Miksei makuaistittomille suomalaisille kelpaa kirsikka?
Mitä vikaa kirsikoissa on? Kaupasta vaikea löytää mitään kirsikan makuisia tuotteita, ei kirsikkajugurttiakaan myydä missään.
Kommentit (74)
Suomalaisille on jäänyt trauma säilykekirsikoista. Itse tykkään kaikissa muodoissaan.
Valiolla on kreikkalainen kirsikkajugurtti ja Juustoportilla jugurtti makuna musta kirsikka.
En riedä mistä repäisit tuon, ettei suomalaisille maistu kirsikka. Toki kirsikka on täällä harvinaisempi, kun se ei tahdo viihtyä näillä leveysasteilla.
Ennen muinoin toin aina ulkomailta kirsikkahilloa.
Nykyisin saa jo Suomesta ja olen myös löytänyt hyvän kirsikkapuun, jonka marjoista syntyy ihana hillo. :)
Valion kreikkalaista jogurttia saa kirsikanmakuisena ja sitä on yleensä myynnissä pienissäkin marketeissa. Tällä hetkellä se on jopa K-Marketin kuukauden tarjouksissa. Miten voi olla mahdollista, että Ap ei ole edes tuota havainnut jogurttihyllyiltä? Kyllä Ässätkin sitä myyvät.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisille on jäänyt trauma säilykekirsikoista. Itse tykkään kaikissa muodoissaan.
Ne ällöttävät cocktail-kirsikat, jotka maistuvat ja näyttävät muovilta, ovat pilanneet kirsikoiden maineen.
Vierailija kirjoitti:
On se yksi kreikkalainen jugurtti. Tosin esim. eilen olivat lähi-K-Marketista loppu juuri ne kirsikat. Tsoin kun mä ostan, niin lähinnä sitä kirsikkaa, mutta joku samoinajatteleva oli ehtinyt ensin.
Vihje sinulle: Sen voi pakastaa. Se pitää laittaa avaamattomana pakastimeen, jolloin rakenne pysyy hyvänä.
Taas sama jankkaus
https://www.vauva.fi/keskustelu/6453199/miksi-suomessa-ei-myyda-missaan…
Suomalaiset haluavat olla hajuttomia, mauttomia, näkymättömiä ja äänettömiä. Ettei kukaan vain huomaisi. Sama pätee makuaistiin.
Vierailija kirjoitti:
Valiolla on kreikkalainen kirsikkajugurtti ja Juustoportilla jugurtti makuna musta kirsikka.
En riedä mistä repäisit tuon, ettei suomalaisille maistu kirsikka. Toki kirsikka on täällä harvinaisempi, kun se ei tahdo viihtyä näillä leveysasteilla.
On tuosta ollut uutisiakin, ettei suomalaiset tykkää kirsikka- eikä aprikoosituotteista. Molemmat on mun lempimakuja.
"makuaistittomille suomalaisille"
???
Tuore kirsikka on hyvää. Kirsikka esanssilla taas ei ole mitään tekemistä kirsikoiden kanssa. Sama pätee mansikoihin. Tuore mansikka on herkkua, mansikka esanssi ei maistu yhtään mansikalle.
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on kirsikkajogurttia.
Ja se häviää joka kerta lavoista ensimmäisenä, itsekin ostan vähintään 6 purkkia kerralla.
Omia lempimakuja kirsikka, kookos ja sitruuna jugurteissa
Pliis, jätä muillekin vähän.
Mäkin tykkään kirsikasta. Lapsena mun lempparijäätelö oli Midi -niminen missä oli ihanaa suklaata ja kirsikkaa.
Söisin enemmän minäkin jos kaupasta löytäisin kirsikkatuotteita ja tuoreita kirsikoita tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Säilykekirsikatkin oli ihanan makuisia täytekakussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuosta ollut uutisiakin, ettei suomalaiset tykkää kirsikka- eikä aprikoosituotteista. Molemmat on mun lempimakuja.
Nuo kirsikat ja aprikoosit on Keski-Euroopassa todella arvostettuja ja suosittuja, kuten myös tumma suklaa ja marsipaani.
Suomalaiset ei ole noihin makuihin lapsena tottuneet, ja moni ei enää aikuisena jaksa opetella uusia makuja, vaan ottaa mieluummin jonkin tutun ja turvallisen.
Pirkka Parhaat kirsikkahilloa ja turkkilaista jogurttia, nami!
Mene hevi osastolle osta kirsikoita ja sitten menet jogurtti hyllylle ostat vaikka maustamatonta jogurttia litran purkki. Sitten menet kotiin ja otat kirsikoita johonkin kulhoon ja päälle sitä jogurttia ja sekoita, lisää sokeria jos haluat. Sitten vaan ääntä kohden.
Ps. Voit ostaa myös vanilja jogurttia jos haluat.
Kirsikka maistuu yskänlääkkeeltä.
Ja se on