Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ja miksi työelämästä on tullut palavereissa istumista?

Vierailija
16.04.2026 |

Tämä muutos on omalla työuralla tullut näkyväksi joskus vuoden 2018 jälkeen. Olen toiminut it-alalla eri rooleissa ja pahimmillaan tämä on ollut viimeiset 5v. Mun kalenteri saattaa olla täynnä klo 8-16, koko 5 työpäivää. Siinä kuitenkin samassa mun odotetaan hoitavan ne palavereista tulevat ap:t, meileistä ja muista tulevat pyynnöt ja samaan aikaan myös Teams pukkaa kysymyksiä, pyyntöjä jne. Olen yrittänyt itsekin pohtia, että eikö näitä voisi hoitaa muuten, mutta yleinen ajatus on, että pidetään palaveri. Onneksi teen pääsääntöisesti hommat etänä, joten voin kaapia sapuskaa naamaan palaverin aikana,  kun lounastaukoa ei välttämättä ole. Järjetöntä

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyjen paltsujen aikaan isken kuulokkeet korville ja lähden lenkille tai vaikka siivoan kämpän. Ikkunatkin pesin kerran, kerran maalasin seinän. "Joo hyvä paltsu, kiitos" loppuun.

Vierailija
42/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nykyajan termit asioiden läpinäkyvyys. asioiden ketterä hoitaminen ja tilanne kuvat jne.   vaikuttaa siihen, että porukka tai ns. tiimit pyydetään säännöllisesti kokoontumaan.  Asioita pohditaan ja pyöritellään tunti-kaksi sitä mukaan kun niitä ilmaantuu. Päätöksiä ei välttämättä niissä tehdä useimmiten  mielipiteitä suuntaan jos toiseen kuunnellaan (miten asia vaikuttaa perustyöhön )Julkisella puolella päätökset tulee  oletettavasti jostain poliittisesta ryhmittymästä ja näitä päätöksiä sitten pyöritellään usein, miten ne saadaan toimimaan arjessa. Sihteerinä oleva kirjaa liirumlaarut ylös ja seuraavalla kokous kerralla kertaus missä mennään. Perustyöt odottaa. Kaikille ei hidas ajatustyö sovi varsinkaan jos ei mitään päätöksiä tehdä vaan asiaa paloitellaan sinne sun tänne, tosi pitkään pinnaa tarvitaan. Onko johtajuus jaettu vai julkisella se onko alisteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firman uusi toimari rakastaa palavereja. Ei jösses, että mä inhoon sitä tyhjän istumista!! Aiheena on: mitä teit tällä viikolla. Ja munkin homma on melko lailla aina saman kaavan mukaista.  Kaksi edustaja-äijää kehuu itseään ja me muut istutaan hiljaa. Tätä on pari tuntia joka pkeleen viikko!

Mitään ei tästä hyödytä, mitään eväitä ei saa, yhtään mitään asiaa ei päätetä. Välillä on pitkiä hilaisuuksia, kun jengi tuijottaa kännyköitä. Mä oon ottanut näihin palavereihin sellaisen oman mietintätuokion: mitä teen viikonloppuna, mitä teen ruuaksi... muuten pää räjähtäisi

Vierailija
44/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yritän duunarina korkeakouluttautua jotta pääsen istumaan palavereja ja palkka juoksee.

Niin, niissä kun vaan voiskin vaan istua. Kyllä mä ainakin joudun ihan osallistumaan ja suuren osan vedän itsekin

aaa... eli joudut fyysisesti ahtaumaan johonkin koloon ja pitämään asennon pitkään palkalla jolla ei pärjää? Kävelet tunti tolkulla 7 kerrokseen ja alas kantaen taakkoja?

Ömm.. ohjaat parin miljoonan vuosibudjetin projektin kaikkia vaiheita. Annas kun homma kopsahtaa, siinä ei teräskärkinen sievi paljon auta. 

Eli teet jotain missä jalka menee murskaksi?

Vierailija
45/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

yritän duunarina korkeakouluttautua jotta pääsen istumaan palavereja ja palkka juoksee.

Niin, niissä kun vaan voiskin vaan istua. Kyllä mä ainakin joudun ihan osallistumaan ja suuren osan vedän itsekin

aaa... eli joudut fyysisesti ahtaumaan johonkin koloon ja pitämään asennon pitkään palkalla jolla ei pärjää? Kävelet tunti tolkulla 7 kerrokseen ja alas kantaen taakkoja?

Kyllä mä vastaan 20 henkilön organisaatiosta, mulla on huolehdittavana miljoonabudjetti, henkilöstöasiat, kymmenet projektit, muutokset, toimittajat, kumppanit, siinä nyt jotain mainitakseni

Kannat näitä 20 ihmistä 7 kerrokseen vai mitä koitat sanoa?

Vierailija
46/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhat kertaa mieluummin teen näitä ns. näennäistöitä toimisto-olosuhteissa kunnon ja oikeaa palkkaa vastaan kuin jossain ulkona vesisateessa jotain v-n paskaduunia 9 e/h.

AAMEN!
-se duunari joka vaihtamassa alaa.

Vierailija
47/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa! Kannattaa kuitenkin muistaa se, että niiden palavereiden lisäksi sinun on tehtävä myös omat työt. Ylitöitä ei ainakaan meillä saa tehdä, esihenkilö valittaa saldoista, mutta jatkuvasta palautteenannosta huolimatta mikään ei muutu. Jos työnkuva olisi pelkkää palavereissa istumista ja joku tekisi varsinaiset työt niin sopisi minullekin :)

Vierailija
48/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vastaan 20 henkilön organisaatiosta, mulla on huolehdittavana miljoonabudjetti, henkilöstöasiat, kymmenet projektit, muutokset, toimittajat, kumppanit, siinä nyt jotain mainitakseni

En ole tuo aiempi, mutta mitä yrität nyt sanoa? Ainoastaan työ, jossa kannetaan ja saatetaan murtaa jalka, on oikeaa työtä? Jokainen voi opiskella ja hakeutua työhön jossa on palavereita. Ainut vaan, että niihin paikkoihin on satoja hakijoita tällä hetkellä. Olen itsekin tehnyt aiemmin matalapalkka-alan työtä ja kaikissa on puolensa. Aiemmin oli kovilla koko kroppa, mutta pysyi paremmassa kunnossa ilman liikuntaa. Palkka oli huono, ei voinut käyttää liukumaa, mutta työ oli helppoa enkä todellakaan jäänyt miettimään töitä. Riitti kun teki eikä työt kasaantuneet itselle. Joku jatkoi seuraavana päivänä. 

Sitten opiskelin, sain töitä ja nyt "istun palavereissa" Palkka on hyvä entiseen verrattuna, saan käyttää liukumia, mutta ajatustyö on eri lailla raskasta ja työt pyörii usein illalla. Tuloksia odotetaan ja pitäisi olla jokaisen saatavilla. 

Vierailija
49/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska päälliköt saa niissä ilmaista syötävää ja juotavaa. Työläisten palaveereissa ei tarjota mitään.

Mitähån syötävää Teams-palavereissa tarjoillaan? Näitä on mun palavereista 98%

Vierailija
50/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ymmärrys riitä, niin ei voi mitään

Vierailija
51/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ei todellakaan riitä sun itku hienossa puvussa ja miljoona budjetti työstä. Tuleppas joskus kaivamaan ojaa meille.

Vierailija
52/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo aiempi, mutta mitä yrität nyt sanoa? Ainoastaan työ, jossa kannetaan ja saatetaan murtaa jalka, on oikeaa työtä? Jokainen voi opiskella ja hakeutua työhön jossa on palavereita. Ainut vaan, että niihin paikkoihin on satoja hakijoita tällä hetkellä. Olen itsekin tehnyt aiemmin matalapalkka-alan työtä ja kaikissa on puolensa. Aiemmin oli kovilla koko kroppa, mutta pysyi paremmassa kunnossa ilman liikuntaa. Palkka oli huono, ei voinut käyttää liukumaa, mutta työ oli helppoa enkä todellakaan jäänyt miettimään töitä. Riitti kun teki eikä työt kasaantuneet itselle. Joku jatkoi seuraavana päivänä. 

Sitten opiskelin, sain töitä ja nyt "istun palavereissa" Palkka on hyvä entiseen verrattuna, saan käyttää liukumia, mutta ajatustyö on eri lailla raskasta ja työt pyörii usein illalla. Tuloksia odotetaan ja pitäisi olla jokaisen saatavilla. 

Hienoa että olet opiskellut. Oletko myös lukenut mitään? Kun et lue tätä ketjua mihin vastaat?

Vierailija
53/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa! Kannattaa kuitenkin muistaa se, että niiden palavereiden lisäksi sinun on tehtävä myös omat työt. Ylitöitä ei ainakaan meillä saa tehdä, esihenkilö valittaa saldoista, mutta jatkuvasta palautteenannosta huolimatta mikään ei muutu. Jos työnkuva olisi pelkkää palavereissa istumista ja joku tekisi varsinaiset työt niin sopisi minullekin :)

Palaverit on osa työtä.

Vierailija
54/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli palaverejä, joihin tultiin fyysisesti paikalle. Muutama vuosi sitten alkoi Teamsit ja niitä riittää. Aluksi se oli hyvä ajatus, kun aikaa säästyi ja ei tarvinnut matkustaa Suomen toiselle puolelle. Nyt niitä alkaa olla päivä täynnä. Oli asia mikä hyvänsä niin pidetään Teams. Osa asioista olisi sellaisia että riittäisi lyhyt puhelinsoitto, tekstiviesti tai sähköposti asiaa hoitaville. Nyt kaikki istua nakittavat Teamsissa tunteja, kun olisi muitakin työtehtäviä hoidettavana. Asia ei edes koske kaikkia kutsun saaneita.

Vierailija
55/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ei todellakaan riitä sun itku hienossa puvussa ja miljoona budjetti työstä. Tuleppas joskus kaivamaan ojaa meille.

Ei kannata vertailla työnkuvia noin yksioikoisesti

Vierailija
56/58 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että olet opiskellut. Oletko myös lukenut mitään? Kun et lue tätä ketjua mihin vastaat?

En lue tätä ketjua? Kannattaa alkaa valmistautumaan pääsykokeisiin ja siihen, että toimistohommiin on älytön määrä hakijoita. Ei riitä kokemus ojan kaivamisesta. 

Vierailija
57/58 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaverit ovat esimiehille tapa tehdä itsestään tärkeitä, samoin kuin toimistotuputus. Jos ei ole palavereita eikä esimiestä selän takana hönkimässä, niin mitä tarkoitusta varten 99 % esimiehistä on olemassa? Hallinnollisena kumileimasimena lähinnä.

Vierailija
58/58 |
17.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa esihenkilöitä. Ei niille kaikille riitä töitä, etenkään kun nykyään paljon työaika yms. asioita hoitaa työntekijät itse. Ja vähentää ei tietenkään voi... Joutilaat järjestää palavereita tehdäkseen " töitä" näkyvästi ja sitten ihmetellään kun puoletkaan tekijöistä ei ehdi osallistua ja osa joutuu poistumaan kesken kun on niitä oikeita töitä. Onneksi ne on teamsilla niin lähetän samalla sähköposteja yms. mitä muuten ei ehdi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän