Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>ELOKUISTEN KE-PE >>

09.05.2007 |

Hip-hei ! Ekaa kertaa aloitin meille uuden loppuviikon pinon ! Ja tässä linkki vielä alkuviikkoon : http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10255424&p=1&tmode=1&smod…

Kovasti olette keskustelleet kestovaippailusta. Itse en asiaan oikein osaa sanoa juuta enkä jaata, kun ei ole kokemuksia. Kertakäyttöisiä ollaan surutta käytetty, vaikka kyllähän nuo kestot ainakin paljon taloudellisempia ovat.

Leijonavauva se vaan jaksaa jumpata. Joka aamu on sellainen aerobic meneillään, että musta tuntuu välillä jo tosi pahalta. Melkein tänäänkin jo toivoin, että istukka olis ollut etuseinässä samalla lailla kuin esikoltakin. Vaimentaisi edes vähän tuota mylläämistä. Mutta ei, siellä takaseinässähän se, ei siis toivoakaan vaimennuksesta.

Eilen illalla mulla oli jotain ihmeellisen tuntuista kipuilua tuolla alavatsalla. Molempien nivusten kohdilla ja tuossa munasarjojen kohilla tuntui sellaista vihlontaa tai vähän niinkuin menkkamaista jomottelua. Nyt vielä aamustakin sitä samaa tuntui. Luulen että kyse on ehkä jostain kohdun kannatuskivuista, tai ainakin toivon niin.

Viikon päästä on se neuvolalääkäri ja siellä sitten kuuleekin, onko paikat vielä kiinni, eikä lyhentyneet. Jänskättää aika kovasti. Ja sitten seuraavana päivänä olis tarkoitus lähteä koko perheen voimin ajelemaan pohjanmaalle (5 tuntia autossa). Saas nähdä kuinka koville istuminen ottaa !

Nyt jätän teille muillekin tilaa kirjoitella. Mukavaa päivää kaikille ja onnea odotukseen =)

Lion + lionbaby 27+2

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspolikäynti takana. Käynti liittyi pelkokäynteihin ja oli ihan hyvä käydä. Lääkärin tapasin nyt, joka oli oikein mukava. Hirveästi ei ollut kysyttävää enää, kun pahimmat pelot ovat kuitenkin jo takana. Vielä yhden kerran käyn painoarvioissa ja kyselemässä jotain, jos kauhuja taas puskee pintaan ja samalla katsomassa vielä synnytyssalin. Kuitenkin jo niiden isojen siteiden näkeminen ja se sairaalan haju tuo vähän ikäviäkin muistoja mieleen ja vähän avuttoman olonkin. Vauva oikein kunnolla mylkkäsi aamulla ja vaihtoi asentoa, joten oli ultrassa perätilassa, hyvin kuitenkin näyttää mahtuvan vielä ojennella jalkojaankin. Uniaika oli menossa, eikä hirveästi häiriintynyt ultrasta, vaikka muuten välillä onkin aika meno päällä. Oli ihana nähdä ruudulta vauva, näyttivät kasvot tosi suloisilta. :) Painoarvio oli tällä hetkellä 960gr, mutta sen perusteella ei osaa vielä aavistella, mitä paino voisi olla lasketun ajan tietämillä. Tällä hetkellä tällä käyrällä ollessa olisi aika lailla samankokoinen kuin esikoinenkin. Kohdunkaula oli onneksi ihan kiinni ja pitkä, vaikka ehkä hieman lyhentynyt. Ennen ollut reilusti tli 3 senttiä ja nyt vähän alle. Mutta voin siis jatkaa " normaalia" elämää. Nyt vain liitoskivut ovat taas ihan kamalat, joten liikkumiset sujuvat pienen irvistelyn kanssa. (sain muuten jo palautettua sairaalan esitietolomakkeen, jossa vaikein kohta täyttää oli taas ne nimiehdotukset)

Meillä on nyt vatsatautivaara. Lapsen hoitopaikassa sairastetaan, töissä sairastetaan sekä miehenkin työpaikalla on ollut samaa tautia. On ihme, jos tältä taudilta nyt vältytään. Töissä aina uusi ihminen on seuraavana aamuna sairastamassa.

Ny tuli hyvin omanapainen viesti. Päivittelen listaa illalla tai viimeistään huomenna illalla. Mukavaa loppuviikkoa!

Västis ja Taimi 25+6

Vierailija
22/35 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma ( . ) eka.

Käväsimpäs tuossa sitten taas neuvolassa. Oli uus Neuvolatäti.ja opiskeliaki oli mukana mut eipä se mua ainakaan haitannu.Tässä taas tietoja

sf mitta 23,5

painoa tullu 95g

paineet 148/76

pissa puhdas

sydänäänet 140

liikkeet ++

Seuraava aika onki sitten taas lääkärille.

th jo varotteli et kohta voi alkaa ilmaantua painajaisia, ettei piä säikähtää niitä sitte. Joko teillä on painajaisia.

Täällä on kylmää ja sateista taas. Onneks tänään ei oo ainakaan vielä ukkostanu. No pitäähän sitä tietysti joskus vettäkin tulla.

Mulla on koko ajan hirvee nälkä, pitäs vissii taas syyä jotain. Pitäs panna pyykkikone taas pyörimään ja muutenki siivota vähän tosin taidan tiskit jättää kiusallaanki isännälle ku se meinas töistäpalatessa käyä itelle lonkkua ostamassa ku on suomenpeli illalla. vaikka me on sovittu nyt et juominen on nyt tauolla. (miehen mielestä pari lonkkua ei ees oo juomista) No ei se mustakaan normaalisti oo,mut nyt on eri asia.

Mä oon muutenki niin herkällä etten jaksas sen kans tosta inttää jokavälissä.

Mut ei kai tässä taas muuta tällä erää mukavaa päivänjatkoa kaikille mammoille ja massuasukkaille

Teresa81+ötökkä 25+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rr 110/60

pissa puhdas

liikkeet ++

sf 26

syke 132-140

Sitten hehkutusta: esikoista vuoden vaivanneet molluskat näyttävät reagoivan hyvin tänään aloitettuun osterinvinokas- kuuriin:) Nehän eivät keikilla auta, mutta meidän neitillä näyttää jo eka hoitoannos tuottavan tulosta: syylät ovat selvästi alkaneet kuivua kasaan.

T:Gekko, Muru+ masu 26+0

Vierailija
24/35 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no ei nyt niiiin pitkä aika, mutta pääasiassa olen käynyt näitä pinoja lueskelemassa vain. Täälläkin eletään sitä huiman energistä keskiraskautta eli vauhtia ja tekemistät riittää ja virtaa!!! Tänään kävin äitipkl.lla ja..

Hb 122( ei tarvitse kuulema rautaa ainakaan vielä aloittaa)

RR: 125/79

Pissa puhdas

painoarvio 580 g ja ihan alakäyrillä mennään. RT.

Istukka oli noussut kohdunsuulta, joten alatie synnytys mahdollinen, jee!!!

No hieman tuo koko taas mieityttää, vaikka kaikki vauvat ovat olleet keskiarvovauvoja pienempiä, mutta uusin tulokas taitaa vetää kyllä pohjat, sillä edelliset ovat vielä näillä viikoilla kasvaneet keskikäyrällä. No kontrolli on vasta 6 vkon kuluttua, joten toivotaan, että pikkuinen pysyy edes tuolla alakäyrällä siihen asti....

Ja viikonlopuksi ollaan lähdössä reissuun, joten ei kun pakkaamaan huomista varten.

wintergirl h24+2

Vierailija
25/35 |
10.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin takana tällä viikolla sekä käynti omalla gynekologilla että neuvolassa. Kaikki vaikuttaa olevan erittäin ok, ainakin vointini ja ultran perusteella. Ei mulla minkäänlaisia vaivoja olekaan, mitä nyt toisinaan harjoitussupistuksia.

Tässä nyt näitä, jos kiinnostaa...

sf-mitta 23

sydämen syke ok

painoa lisää +300

vauvan painoarvio 980 g

paineet 116/79

kohdunsuu kiinni ja pituus 2 cm

Neuvolan täti kehotti aloittamaan lisäraudan taannoin, vaikkei minunkaan hb:ni ollut 126:a matalampi. Kuulemma laskee joka tapauksessa.

Eli mikäs tässä ollessa, kun saisimme vielä esikoisenkin (2 v.) kuntoon. Noron jälkeen on iskenyt nimittäin joku uudehko virus, joka aiheuttaa kutinaa, lihassärkyä ym. ja ilmenee sitten itkuisuutena aamuyöllä, syömättömyytenä (aina vaan!), levottomuutena. " Onneksi" tänään tuli näppyjä, jotta kiirehdittiin saman tien (toisen kerran tällä viikolla) lääkäriin. Lääkkeet saatiin, joten toivon mukaan helpottaa nyt.

Painajaisista oli varoiteltu Teresaako se oli. Itselläni ainakaan ei ole ollut kummempia painajaisia ei ensimmäisessä eikä tässäkään odotuksessa. Olen muutenkin miettinyt, että minkälaisia ne pelot ovat teillä, jotka koette pelkopolikäynnin aiheelliseksi? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ei itsellä ole niin suuria kammoja (vaikka ensimmäinen synnytys oli aika vaikea).

Hannele9 rv 27+1

Vierailija
26/35 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki esittelypinoon, jonne voi käydä täydentämässä tietojaan. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10288352&p=2&tmode=1&smod…

Hannele: Yksi iso syy ikävään synnytyskokemukseeni oli se, että kätilön kanssa ei synkannut. En kokenut saavani tukea, kun kivut yltyivät. Oli myös kiireinen yö ja oltiin paljon miehen kanssa kaksin. Myös ponnistusvaihessa. Kaikki lääketieteeellinen, mitä tehtiin, toi vain lisää kipua tai teki muuten olon hankalammaksi ja uhkasi pysäyttää synnytyksen. Listasta löytyy hoitovirhekin, onneksi ei useampia. Lääkärikin totesi, että taisin kerätä koko sarjan asioita, jotka jotenkin epäonnistuivat. Vielä, kun vauva lopetti pian syntymän jälkeen hengittämisen, niin traumat olivat jo koossa. Minulla pelot liittyvät lääketieteen sotkeutumiseen, sectiota pelkään eniten, kun edellinenkään puudutus ei puuduttanut kokonaan. Onneksi enää ei pelota tai ole painajaisia, mutta epäluottamusta on yhä.

Västis

Vierailija
27/35 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava nousta uuteen päivää, kun aurinko paistaa heti aamusta!!!! Meillä olisi tässä muutaman tunnin päästä lähtö perhekirkkoon. Meillä ovat jo perhe- sekä päiväkerhot jäänet jo kesätauolle. On enää vain tämä tämänpäiväinen kirkkohetki ja sitten vielä myöhemmin kerhojen leiripäivä seurakunnan leirikeskuksessa.

Sunnuntaina olisi sitte äitienpäivä. Kuinka teillä on ollut sitä tapana viettää? Saatteko aamulla kahvit sänkyyn, vai? Meillä ei ole ollut mitään sen erikoisempia tapoja.. kertaakaan ei ole edes aamiaista sänkyyn tarjoiltu. Pojat ovat taas askarrelleet kerhossa äitienpäiväkortit. Olisivat ne jo antaneetkin, mutta sanoin että laittakaa ne nyt vielä piiloon ja annatte sitten vasta äitienpäivänä. Saa nähdä malttavatko vielä muutaman päivä odottaa vai onko kortit piilotettu jo niin hyvin etten saa niitä vielä seuraavana äitienpäivänäkään.. Ihanan söpöjä nuo lasten askartelut kuitenkin aina ovat!!! (Etenkin kun ovat kerhossa askarrelleet niin ei minun ei ole tarvinnut siivota sitä sotkua joka siitä väistämättä syntyy..)

Nyt ovat pojat jo heränneet, pitäisi kai ruveta aamupalaa laittamaan!!!

pönttö-örvelö rv 25+6

28/35 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikasesti käväsen taas täällä terrorisoimassa ennen siivoamisia...

Mää ku olen niin utelias niin lueskelin tossa toukokuisten pinoa..siinä poikavoittoiseen sukuun odotetaan tyttöä tulevaksi, onnea heille, mutta se mikä pisti silmään oli se suvun puolelta tullut " vaade" että tyttöhän se täytyy olla yms...

Otin asian vaan esille siksi, että kun me kerroimme että meille tulee vihdoinkin vauva, niin kaikilla (siis kaikilla) ensimmäinen kommentti että nyt tulee vihdoinki tyttö tai ootte sitten tyttöä ruvenneet tekemään tms. yhtä typerää...en ottanut niitä mikskään mutta nyt sitten ku olet hormoonihuurruissas itekseen miettinyt niin, mites nyt sitte ku " ei ne saakaan sitä kaipaamaansa tyttöä?" siis mua on alkanu " pelottaan" että ne ei sitten jaksa välittää tästä ihanasta pojasta, jolle itte olen täysin sydämeni menettänyt...sitten ku en ole kommentoinut mitenkään (siis kaikki tietää että me tiedetään kumpi se on mutta muille ei kerrota) niin on into vähän laantunut ja kommentti jatkunu " vai onko se poika?" Anoppiki vaan kaupassa hiplaili tyttöjen mekkoja ja yks sen ekoista kommenteista olikin että nyt ainaki pääsee ostamaan mekkoja...

Siis otanko vaan liikaa itteeni vai mitä tää on?? Mutta pahan mielen ainaki olen saanut itelle aikaseksi...olen joskus uhannut että meille tulee seitsemän veljestä ja miehen kanssa ollaan joskus vuosia sitten mietitty että ei osaa edes kuvitella että meille tulis joskus tyttö..kaikki nimetki on vaan ensin tullu pojalle mieleen...siis en kiellä etteikö ois mukavaa saada joskus tyttö, mutta sitten joskus, mutta kyllä nää lapset on niin suuri lahja etten minä ainakaan sorru itkemään sitä jos meille ei koskaan tyttöä suoda!! Olen niin onnellinen tästä pienokaisesta että oikein tympii ku annan moisen asian vaivata itteäni..jotenki sitä vaan haluaa että kaikki ois lapselleen täydellistä..

Anteeksi tilitykseni ja mun pikainen käynti tais sitten venyä sivun mittaiseksi itkuksi...

Äkkiä vielä kerron mitä tein eilen...hurahdin sitten sinne kestovaippamyyjälle..ja siellä meniki monta tuntia ku käytiin yhessä läpi kaikenlaista kestoihin liittyvää..ostinki vaikka mitä jo (160 ekeä " tuhlasin" )...multa löytyy nyt imsen pari kuorta, kushiesin a-i-o vaippoja pari (tilasin lisää..nämä siis hätä-ja miehen käyttöön) pari muutaki kuorta ostin (en muista merkkiä) ja sitten imuja monenlaisia...tarpeeksi ei ole vielä mutta onpahan jotakin jo aluksi...sitte ku kuopus oli mukana , hän halus valita sellasen meksikolaisen raskauskorun joka tulee tuohon mahan päälle asti ja kilisee oikein hempeästi...kuulemma auttaa vauvaa rauhottumaan nyt ja sitte synnyttyäänkin..eli tulipa sitten oikein kunnolla shoppailtua...mies saa varmaan slaakin ku tulee työmatkaltaan tänään... :)

Äitienpäivän vietosta: Meillä ollaan jatkettu traditiota kummanki kotoa että aamulla toisen merkkipäivänä viedään aamiainen sänkyyn laulun kera! (vaikka meistä kukaan ei osaa laulaa :))

Vielä kerran oikein ihanaa äitienpäivää meille kaikille!! Toivottavasti on ihanat säät..

Nani76 ja Vilperi 25+6

Vierailija
29/35 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa otti totisesti päähän, kun anoppi (jolla vain poikia) hoki koko ajan pojasta. Itsellä oli eniten tyttöolo ja mietin, eikö tyttö olekaan toivottu. Loukkaannuin monta kertaa, kun anoppi joskus aina hötkyy vähän liikaa. Nyt tätä odottaessa anoppi on ollut sukupuoliodotuksista ihan hiljaa. Äidilläni on ollut kauan visio, mutta onneksi vasta eilen sanoi, että kutsuu odottamaani vauvaa pojan nimellä (minulla on yksi pikkuveli). En kommentoinut mitenkään tähän asiaan. Olkoon kumpi vain, tiedän kuitenkin, että toinen lapsenlapsi on odotettu. Tiedän kuitenkin, että veikkaukset ärsyttävät. Meille taas tulee muuten aina helpommin tyttöjen nimiä mieleen. Poikien nimiä on meistä taas vaikea keksiä.

Västis 26+0

Vierailija
30/35 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä poistun hetkeksi joukosta, ehkä silloin tällöin pääsen kurkkailemaan kuulumisia. nettipimento 5-7vkoa tämän muuton vuoksi.

huomenna kutsuu uusi koti,vieläkun vähän jaksaisi rutistaa.

miehen kanssa on ollut aika " hei ja moi" meininki tämän kuukauden,ja molempien hermot kireenä tämän kamalan härdellin takia.mutta huomenna siis muutto,ja sitten ens vkn ke pitää tämä vanhakin luovuttaa pois.huh huh.

tänä äitienpäivänä tuskin siis mitään erikoista,olen niin onnellinen ihan siitä kun tämä projekti saadaan päätökseen.se riittää lahajaksi.poika antoi tänä aamuna päiväkodissa pienen siellä tehdyn paketin,minkä sitten avaan sunnuntaina.hyvin on osannut pitää salaisuuden.

jahas pakkaushommiin.sitä kun tarvii tehdä aina vähän kerrallaan,muuten masukki ei tykkää, tai alkaa tulla siis suppareita ja selkä kipeytyä.

neitiniiskunen rv 25+1

Vierailija
31/35 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin taas ohimennen teiän juttui ja nyt oli ihan pakko kommentoida kans noista sukulaisten odotuksista tulokkaan suhteen...

Tää on meidän eka lapsi ja sekä eka lapsenlapsi molempien vanhemmille.

(Jos joku muistaa niin meillähän oli astetta kivisempi startti odotuksessa, kun odoteltiin lapsivesi näytteen tuloksia lapsen terveyden tilasta, joka oli " normaali" .)

Ehkä siks kun tää on eka lapsi, niin veikkaukset sukupuolesta on olleet lähinnä hyväntahtoisia uteluita, et " ai tyttöö ootat..." , tai " ihan selkee poikamaha" jne. Lähinnä yrittävät kalastella informaatiota, josko olemme selvittäneet sukupuolen ja vahingossa lipsauttaisimme sen tiedon julki.

Mutta nyt armaan anopin hyväntahtoiset veikkaukset sukupuolesta ovat saaneet jatkeeksi kommentin: No ihan sama kumpi tulee, kunhan on _terve_.

Ja voi video, kun mua alkaa riepomaan tosissaan tuo kommentti!! Välillä meinaan alkaa selittämään sille, et ihan oikeesti vaikka ne vauvan kromosomit onkin tutkittu kerran, niin ei siitä silti saa takuita, et kaikki on 100% varmuudella kunnossa. Ja voihan synnytyksessäkin sattua jotain..

Muuten varmaan ohittaisinkin tuon " terve" kommentin leikiten, mutta tällä odotushistorialla (takana yksi km myös) Niin meinaan revetä joka kerta sen kuullessani!

Joten sympatiat teille, kenen odotetaan synnyttävän tiettyä sukupuolta!

Ja kyllä hormooneillakin on osuutta asiaan selkeesti, et tunteet on " pikkasen pinnassa" ... =/

T, Helga joka pillahti itkuun aamulla miehen sanottua, et " ei nyt jaksais" ... ( Siis oikeesti, mä en oikeesti ikinä itke, mut nykyään hanat alkaa vuotamaan ihan ihme jutuista!)

Rv 27+4

Vierailija
32/35 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikkupäivää esikon kanssa vietellään, flunssassa molemmat. Olin eilen kipeenä töissä, ja itku pääsi kun kotioven sain kiinni, olin ihan poikki. Mies onneksi ymmärsi tilanteen ja anto mun itkeä, halaskin, ja laitto ruuan valmiiksi lautaselle ja anto mun rauhottua ja syödä sitte rauhassa. Pikku päikkärit, niin johan helpotti! Jakso sen lätkäjännärin lopun kattoa :) Tänään ei itse asiassa ole yhtä huono olo, kuin eilen, joskin nukuttiin esikon kanssa yheksään, sillä lienee vaikutusta :)

Esikkoa odottaessa miehen vanhemmat odotti ja hössötti poikaa, sanoi, ettei heidän suvun miehet tyttöjä osaa tehä (heillä 3 poikaa). Ostikin poikien vaatteita valmiiksi. Juttelin aina vauvalle masuun, että oot sitte tyttö, ihan kiusallakin, jookos. Jopa mun isä puhu " eetusta" . Ja kuinka ollakkaan, ihana pieni tyttö maailmaan putkahti! Meni anoppikin sanattomaksi ;) Ja nyt on miehen veljellä myös pieni tyttö (tästäkin suku hössötti poikaa), ja myös mun veli on saanu kaksi tyttöä maailmaan ;) Mutta kyllä sillon raskausaikana ärsytti, kun vaan poikaa kaikki odotti. Hyvin on tuo tyttökin kelvannut, kun oli vielä ensimmäinen lapsenlapsi.

Supisteluja on täälläkin alkanut tulemaan, kumartelut ja esikon nostelut, ja muu fyysinen aiheuttaa supistuksia. En vielä ole näistä huolissani, eivät ole kipeitä, mutta sen verran tuntuvat, että tietää supistelevan. Mutta tahtia pitänee vähän hiljentää. En haluaisi kuitenkaan kohdunsuun aukeavan ennenaikojaan, jotta voi kesähelteillä uida! Vauva melskaa mahassa, taitaa vaan käyttää äipän masua riippumattona, sen verran paljon liikkeistä ja potkuista tuntuu tuolla " sisällä" , vaikka istukka takaseinässä onkin. Uskomattoman vahvoja on jotku liikkeet, kun ajattelee sitä noin 1kg painosta rääpälettä, joka tuolla masussa asuu ;)

Äitienpäivänä meillä on ollu tapana tulla aamupalan ja laulun kera herättämään, tänä vuonna taitaa jäädä välistä, jos mies lähtee mökkityömaalle. Sinne kun piti meidän kaikkien lähteä, mutten minä kipeänä mihinkään lähde tämän mahan kanssa. Mutta ei harmita, ei se mökki tekemättä etene.

Nyt pitää mennä, esikko kutsuu. Voikaa hyvin! Emma 27+0

Vierailija
33/35 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kirkossa käyty ja vatsat saatu täyteen ruokaa (seurakuntasalissa oli ruokailu vielä kirkkohetken päälle)!!

Päätinpä vielä poiketa koneelle lukemaan kuulumisianne ja silmiin pisti asia jota on ihan pakko kommentoida!! Eli siis nuo sukulaisten odotukset!! On meilläkin joku joskus leikkimielisesti veikkaillut tyttöä tai poikaa, mutta mitään varsinaisia " vaateita" ei ole kukaan esittänyt. Ja se on hyvä!! Sillä jo ensimmäistä odottaessani sain nimittäin todella tarpeekseni anoppini puheista, että tyttö tai poika pääasia kun on terve!! Hän on itse ikänsä työskennellyt kehitysvammaisten parissa ja jaksaa aina muistuttaa kuinka saadaan olla kiitollisia siitä että omat lapset ovat terveitä!!!! Ihan hyvää hän tietenkin tarkoittaa ja onhan ihan totta että usein ei muisteta olla kiitollisia vaan pidetään terveyttä jotenkin itsestään selvänä asiana, mutta minä olen " hormoonihuuruissani" (ja vähän muutenkin) kokenut aina hänen puheensa niin, että jos lapseni ei olisikaan ihan terve niin eikö hän sitten kelpaisikaan mummolleen lapsenlapseksi? Olisiko hän muita huononpi? Vähemmin rakas? Olenkin vastannut aina hänelle, että tuli mitä tuli se on silti minun lapseni ja minulle todella rakas!!! Oli mummo sitten mitä mieltä hyvänsä. Eihän elämässä todellakaan voi koskaan tietää mitä tulemaan pitää!!! Ihminen voi vammautua vaikka autokolarissa ihan milloin vain..

pönttö-örvelö

Vierailija
34/35 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suja ! Ne ovat tosi nopee huopuvia ja meidän neidillä oli jo parikuisena koko 86/92..... Nyt tyttö on 1½ v, painaa vajaa 13 kg ja pituutta 80 cm. Tällä hetkellä käytössä Disanan 110/116. Eli vastasyntyneelle ei kovin pieniä kannata ottaa...

Ja kokeilla kannattaa myös Ruskovillan villahousuja. Käyppä tuolla www.kestovaippainfo.fi ja siellä suuntaa myydään vaippoja palstalle :o) Usein sieltä löytyy valmiiksi haaroista huopuneita pökiä, jotka sitten pitävät pissan erinomaisesti ellei jopa täydellisesti ;o) Vastasyntyneelle ota koko 60 cm, ne ovat sen verran reiluja että sopivat suunnalleen 4-6 kk jalkaan. Meillä on niissä nyt käytössä koko 80 cm !

Myös tosiaan yhdet Bumpyn PUL -kuoret kannattaa hankkia. Ne sitten ovat tosiaan pomminvarmat kun villahousut saattavat tihkua läpi jos lapsi pitkään joutuu makaamaan märässä vaipassa esim. automatkalla tai kantoliinassa. Mutta meil ei ole tihkunut :o)

Tällä nykyisellä kuopuksella ekat hankinnat olivat, NANI76, juuri Kooshiesin AIO -vaipat ! Niitä hankin 5 kpl ja olivat tosi hyviä. Sitten luin että ne kuulemma reikiintyvät todella helposti etenkin jalansuun reunoista, joten myin ne hyvin pian ennen tuota reikiintymistä eteenpäin.... :o/

Voisin laittaa tähän listaa mitä olen tuolle tulokkaalle haommaillut ;o)

-pari Ronjan sisävaippaa

-5 kpl Unimix vaippoja

-2 Hemp Hour -nauhavaippaa, pitävät vastasyntyneellä pisut sellaisenaan

-2 disanan nauhavaippaa

-pari TSI -vaippaa

-useita CuddleBuns yhdenkoon vaippoja + CuddleBuns bambuvaippa

-Myllymuksujen sisätäyttövaippa

-harsoja kymmenittäin ja Ruskovilla tai Popolino ovat niitä " aatelisia" ;o)

-lisäimuja n. 20 kpl

-pienen pienet pitkälahkeiset TSI loft -villahousut

-NB -koon PUL -kuori

-Ruskovillan pitkälahkeiset 60 cm villahousut

-3 kpl TSI -hahtuvia

Päivittelen tuota listaa tässä tuonnempana :o)

Joku kertoi vauvan koosta. Meillä pieni oli viikolla 27+0 ultran mukaan 1100 g. Mahan koko oli viikolla 26+1 26 cm ja ihan iso pallo tuossa edessä on ja ei takuulla jää kelleen epäselväks että tää mamma on tiineenä :oD

Ja täällä vieläkin pantataan äitiysrahahakemuksia..... Kyttään sitä 2007 -pakkausta..... Laitan paperit vetämään viimestään kesäkuun alussa.

Rapuäiti ja rakas Lahja 27+3

Vierailija
35/35 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta listasta,sieltä poimin ne ylös ja pääsen hiljalleen itsekin ostelemaan kestoja...

Mullakin sf mitta on 26cm ja todella raskaus jo näkyy todella selvästi ulospäin...Vauvan liikkeet on jo niin voimakkaita,että masu on välillä jo ihan hellä liikkeistä.

Lumina ja Lahja rv 28+0