Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta tulee ukki ensi kesänä

Vierailija
15.04.2026 |

Kesäkuussa pitäisi tuon tittelin oikeuttavan henkilön saapua tähän maailmaan. Saa onnitella.

Onko muita isovanhempia paikalla? Vinkkejä tähän uuteen kunniatehtävään?

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ukille😊 

Vierailija
22/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Minulla oli ukki ja oma isäni on nyt ukki. Ukit on parhaita. Vedä omalla tyylillä vaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pojan lapsi, niin varaudu siihen, ettet tule olemaan isossa roolissa lapsen elämässä. Miniän perhe menee aina etusijalle ja sinut muistetaan lähinnä silloin kun tarvitaan ilmaista lapsenvahtia. Muuten kaikki huomio ja kiva menee niille paremmille isovanhemmille, eli miniän vanhemmille.

Pojan esikoinen joo mutta en jaksa tuohon uskoa. Ja tokihan minä ilmainen lapsenlikka olen, ei kai sitä nyt oman lapsenlapsen kaitsemisesta aleta hintaa ottamaan?

Pidät vaan puolesi että näet lasta usein. Pojat on aika passiivisia yhteydenpidossa omiin vanhempiinsa myös lapsenlapsen synnyttyä. Tytöt on ihan eri kastia ja heille oma perhe on kaikki kaikessa, anoppi ja appi ihan kolmannella sijalla, ystävien jälkeen.

Niin ja onnittelut! Pienet ihmiset on sydänkäpysiä ja muuttaa koko elämän, myös isovanhempien.

Vierailija
24/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on pojan lapsi, niin varaudu siihen, ettet tule olemaan isossa roolissa lapsen elämässä. Miniän perhe menee aina etusijalle ja sinut muistetaan lähinnä silloin kun tarvitaan ilmaista lapsenvahtia. Muuten kaikki huomio ja kiva menee niille paremmille isovanhemmille, eli miniän vanhemmille.

Eli toisin sanoen miniäsi ei ole ottanut tehtäväkseen hoitaa poikasi puolesta hänen suhdettaan teihin ja siksi olette jääneet etäisemmiksi.

Tämähän se, nämä poikien vanhemmat aina tuppaavat unohtamaan, että se etäisyys johtuu ihan siitä omasta pojasta.

Vierailija
25/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tulevalle ukille 😃 Minusta tuli mumma viime vuonna heinäkuussa🙏 ja ihanaa on pientä nähdä ja hoitaa😍 Kyllä varmasti läsnäolo, lapsenlapsen kuunteleminen ja yhdessä puuhastelu ovat tärkeämpää ja muut asiat tulevat sitten perästä. 

Vierailija
26/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ukille!

Alussa on tärkeää antaa tuoreelle perheelle tilaa. Yleensähän tämä on vähän enemmän mummojen ongelma, että ollaan heti änkeämässä kylään, vaikka tuoreet vanhemmat vasta totuttelevat täysin mullistuneeseen arkeen. Eli muistakaa antaa tilaa!

Vierailija
27/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on edelleen toivoa, kun löytyy kaltaisiasi ihmisiä. Toivotan mahtavia hetkiä uuden ihmisen seurassa.

Vierailija
28/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, positiivinen ketju av:lle. Enpä ole tällaista aikoihin nähnyt. Onnittelut aloittajalle!

Vierailija
29/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä reilun 2 vuotiaan mummu. Pojanpoika. Kivassa iässä. "Mikä" on varmaan se käytetyin sana, 50 krt per päivä. Olen saanut sopivasti nähdä häntä ja yökylässäkin on ollut. Asutaan onneksi aika lähekkäin. Potkitaan palloa ja paistetaan lättyjä. Ihmetellään kaikkea.

Vierailija
30/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Sydäntä lämmittää, että käytät sanaa ukki. Minä olen ollut ystäväpiirissä ainoa, joka on puhunut isoisästä ukkina. Muiden isoisät ovat olleet pappoja/paappoja tai vaareja. 

Kiitos! Poika ja miniä antoivat itse valita arvonimen ja kun miniän isä halusi olla pappa, ei tullut kolikonheittoa ukista.

Meillä on lähiukki ja etäukki.  Lähiukille matkaa 50km ja etäukille 190km.  Etäukin luona ollaan enempi kun lähes aina ollaan yökylässä ja samoin toisinkin päin, paitsi etäukki nukkuu meillä matkailuautossaan.

Vierailija
31/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä olen vasta 66 v ja lapsenlapsenlapseni on jo 7 v

Vierailija
32/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en tule ukiksi koskaan. T. 66-vuotias vanhapoika

Vierailija
33/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojan esikoinen joo mutta en jaksa tuohon uskoa. Ja tokihan minä ilmainen lapsenlikka olen, ei kai sitä nyt oman lapsenlapsen kaitsemisesta aleta hintaa ottamaan?

Pidät vaan puolesi että näet lasta usein. Pojat on aika passiivisia yhteydenpidossa omiin vanhempiinsa myös lapsenlapsen synnyttyä. Tytöt on ihan eri kastia ja heille oma perhe on kaikki kaikessa, anoppi ja appi ihan kolmannella sijalla, ystävien jälkeen.

Niin ja onnittelut! Pienet ihmiset on sydänkäpysiä ja muuttaa koko elämän, myös isovanhempien.

Kiitos, tätä muutosta on kyllä odotettu!

Jotenkin uskon, että ei tässä tarvi puolia alkaa pitämään. Poika pitää paljon yhteyttä ja meillä on kaikenlaisia yhteisiä projektejakin aina käynnissä. Nuorempi poika soittelee enemmän äidilleen ja nuorimmainen, tytär, meillä on se jonka perään saa välillä kysellä ja muistutella, että vanhemmatkin on olemassa. Toki on nuorin ja nuoren ihmiset menot.

Vierailija
34/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen miniäsi ei ole ottanut tehtäväkseen hoitaa poikasi puolesta hänen suhdettaan teihin ja siksi olette jääneet etäisemmiksi.

Voi kuule, kyllä tämä on pojan vanhempien kohtalo ihan yleisesti. Poika aina ollut perhekeskeinen, mutta kun miniä päättää toisin niin ei siinä kuule hyvätapaiseksi kasvatettu poika paljoa vastaan sano. Täälläkin on ollut kuule lukuisia ketjuja aiheesta. Ja mikä vaiva miniän on edes huomioida myös pojan vanhempia? Kyllä itse aina kutsuin ja muistin miehen vanhempia kun lapset olivat pieniä.

Mun exanoppi kerto mulle aikoinaan kuinka se oli hän joka hoiti anoppiyhteydet. Kuulemma soitti kerran parissa viikossa, kortit, lahjat j n e. En tiedä paljoko energiaa exappiukko laitto äitiinsä, todennäkösesti minimaalisesti.

Exmieheni ei ollut mitenkää vajaa niin annoin ihan itse hoitaa yhteydet vanhempiinsa.

Ensimmäinen lapsenlapsi oli heille tärkeä, kaksi seuraavaa oltais voitu jättää tekemättä.

Kun lapsemme olivat pieniä niin muuttivat ulkomaille 20 vuodeksi. Tulivat nyt 80 veenä takasin. Noina vuosina nähtiin pariin kertaa.

Jäivät vieraiksi. Nyt heillä olisi tietty aikaa, mutta muilla muutakin elämässä.

Kyllä nämä on petinsä ihan itte pedanneet.

Vierailija
35/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea tulevalle ukille 😃 Minusta tuli mumma viime vuonna heinäkuussa🙏 ja ihanaa on pientä nähdä ja hoitaa😍 Kyllä varmasti läsnäolo, lapsenlapsen kuunteleminen ja yhdessä puuhastelu ovat tärkeämpää ja muut asiat tulevat sitten perästä. 

Onnea suht tuoreelle mummallekin! Kyllä sitä odottaa niin kovasti sitä, että pääsee taas seuraamaan kun uusi ihmisen alku tutustuu tähän maailmaan. 

Vierailija
36/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt, miksi poikasi ei halua pitää yhteyttä tai vaalia suhdettasi hänen lapsiinsa?

Vierailija
37/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä reilun 2 vuotiaan mummu. Pojanpoika. Kivassa iässä. "Mikä" on varmaan se käytetyin sana, 50 krt per päivä. Olen saanut sopivasti nähdä häntä ja yökylässäkin on ollut. Asutaan onneksi aika lähekkäin. Potkitaan palloa ja paistetaan lättyjä. Ihmetellään kaikkea.

Tämän mikä-vaiheen muistan hyvin kahden nuorimman kohdalta. Ja sen kun joka lause aloitetaan sanalla isi, eikä lausetta voi jatkaa jos ei itse ensin kysy että mitä. Kaiken ihmettelyä odotan paljon. Sitä alkaa taas näkemään omat nurkat uudella tavalla kun lapsi alkaa ihmettelemään yksityiskohtia mitä itse ei enää edes huomaa.

Vierailija
38/106 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea! Sydäntä lämmittää, että käytät sanaa ukki. Minä olen ollut ystäväpiirissä ainoa, joka on puhunut isoisästä ukkina. Muiden isoisät ovat olleet pappoja/paappoja tai vaareja. 

Meillä on äiji

Vierailija
39/106 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota nyt kun ensin on onnellisesti syntynyt

Vierailija
40/106 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt, miksi poikasi ei halua pitää yhteyttä tai vaalia suhdettasi hänen lapsiinsa?

Miniästä se useimmin on kiinni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan