Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ja miksi työelämästä on tullut palavereissa istumista?

Vierailija
16.04.2026 |

Tämä muutos on omalla työuralla tullut näkyväksi joskus vuoden 2018 jälkeen. Olen toiminut it-alalla eri rooleissa ja pahimmillaan tämä on ollut viimeiset 5v. Mun kalenteri saattaa olla täynnä klo 8-16, koko 5 työpäivää. Siinä kuitenkin samassa mun odotetaan hoitavan ne palavereista tulevat ap:t, meileistä ja muista tulevat pyynnöt ja samaan aikaan myös Teams pukkaa kysymyksiä, pyyntöjä jne. Olen yrittänyt itsekin pohtia, että eikö näitä voisi hoitaa muuten, mutta yleinen ajatus on, että pidetään palaveri. Onneksi teen pääsääntöisesti hommat etänä, joten voin kaapia sapuskaa naamaan palaverin aikana,  kun lounastaukoa ei välttämättä ole. Järjetöntä

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On noita ollut jo vuosikymmenet. Ainakin jo 90-luvulla hr-henkilöt saivat esi-ihmiset uskomaan ryhmäytymisen ja kokoustamisen tärkeyteen. Kokouspullilla houkuteltiin ihmisiä neukkareihin perustellen sitä tiedonvaihdon parantamisella, yhteishengen luomisella ja monella muulla hienolla asialla.

Vierailija
2/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On noita ollut jo vuosikymmenet. Ainakin jo 90-luvulla hr-henkilöt saivat esi-ihmiset uskomaan ryhmäytymisen ja kokoustamisen tärkeyteen. Kokouspullilla houkuteltiin ihmisiä neukkareihin perustellen sitä tiedonvaihdon parantamisella, yhteishengen luomisella ja monella muulla hienolla asialla.

Ei meillä ollut tällaista 2000-luvun alussa. Aika harvassa oli palaverit, ehkä joku kk-palsu ja se oli siinä

T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan on pahentunut, kaiken maailman turhaa työryhmää.

Vierailija
4/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olen iloinen, että olen saanut olla poissa työelämästä, mutta kävin 2023 - 2024, onnekseni ja kiitos, töissä, ja palavereiden määrä todella hämmensi. Määräaikaisena onnistuin useimmat palaverit välttämään, muuta sivusta seuraten, se jatkuva palavereissa istuminen todella hämmensi. Esihenkilönikin saattoi olla palavereissa seitsemän tuntia, ja jäi sitten ylitöihin tehdäkseen ne ns. omat työt. 

Ja ne palaverit, ei kerpele kuinka niissä jauhetaan asioita...

Vierailija
5/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asiakkaalla oli rahat tiukilla ja edellytti ettei ainuttakaan ylimääräistä palaveria eikä kukaan osallistu jota asia ei suoraan koske. Olipa virkistävä kokemus, vaikka managereita kiukuttikin. Tuli ennätysajassa hommat pakettiin.

Vierailija
6/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työt on huonosti organisoitu. Syytän johtajia ja konsultteja.

Vierailija
7/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työstä. Itse en ole ollut 30 vuoteen yhdessäkään palaverissa.

Vierailija
8/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän duunarina korkeakouluttautua jotta pääsen istumaan palavereja ja palkka juoksee.

Vierailija
9/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsultit yksi syy. Toinen asia on olla pskantärkeä. Turhaa ajanhukkaa ja diibadaabaa. Lasten leikkihetkiä hassulla powerpoint-kuralla höystettynä. Kovaäänisin paahtaa ideoitaan muita kuuntelematta läpi (yleensä tasapaksuja ja huonoja) ja luulee olevansa ryhmän nero. Ajanhukkaa.

Vierailija
10/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yritän duunarina korkeakouluttautua jotta pääsen istumaan palavereja ja palkka juoksee.

Niin, niissä kun vaan voiskin vaan istua. Kyllä mä ainakin joudun ihan osallistumaan ja suuren osan vedän itsekin

Vierailija
11/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, niissä kun vaan voiskin vaan istua. Kyllä mä ainakin joudun ihan osallistumaan ja suuren osan vedän itsekin

aaa... eli joudut fyysisesti ahtaumaan johonkin koloon ja pitämään asennon pitkään palkalla jolla ei pärjää? Kävelet tunti tolkulla 7 kerrokseen ja alas kantaen taakkoja?

Vierailija
12/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta, vastaava tilanne kuin ap:llä. Lisäksi tuntuu, että vaikka Team laulaakin niin ihan jokaiseen asiaan pitää järjestää oma palaveri. Sitten 5 ihmistä istuu palaverissa ja käy läpi tunnin asiaa mikä hoituisi muutamassa minuutissa kyllä Teams keskustelussakin. Eilen istuttiin 6 henkilöä 3 tuntia ja katsottiin kun yksi piirsi prosessikaaviota. Toki oli pientä keskustelua, mutta tuli silti aika kallis kuva:) Väillä on vaan pakko skipata palaverit keskittyä töihin. Olen opetellut laittamaan viestiä, että "valitettavasti en pääse nyt osallistumaan päällekkäisyyden takia, laittakaa viestillä jos minulle tulee tehtäviä."

Vierailija
13/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aaa... eli joudut fyysisesti ahtaumaan johonkin koloon ja pitämään asennon pitkään palkalla jolla ei pärjää? Kävelet tunti tolkulla 7 kerrokseen ja alas kantaen taakkoja?

Ömm.. ohjaat parin miljoonan vuosibudjetin projektin kaikkia vaiheita. Annas kun homma kopsahtaa, siinä ei teräskärkinen sievi paljon auta. 

Vierailija
14/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vastaan 20 henkilön organisaatiosta, mulla on huolehdittavana miljoonabudjetti, henkilöstöasiat, kymmenet projektit, muutokset, toimittajat, kumppanit, siinä nyt jotain mainitakseni

Vierailija
15/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

PULLAVERIT LOPPUU NÄIN

- vaaditaan jokaisen pullaverin päätteeksi ylöskirjaus , paljonko oli pullaverin kokonaiskustannus ja mikä on pullaverin arvioitu tulos rahassa.

- pullaverissä ei istuta vaan seistää.

- pullaveri alkaa aina klo 15 niin rupeaa loppumaan ajoissa.

Juu tiedän , tämä.sotii pullaverin tarkoitusta vastaan.

Jatketaan siis vanhaan hyvään tapaan.

Vierailija
16/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska työt on huonosti organisoitu. Syytän johtajia ja konsultteja.

Olet oikeassa. Oma kokemus pohjani pahimmat 90-luvulta. Ilmoitin kyllä mielipiteeni aiheesta kun provisio palkkaisen myyntimiehen työpäivä käytetään aivan jonnin joutavaan liirum-laarumiin...palkasta pois ja firmalla tuottavuudesta. Niiden takana oli yleensä ylin, ja keskitason johto, eli he joilla oli aikaa istua turhan panttina pääkonttorilla, oli ilmeisesti puuhat vähissä...

Vierailija
17/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen pullaveri joka on negatiivinen kustannusten osalta siirretään alkavaksi vapaa ajalle klo 16 jälkeen.

Vierailija
18/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 myyjää esitteli toisilleen powerpointia , 

Vierailija
19/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PULLAVERIT LOPPUU NÄIN

- vaaditaan jokaisen pullaverin päätteeksi ylöskirjaus , paljonko oli pullaverin kokonaiskustannus ja mikä on pullaverin arvioitu tulos rahassa.

- pullaverissä ei istuta vaan seistää.

- pullaveri alkaa aina klo 15 niin rupeaa loppumaan ajoissa.

Juu tiedän , tämä.sotii pullaverin tarkoitusta vastaan.

Jatketaan siis vanhaan hyvään tapaan.

Tämä olisi hyvä tulosvastuuttmalla julkisella sektorilla. Lopuksi olisi vielä hyvinvointituokio jossa jumpataan pullaverin kalorit nollaan jolloin voi poistua.

Vierailija
20/43 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnien puristelua nää tän maan pullaverit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi