierailija
57/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, koska ne ei maistu miltään. Meillähän ei ole makuaistia. 

Vierailija
58/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos kun etenee, niin meilläkin saadaan kirsikka kotipuutarhoista tuotantoon ja alkaa olla enemmän saatavilla. On niillä enemmän menekkiä kuin ennen. Itse opin syömään kirsikkatuotteita Saksassa. Sieltä tuli myös ihastus kookokseen, mutta niitä ei Suomessa tunnu ostavan kukaan. Arlan kookosjogurtti, Valion kreikkalainen kookosjogurtti ja Risifrutti kirsikka, kaikki vedetty pois. Ihme että Bounty ja Raffaello on yhä myynnissä täällä.

Vierailija
59/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hapankirsikkapuita pihalla. Syön niiden annin kirsikkaclafoutena, pieni pala ranskalaista keittiötä. 

Vierailija
60/74 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt oli tullut kirsikka seltzer! Pitää maistaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi